Mere Erasure koncert
Fra : Søren Rohde

Dato : 28-03-05 10:48

Hej,

Vi var til koncerten i Hamburg igår - og det var jo fantastisk. Men er det
bare mig der synes at hende Piney Gir kun er med for at gøre grin med
folk?
Client havde da et par meget fede numre, men de blev buh´et ad under hele
hele det sidste nummer. Så meget desto bedre blev det jo da Andy og Vince
kom på scenen.

Andy Bell var i topform, og virkede både veloplagt og afslappet, mens
Vince
mest så ud som om han ikke havde noget at lave.

Men en super koncert, der var det hele værd.

Er der nogen der ved hvordan hulen de kan lave så mange CD´ere på så kort
tid, og så i den kvalitet?

/ Rohde

Fra : schlafen

Dato : 28-03-05 21:58

"Søren Rohde" <rohde@tech-point.dk> skrev i en meddelelse
> tid, og så i den kvalitet?

Kan desværre ikke svare på dit spørgsmål - men vil gerne høre om kvaliteten
er ok? - jeg var til koncerten i Vega hvor der desværre ikke blev
optaget....øv

Fra : Søren Rohde

Dato : 29-03-05 09:21

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse

> Kan desværre ikke svare på dit spørgsmål - men vil gerne høre om
> kvaliteten er ok? - jeg var til koncerten i Vega hvor der desværre ikke
> blev optaget....øv

Ja lyden er fin, og meget godt mikset, så niveauet på musik, sang og
publikm
ligger rigtig godt i forhold til hinanden. Da det er en "brændt" CD kan
jeg
ikke afspille den på mit anlæg, men her på computeren gør den arbejdet
meget
lettere.

Egentlig en kanon idé med at optage koncerterne, for dels får man mulighed
for at få en souvenir med hjem, som de jo tjener på (EUR 25,00 er også en
slags penge) og de undgår alle de elendige piratkopier som folk normalt
laver med deres walkman....

Man kan bestille via www.liveherenow.co.uk og endda bestille en
"lykkepose"
med fem forskellige. Rigtige fans skal sikkert have dem allesammen, men
jeg
er godt tilfreds med min, selvom det nok var federe med en hvor Andy Bell
taler engelsk istedet for tysk....

/ Rohde

Fra : zcully

Dato : 28-03-05 22:23

"Søren Rohde" <rohde@tech-point.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men en super koncert, der var det hele værd.
>
> Er der nogen der ved hvordan hulen de kan lave så mange CD´ere på så kort

Ja det var totalt fedt dernede må man sige (bortset fra det tyske øl.
Bvadr). Utroligt hvor Andy kan vrække rundt. Der var mange savlende mænd i
salen tror jeg he he.
Og var også totalt overrasket over lyden. Den var helt kanon. Tror det er en
af de første koncerter jeg har været til hvor de har spillet lige tilpas
også lyden på samme tid var sublim.

Jeg forstod heller ikke lige Piney Gir. Lød som en blanding mellem Povl
Kjøller og noget fra Kaj og Andrea. Kunne ikke rigtig finde ud af om hun
mente det seriøst. Men det gjorde de vel!!? Er iøvrigt overrasket over at
Piney er med på stortset hele den første del af tourneen, mens der er mange
af jobsene hvor Client ikke er med. Det burde være omvendt. Syntes Client
lød ganske udemærket. Men et kedeligt "show" de lavede. Vil godt tjekke dem
ud igen ihvertfald. Et førstegangs indtryk er altid svært.

Jeg ved ikke lige hvordan de når at få trykt alle de cd'er, men en i bussen
da jeg kørte hjem sagde at cd'en vist blev optaget direkte igennem mixeren
eller sådan noget. Har ikke så meget forstand på det. Men han sagde at så
forsvandt alt støj og lyden blev direkte digital også var man fri for det
støjende publikum. Syntes jeg lyder lidt dumt. Så ryger koncertstemningen
ligesom også lidt!!

/Zcully

Fra : Søren Rohde

Dato : 29-03-05 09:27

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja det var totalt fedt dernede må man sige (bortset fra det tyske øl.
> Bvadr). Utroligt hvor Andy kan vrække rundt. Der var mange savlende mænd i
> salen tror jeg he he.

Ja han danser ssom om han har været på homobar før Jeg er ikke homo, men
hvis jeg var havde jeg helt sikkertt ledt efter deres "backstage" lokaler...

> Og var også totalt overrasket over lyden. Den var helt kanon. Tror det er
> en af de første koncerter jeg har været til hvor de har spillet lige
> tilpas også lyden på samme tid var sublim.

Ja lyden var god, og det er heldigvis kommet med på CD´en.

> [...]
> Client lød ganske udemærket. Men et kedeligt "show" de lavede. Vil godt
> tjekke dem ud igen ihvertfald. Et førstegangs indtryk er altid svært.

Client havde et par gode, men ellers var det ikke værd at lytte til. Piney
Gir prøver jeg at glemme. Min kone fik en hulens hovedpine af det, men det
gik væk da smukke Andrew kom på scenen

Iøvrigt fedt nok at de spillede det fulde Bobby "O" Medley (22 minutter)
inden Erasure kom på scenen. Troede jeg var den eneste der hænger så meget
fast i firserne, men der blev da danset lidt med til det rundt omkring.

> [...]
> sagde at så forsvandt alt støj og lyden blev direkte digital også var man
> fri for det støjende publikum. Syntes jeg lyder lidt dumt. Så ryger

Bare rolig - publikum er med på CD´en. Inkl. "We Love You!" som vist også
bleve råbt fra den danske afdseling af publikum. Det er bestemt en af de
bedre koncerter (og cd´er) jeg har brugt penge på i nyere tid. Nu skal der
lige gå en måned, så går turen derned igen, for at se Queen...

/ Rohde

Fra : JH

Dato : 29-03-05 12:39

> Ja han danser ssom om han har været på homobar før Jeg er ikke
> homo, men hvis jeg var havde jeg helt sikkertt ledt efter deres
> "backstage" lokaler...

Ja, hvis man altså ønsker sig en god gang HIV.

Fra : Søren Rohde

Dato : 30-03-05 19:45

"JH" <nobody@home.no> skrev i en meddelelse

> Ja, hvis man altså ønsker sig en god gang HIV.

HIV har desværre fjernet en masse gode kunstnere, men jeg har ikke hørt at
han skulle have sygdommen, selvom han nok må siges at være i høj-risiko
gruppen.

/ Rohde

Fra : Robert Eriksen

Dato : 30-03-05 20:50

Søren Rohde wrote:
> [...]
> han skulle have sygdommen, selvom han nok må siges at være i høj-risiko

Den skulle vist være "god" nok hvis ellers Ekstra Bladet står til troende:

http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=273548
http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=277389

Fra : Kondiwasser

Dato : 30-03-05 22:43

On Wed, 30 Mar 2005 20:45:21 +0200, "Søren Rohde"
<rohde@tech-point.dk> wrote:

> [...]
>han skulle have sygdommen, selvom han nok må siges at være i høj-risiko

Jo, Andy Bell har hiv og han har fået det med vilje. Læs mere her:
http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=277389

/Ulrich

Fra : Peter

Dato : 05-04-05 07:53

> Client havde et par gode, men ellers var det ikke værd at lytte til.

Tjek eventuelt den hedengangne gruppe, Dubstar, ud. Den blonde
sangerinde fra Client var forsanger i Dubstar, og deres første cd er
særdeles fed - specielt nummeret Stars er ganske lækkert.

/Pete

Fra : lfcrules

Dato : 29-03-05 09:26

Hejsa

Jeg var også i Hamborg, og synes også det var en vældig koncert.

Jeg har også undret mig en del over, hvordan man lige kan klargøre 500
cd'ere på 10 minutter, men jeg købte et eksemplar, og kvaliteten er
glimrende. Til orientering, så er publikumslyden med

MVH

Jacob

Fra : Peter

Dato : 05-04-05 07:51

lfcrules wrote:
> [...]
> cd'ere på 10 minutter, men jeg købte et eksemplar, og kvaliteten er
> glimrende. Til orientering, så er publikumslyden med

Hej Jacob (eller andre)

Hvis det på nogen måde er muligt, vil jeg umådelig gerne købe en kopi.

/Pete

Fra : Søren Rohde

Dato : 05-04-05 16:36

"Peter" <123@123.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jacob (eller andre)
>
> Hvis det på nogen måde er muligt, vil jeg umådelig gerne købe en kopi.

Det er da forbudt at sælge kopier....

Mvh. Søren

Fra : Peter

Dato : 06-04-05 07:47

Søren Rohde wrote:
> "Peter" <123@123.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da forbudt at sælge kopier....
>
> Mvh. Søren

Er det det i dette tilfælde? CD'en kan jo ikke købes (eller hvad?), så
Erasure går jo ikke glip af indtægter.

Fra : Søren Rohde

Dato : 09-04-05 20:01

> Er det det i dette tilfælde? CD'en kan jo ikke købes (eller hvad?), så
> Erasure går jo ikke glip af indtægter.

Jo man kan godt købe cd´en. Send mig lige en mail så skal jeg se om jeg
kan
hjælpe dig..
/ Rohde

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Iddqd

Dato : 09-04-05 20:08

Peter wrote:

> Er det det i dette tilfælde? CD'en kan jo ikke købes (eller hvad?), så
> Erasure går jo ikke glip af indtægter.

De kan købes her

http://www.liveherenow.co.uk/

Jeg har lige fået min med posten i dag. Ingen problemer overhovedet.

Mvh

Bruno