Hvor er vi dog små...
Fra : Jørn Ibsen

Dato : 20-03-05 02:05

Er det bare mig, eller er der andre, der er ved at få spat af at høre
"Så små vi er" hver eneste gang man tænder radioen? I starten syntes
jeg, at sangen var lidt kedelig, derefter en kort periode hvor den var
ok, og nu hader jeg den. Jeg kører bil 2x30 min. hver dag - og jeg
hører den 3-4 gange dagligt i bilradioen. Suk.

Hvorfor skal populære melodier altid tæskes igennem til hudløshed på
radiostationerne?

Vh. JIB

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 20-03-05 02:30

> [...]
> hører den 3-4 gange dagligt i bilradioen. Suk.
>
> Hvorfor skal populære melodier altid tæskes igennem til hudløshed på

Fordi velgørenheds/PR-forbedrende pop er noget af det værste lort.

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-03-05 10:32

Søren Kjeldsen wrote:

> Fordi velgørenheds/PR-forbedrende pop er noget af det værste lort.

Apropos vores MJ-diskussion: "We Are the World" er et glimrende nummer
efter min mening :)

Okay, man kan skamspille alt til ulidelighed...

/David

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 20-03-05 11:46

> Apropos vores MJ-diskussion: "We Are the World" er et glimrende nummer
> efter min mening :)
>
> Okay, man kan skamspille alt til ulidelighed...

Lige præcis det nummer og "Heal the world" er nok dem jeg ikke kan holde ud
med MJ.

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-03-05 12:26

Søren Kjeldsen wrote:

> Lige præcis det nummer og "Heal the world" er nok dem jeg ikke kan holde ud
> med MJ.

Jeg synes det er en velskrevet popsang, som er lidt corny og 80er-agtig
i sin instrumentelle udførelse. Men til gengæld er der noget sublimt
vokalarbejde fra en hel masse gode sangere. Bruce Springsteen, Bob
Dylan, Cindy Lauper, Stevie Wonder, Paul Simon osv... Det er fedt :)

/David

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 20-03-05 12:53

> [...]
> vokalarbejde fra en hel masse gode sangere. Bruce Springsteen, Bob Dylan,
> Cindy Lauper, Stevie Wonder, Paul Simon osv... Det er fedt :)

Tjah... Det er jo så smag og behag igen. Det meste 80'er pop har heller
aldrig været mig. Det eneste synthesizer jeg kan holde ud er det, der bliver
brugt i nogle få numrer af Lamb of God og der holder det så også.

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-03-05 13:11

Søren Kjeldsen wrote:

> Tjah... Det er jo så smag og behag igen. Det meste 80'er pop har heller
> aldrig været mig.

Heller ikke mig.

> Det eneste synthesizer jeg kan holde ud er det, der bliver
> brugt i nogle få numrer af Lamb of God og der holder det så også.

Der er masser af synthesizer der er fedt, det er ikke kun 80er-pop der
bruger det :)

Pink Floyd har fra 1967 til 1994 haft masser af fedt keyboard og
synthesizer. Genesis i 70erne (med Peter Gabriel, dvs. inden de blev
skod) har også. Jean-Michel Jarre har laver masser af fede ting.
Vangelis er også totalt hurra. Kitaro hvis man ryger en joint først :)
Og så videre...

/David

Fra : -V-

Dato : 20-03-05 13:38

Søren Kjeldsen wrote:
> [...]
> heller aldrig været mig. Det eneste synthesizer jeg kan holde ud er
> det, der bliver brugt i nogle få numrer af Lamb of God og der holder

Hør du lidt Dimmu Borgir og bliv overrasket.

-V-

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 20-03-05 13:47

> Hør du lidt Dimmu Borgir og bliv overrasket.

Har hørt navnet før, hvad spiller de?

Fra : -V-

Dato : 21-03-05 01:06

Søren Kjeldsen wrote:

> Har hørt navnet før, hvad spiller de?

Sig mig, har du ikke læst Kong K's udmærkede og yderst informative indlæg om
black metal lidt længere nede?

-V-

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 21-03-05 01:43

> Sig mig, har du ikke læst Kong K's udmærkede og yderst informative indlæg
> om black metal lidt længere nede?

Kan ikke lige finde det, men nu har du jo givet mig svaret. Normalt lytter
jeg ikke så meget til Black Metal men synes at kunne huske et nummer jeg har
hørt med Dimmu Borgir, som jeg godt kunne lide... "Lepers Among Us", tror
jeg det hed.

Fra : -V-

Dato : 21-03-05 02:29

Søren Kjeldsen wrote:

> [...]
> lytter jeg ikke så meget til Black Metal men synes at kunne huske et
> nummer jeg har hørt med Dimmu Borgir, som jeg godt kunne lide...

Se tråden 'Bathory, Celtic Frost og Venom' fra d. 11/3.

Lyt nu ordentligt til den plade, hvor 'Lepers....' er på.
Det er en stenhård plade, og nummeret før, 'Progenies of the..' er det
nummer, jeg hørte flest gange hele sidste år.

Det er næsten usandsynligt fedt.

-V-

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 21-03-05 09:18

> Lyt nu ordentligt til den plade, hvor 'Lepers....' er på.
> Det er en stenhård plade, og nummeret før, 'Progenies of the..' er det
> nummer, jeg hørte flest gange hele sidste år.
>
> Det er næsten usandsynligt fedt.

Jamen så må jeg jo lige få lånt pladen.

Fra : Rune Jensen

Dato : 20-03-05 02:31

Jørn Ibsen (slet M6R04) wrote:
> [...]
> hører den 3-4 gange dagligt i bilradioen. Suk.
>
> Hvorfor skal populære melodier altid tæskes igennem til hudløshed på

Nej tror næppe du er den eneste, det værste er at de spiller den så
meget at man ikke engang vil købe CD'en, da de spiller den mere end man
selv ville gøre.
P3's version med smølferne er nu bedre :)

http://www.dr.dk/p3/tjenesten/hvorblaa/index.asp

-Rune Jensen

Fra : Thomas

Dato : 20-03-05 03:54

"Jørn Ibsen (slet M6R04)" <j-ibsen@M6R04get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kører bil 2x30 min. hver dag - og jeg
> hører den 3-4 gange dagligt i bilradioen. Suk.

Så vil mit forslag til dig være, at vælge en anden radiostation.
Jeg hører meget P3, og de sender aldrig den samme sang 2
gange i det samme program. Og deres programmer har en
varighed af 1-3 timer...

Så hvis du når at høre sangen 2 gange på en halv time, må
det være en skod-radiostation.

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 20-03-05 22:56

Thomas <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> skrev:

>Så vil mit forslag til dig være, at
> [...]
Tjah...jeg kan da prøve. Så slipper jeg også for de forpu...
reklamer.

>Så hvis du når at høre sangen 2
>gange på en halv time, må
>det være en skod-radiostation.

Nænej, jeg zapper hver gang en station spiller noget, jeg ikke
gider høre. Og det sker tit, eftersom de fleste stationer
voldspiller tidens hits.

Vh. JIB