noget ala imdb
Fra : klaus

Dato : 25-04-05 23:01

Hej

Jeg har længe været irriteret over, at jeg endnu ikke er stødt på en god
opslagsside på internettet, hvor man kan søge på sange, album, bandmedlemmer
etc. En side som kan fungerer ligeså godt som www.imbd.com gør for
spillefilm.

Hvis du er stødt på en god side, håber jeg, at du vil dele den med mig

mvh. klaus

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-05 23:18

> [...]
> spillefilm.
>
> Hvis du er stødt på en god side, håber jeg, at du vil dele den med mig

Kan den her bruges.

http://www.roadkill.com/MDB/

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Thomas

Dato : 25-04-05 23:17

"klaus" <minaFJERNdresse@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spillefilm.
>
> Hvis du er stødt på en god side, håber jeg, at du vil dele den med mig

Prøv med www.allmusic.com - det er ihvertfald et godt bud.

Mvh. Thomas

Fra : Ralph

Dato : 25-04-05 23:25

> [...]
> spillefilm.
>
> Hvis du er stødt på en god side, håber jeg, at du vil dele den med mig

JEG bruger kazaalite, ikke fordi jeg gider downloade i ringe kvalitet, men
oplysninger om kunster/titel/album/år er ofte tilstede, desuden får man ofte
opslysninger om:
Coverversioner hvis man søger på titel.
Andre numre af kunstneren hvis man søger på artist.

--
venligst
Ralph

Fra : Pipeline

Dato : 26-04-05 00:32

http://www.gracenote.com/music/

Fra : Peter G.

Dato : 26-04-05 09:45

"Pipeline" <ng2@odeu.dk> writes:

> "klaus" <minaFJERNdresse@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.gracenote.com/music/

Fuck Gracenote/CDDB.
http://brian.carnell.com/archives/years/2001/05/000022.html
http://freedb.org/modules.php?name=Sections&sop=viewarticle&artid=2

Brugbare steder:
http://www.allmusic.org
http://www.freedb.org

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.

Fra : Pipeline

Dato : 27-04-05 00:47

"Peter G." <peterg@despammed.com> skrev i en meddelelse
> Fuck Gracenote/CDDB.

Undskyld!

Fra : klaus

Dato : 27-04-05 08:37

> http://www.gracenote.com/music/
Thomas, Kimila, Ralph, Pipeline og Peter G i skal have tak for alle
links'ne. Jeg har været inde på siderne (lige pånær kazaa) og de ser gode
ud. Det kommer selvfølgelig til at tage langt tid før jeg finder ud af
hvilken side som passer bedst til mig. Men endnu engang tak.

/Klaus

Fra : Peter G.

Dato : 27-04-05 09:16

"Pipeline" <ng2@odeu.dk> writes:

> "Peter G." <peterg@despammed.com> skrev i en meddelelse
>
> Undskyld!

Du skal ikke undskylde. Du kendte sansynligvis ikke til historien bag
stedet.

Jeg hader bare det websted af et godt hjerte og brugte lidt hårde
ord. Jeg skulle have brugt fug fremfor fuck. Det fremstår meget pænere
på skrift.

[En skam at programmet "Music Collector" også bruger Gracenote. Men
udviklerne har ingen planer om at skifte database eller porte det til
Linux, så fug også det.
*Suk*
Jeg savner et godt CD-katalogiseringsprogram til Linux.]

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-04-05 19:15

Peter G. skrev:
> Jeg skulle have brugt fug fremfor fuck. Det fremstår meget
> pænere på skrift.

Fordi læserne bliver i tvivl om, hvad det betyder?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter G.

Dato : 28-04-05 18:34

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> writes:

> Fordi læserne bliver i tvivl om, hvad det betyder?

Nej. Fordi jeg ikke bryder mig om ordet fuck på skrift, men godt kan
lide små ordlege.

- Fordi det ville være tydeligt at det ikke var et akronym. Desuden er
forskellen på fuck og fug så lille, at folk næppe ville misforstå
betydningen. Ikk' osse/oxo?

- Fordi det var enten det eller at begynde på at misbruge
tøveprikker. Men når man først er begyndt at misbruge tøveprikker bør
man holde op med at skrive for andre at læse.

- Fordi Shu-Bi-Mua engang overraskede mig ved netop at bruge det samme
trick da de - på engelsk - fremførte en sang om tåge.

- Fordi Guns'N'Roses brugte samme idé1) i sangen "Pretty Tied Up", Sly &
The Family Stone i "Thank You (Falettinme Be Mice Elf Agin)". Der
findes sikkert utallige andre sange med samme brug, men jeg kan ikke
lige komme på nogen.

Og hovedgrunden:
- Det forekom mig værende en god ide på daværende tidspunkt.

1) Hvad kaldes det, når man tager udtalen af et ord/sætning og
staver det/den på en alternativ måde, baseret på udtalen?

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 01-05-05 15:40

Peter G. skrev:
> [...]
> men jeg kan ikke lige komme på nogen.
>
> Og hovedgrunden:
> - Det forekom mig værende en god ide på daværende tidspunkt.

Alene antallet af punkter, underpunkter og fodnoter er overvældende.

Dog vil jeg tillade mig at fremhæve, at den engelsktalende som regel
ville udtale ordet "fug" en smule anderledes end både "fuck" og "fog".

> 1) Hvad kaldes det, når man tager udtalen af et ord/sætning og
> staver det/den på en alternativ måde, baseret på udtalen?

To ord, som staves forskelligt, men udtales ens, kaldes homofoner. Det
ved jeg ikke, om du kan bruge til noget. Se dog ovenstående.

Ifølge min fremmedordbog betyder homofoni desuden "en kompositionsmåde
hvor en enkelt melodistemme støttes af ledsagende akkorder". Således
on-topic.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter G.

Dato : 06-05-05 21:40

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> writes:

> Dog vil jeg tillade mig at fremhæve, at den engelsktalende som regel
> ville udtale ordet "fug" en smule anderledes end både "fuck" og "fog".

Dette er en dansk nyhedsgruppe og jeg antager groft at majoriteten er
danskere. ;)

Min alternative danske udtale af 'fug' - med stærkt g, jeg tænkte ikke
på bydemåden af 'at fuge' - lå tæt nok på min engelske udtale af
'fuck' til at jeg troede andre ville tænke i samme fonetiske baner når
de læste det i kontekst.

> To ord, som staves forskelligt, men udtales ens, kaldes homofoner. Det
> ved jeg ikke, om du kan bruge til noget. Se dog ovenstående.

Her tænkes nok på anerkendte stavemåder af ord, jf. remulade og
remoulade. Det var ikke ikke lige det jeg mente. Men lad nu det ligge.

> hvor en enkelt melodistemme støttes af ledsagende akkorder". Således
> on-topic.

Det lyder interessant. Nogen, der kender til konkrete eksempler?