Muligvis verdens sejeste støttesang
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-04-05 22:19

DR's nyhedsbrev skriver:

"KENDTE DR-DUKKER SYNGER FOR AFRIKA
Kendte DR-dukker fra de seneste 40 års børneudsendelser er gået sammen
om at indspille en sang til fordel for de mange forældreløse børn i
Afrika, som for eksempel har mistet deres forældre på grund af aids
eller malaria.

Dukke-notabiliteter som Kaj og Andrea, Anna og Lotte, Bamse og
Kylling, Magnus Tagmus, Sørøver-Sally, Lillebror og Lille Knud fra
julekalenderen 'Jullerup Færgeby' opløfter stemmen i sangen 'Lad det
ske', som Martin Brygmann har skrevet tekst og melodi til.

Nummeret vil kunne købes på nettet og bliver langet over diskene i
landets pladeforretninger fra mandag den 2. maj. Overskuddet går til
DM i indsamling - den store indsamlingsdag, som DR og 100 humanitære
organisationer er gået sammen om at holde søndag den 8. maj for at
sætte fokus på de mange millioner forældreløse børn i Afrika.

DRs velkendte dukker håber, at de med deres indsats og Martin
Brygmanns sang kan være med til at rette opmærksomheden mod en af
klodens største, men også mest glemte katastrofer.

Cd'en 'Lad det ske' vil koste 40 kroner i pladeforretningerne, mens
den ville kunne købes for 20 kroner på internettet fra en række
netsteder, der sælger musik."

Afhængig naturligvis af sangens kvaliteter, synes jeg, det lyder
gudeskønt. Er sangen blevet spillet i radioen?

Var der i øvrigt ikke noget om, at "Afrika" skulle genindspilles i år?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 05-05-05 14:13

Peter Brandt Nielsen skrev:
> Afhængig naturligvis af sangens kvaliteter, synes jeg, det lyder
> gudeskønt. Er sangen blevet spillet i radioen?

Nu har jeg så set musikvideoen i tv. Jeg synes egentlig, det er lidt
skuffende. Sangen er halvtynd, og videoen udnytter ikke rigtig
muligheden for en ordentlig parodi på korsangen fra "We Are The
World"- og "Do They Know It's Christmas"-videoerne.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk