Hvem har lavet "calling you"?
Fra : Anna M. Andersen

Dato : 09-03-05 12:41

Hvem er bagmanden/kvinden bag denne Calling you? Jeg har hørt den mest
fantastiske version med Jeff Buckley, men vil gerne vide hvem der har
skrevet og indspillet den?

Sangen starter med:

A desert road from Vegas to nowhere
somewhere better than where you've been
a cofeemachine that needs some fixing
a little cafe just around the bend

I am calling you
Don't you hear me
I am calling you

Mvh
Anna
--
Anna M. Andersen
AIM/AOL chat: annabassand

Fra : Peter Rongsted

Dato : 09-03-05 13:07

noname@domain.dk (Anna M. Andersen) wrote:

>Hvem er bagmanden/kvinden bag denne Calling you? Jeg har hørt den mest
>fantastiske version med Jeff Buckley, men vil gerne vide hvem der har
> [...]

Jeg ved ikke hvem, der har skrevet den. Men den blev brugt i Percy
Adlons perle af en film: 'Out of Rosenheim' - bedre kendt som Bagdad
Cafe. Den blev sunget af Jevetta Steel i filmen. Bob Telson skrev
musikken til filmen, men jeg ved ikke om sangen er skrevet til filmen.
Du kan læse mere om filmen her: http://uk.imdb.com/title/tt0095801/

Den hedder iøvrigt 'Calling You'

Peter

Fra : Poul Erik

Dato : 09-03-05 13:14

On Wed, 9 Mar 2005 12:40:54 +0100, noname@domain.dk (Anna M. Andersen)
wrote:

>Hvem er bagmanden/kvinden bag denne Calling you? Jeg har hørt den mest
>fantastiske version med Jeff Buckley, men vil gerne vide hvem der har
> [...]

Den er oprindelig skrevet af "Bob Telson", og den er oprindelig
udgivet af "Queen og George Michael" på Five Live [EP] (1993)
Calling You.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : -V-

Dato : 09-03-05 13:16

Anna M. Andersen wrote:
> Hvem er bagmanden/kvinden bag denne Calling you?

George Michael?

-V-

Fra : The man himself

Dato : 09-03-05 15:17

Jevetta Steel- Calling you fra Bagdad cafë.

Ralph.

Fra : -V-

Dato : 09-03-05 15:07

Anna M. Andersen wrote:
> Hvem er bagmanden/kvinden bag denne Calling you? Jeg har hørt den mest
> fantastiske version med Jeff Buckley, men vil gerne vide hvem der har
> skrevet og indspillet den?

Den bedste udgave er naturligvis med Richard Zedalius.

-V-

Fra : The man himself

Dato : 09-03-05 15:32

Yeah right..... Haha....

Den version havde jeg helt glemt.

Ralph.

(Gramsespektrum) til dem der ikke er helt med.

Fra : Brian

Dato : 09-03-05 15:39

Hejsa!

-V- tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Den bedste udgave er naturligvis med Richard Zedalius.

Haha.... det er ihvertfald en fornyelse af originalen!

/Brian

Fra : Sune Salminen

Dato : 09-03-05 16:09

-V- wrote:

> Den bedste udgave er naturligvis med Richard Zedalius.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 09-03-05 16:52

Anna M. Andersen <noname@domain.dk> wrote:

> Hvem er bagmanden/kvinden bag denne Calling you? Jeg har hørt den mest
> fantastiske version med Jeff Buckley, men vil gerne vide hvem der har
> [...]

Takker for alle svarene... jeg har faktisk George Michael / Queen
albummet stående på hylden *GG* ..... Den har jeg da vist ikke lyttet
alt for meget til.

/Anna

Fra : Insane

Dato : 10-03-05 15:48

Anna M. Andersen wrote:

> Takker for alle svarene... jeg har faktisk George Michael / Queen
> albummet stående på hylden *GG* ..... Den har jeg da vist ikke lyttet
> alt for meget til.

Skam dig!

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 10-03-05 16:05

Insane <dont@count.onit> wrote:

> Skam dig!

Ja fy da Sangen må ikke have gjort så meget indtryk på mig i George
Michaels version i forhold til den jeg hørte med Jeff Buckley

/anna