Flimmer? skærm el grafikkort
Fra : KjL

Dato : 30-05-01 17:44

Hej
Jeg ville høre om der er nogen der kunne hjælpe mig med følgende problem:
Min skærm er begyndt at blive utydelig...sløret.Der kommer ude i enten højre
eller venstre side, en eller flere kanter som enten er rød, blå, eller
grøn.Det de streger gør er at de skubber hele billede, så iconer og andet
bliver udtydelig.Det er ikke hele billede der sløres men for det meste
øverst eller nederst.Det er ikke vedvarende, for der kommer en vandret linje
der kører hele vejen op og så forsvinder uskarpheden,for så at dukke op igen
senere.Jeg troede først at det var mit BNC-kabel, men efter at havde
udskiftet det med et almindeligt 9-15 pins kabel kom det stadigvæk.

Kan det evt være mit grafikkort der er ved at stå af ? (det er et GF1 sdr)
eller er det skærmen.Er der en som har prøvet noget der ligner mit tilfælde
og som fandt fejlen eller måske bare ved hvad det kan være?.

Med venlig hilsen
kjeld Larsen

Fra : Jens Olsen

Dato : 30-05-01 20:50

Nu har du vel ikke et par højtalere stående op af skærmen?

Jens Olsen

Også har jeg aldrig hørt om et skærmkort der er blevet utydeligt med tiden,
men en hel del skærme.

Fra : KjL

Dato : 31-05-01 01:06

Nej det har jeg selvfølgelig ikke(højtaler ved siden af skærmen)
Mhs til at du ikke har hørt det før med at skærmkort bliver utydelige...det
har jeg heller ikke selv,men det kunne jo være.I nvidia newsgruppen har folk
skrevent noget om blæserne på kortene, der går ind og laver forstyrrelser på
skærmen.

Men hvad.... jeg spurgte jo også kun.

Jens Olsen <jeolsen@danbbs.dk> skrev i en

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 31-05-01 08:03

"KjL" <kjeld.l@get2net.dk> wrote in message
> [...]
Klip

Det skulle vel ikke være en sony skærm?

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : KjL

Dato : 31-05-01 11:32

Det er en Samtron 20"

mvh
kj.Larsen

Nicolai Boilesen <nicolai_boilesen@get2net.dk> skrev i en

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 31-05-01 11:43

> Det er en Samtron 20"

Er problemet der i alle opløsninger?

Hjælper det at skrue ned for kontrast / Brightness?

Er det muligt at justere konvergens fra en OSD menu? (deraf om det var en
sony, da nogle af deres modeller har denne funktion)

Hvis ikke det er nogen af ovenstående muligheder, er jeg ret sikker på at
fejlen skal findes i det dynamiske focus kredsløb.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : KjL

Dato : 01-06-01 07:33

Hej igen

> Er problemet der i alle opløsninger?
ja det er det,det gælder også når puteren starter op så er skriften i dos
sløret.

> Hjælper det at skrue ned for kontrast / Brightness?
Nej det er det samme

Er det muligt at justere konvergens fra en OSD menu? (deraf om det var en
> sony, da nogle af deres modeller har denne funktion)

Den forstår jeg ikke rigtig?

> Hvis ikke det er nogen af ovenstående muligheder, er jeg ret sikker på at
> fejlen skal findes i det dynamiske focus kredsløb.

Hvad vil det koste at få det lavet?

mvh
kj.L

Nicolai Boilesen <nicolai_boilesen@get2net.dk> skrev i en