tekst til sangen om pruhhesten
Fra : Nana Sørensen

Dato : 20-03-05 20:13

Hej gruppe....

Nogen der har teksten til den der sang... Kan ikke huske teksten. Bare lidt
nostalgi, kan huske den fra da jeg var barn.

Starter med:

En vej går ind i himlen hvor jeg bor,
en vej.... ...grønne marker
Ved vejen står en lille hest og sparker
og spiser græs og vokser og bliver stor

Den slutter vist med: Og derfor elsker jeg min lille pruhhest, ja jeg
gøøøøør.

Hvad er det for en?

Mvh. Nana

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 20-03-05 23:01

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og spiser græs og vokser og bliver stor
>
> Den slutter vist med: Og derfor elsker jeg min lille pruhhest, ja jeg

Har faktisk ikke den fjerneste anelse, men Povl Dissing synger da en sang om
en pruhhest - mener jeg da.........

Så mange sange med ordet pruh-hest kan der vel heller ikke være ;)

vh
Michael

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 20-03-05 23:08

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> og spiser græs og vokser og bliver stor
>
> Den slutter vist med: Og derfor elsker jeg min lille pruhhest, ja jeg

Hej Nana.

Jeg mener at sangen hedder "Drengen og hesten", også tit kaldet "Giv mig en
hest, mor" efter omkvædet, og den blev sunget af Povl Dissing engang i
60'erne eller 70'erne.
Du kan finde teksten i følgende hæfte:

Imudico's melodibog 14 : for 1 stemme med becifring
1985. 59 sider
Forlag: Imudico
Opstilling i folkebiblioteker: 78.797
Dansk og engelsk tekst
På omslaget: For el-orgel, klaver og guitar med becifring og
akkord-diagrammer
Akkorder vist i klaviatur
3 stykker uden tekst
Med alfabetisk register til bind 1-14
Pris ved udgivelsen: kr. 74.50
Indhold:
Wake up little Susie ; Den spillemand snapped' fiolen fra væg ; Eviva España
; Song for Guy ; Knaphullet ; Sidder på et værtshus ; The coffee song ;
Quando quando quando ; Bind dit gule hårbånd ; Ny Dragør vals ; Kom hjem
igen ; What the world needs now is love ; Come prima ; Landsbykirkens
klokkeklang ; Se, nu danser bedstefar ; Alting ; Blowin' in the wind ; Du
skal lytte til dit unge hjerte ; Here comes the sun ; I en rødmalet hytte ;
Menneske min ven ; Bella notte ; Når du ser et stjerneskud ; Gentle on my
mind ; A foggy day ; Return to sender ; Are you lonesome tonight? ; I just
called to say I love you ; Civilization ; We shall overcome ; See you later
alligator ; Drengen og hesten ; Når lyset bryder frem ; Kære John ; Smil
sorgerne bort ; Her er en sang ; There I've said it again ; Let it be ; Baby
elephant walk ; Det er Danmark, der kalder ; Når ismanden kommer ; Rør ved
mig ; Me and Bobby McGee ; I only have eyes for you ; Ballade pour Adeline ;
From the time you say goodbye.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 20-03-05 23:27

Hej Nana

Den hedder " Min lille hest"
Tekst: Halfdan Rasmussen
Musik: Hanne Passer

Du kan se teksten nederst på denne side
http://debat.jubii.dk/153/Hvilken+b%F8rnesang+skal+I+synge+_146691.html?&page=3&pp=10

God fornøjelse

Flying Hotdogs

Fra : Nana Sørensen

Dato : 21-03-05 12:11

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Nana

> [...]

Tusind tak....

Jeg fandt den endda selv, med lidt hjælp fra et par hardcore
søgemaskinenørder, her igår. Men takker og bukker alligevel... Mange
tak.

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 22-03-05 12:24

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> wrote in message
> Hej Nana
>
> Den hedder " Min lille hest"
> Tekst: Halfdan Rasmussen
> Musik: Hanne Passer

Skipper Flytkjær har også lavet en melodi til den - jeg ved ikke om der er
flere...