Dr. Phil - Tu tu tusindben !
Fra : Gismo

Dato : 07-03-05 00:13

En som ligger inden med teksten til sub. Kan ikke finde den på nettet :'(

--
Gismo

Fra : The man himself

Dato : 08-03-05 08:35

Jeg har sangen men ikke desideret teksten.

Han er jo lidt svær at forstå....

Rap.

Fra : Gismo

Dato : 08-03-05 10:13

The man himself wrote:
> Jeg har sangen men ikke desideret teksten.
>
> Han er jo lidt svær at forstå....

Derfor jeg leder efter den!

--
Gismo

Fra : Lars Stokholm

Dato : 08-03-05 14:08

Gismo wrote:

> En som ligger inden med teksten til sub.

Desværre nej, men herunder er hvad jeg sådan lige kan høre mig til.
Det der står i parantes er jeg i tvivl om.

I en rendesten syd for Nordathen
Blev jeg født uden at vide hvad jeg var for en
Det var ik' så sjovt, det var meget flovt
Det var bedre end at gå med numsen bar
Men en skønne dag var der en der sagde
Hør nu her, hvad er det at du har masser af?
Og så talte jeg, vil du tænke dig?
Resultatet gi'r mig svar på hvem jeg var

Et tu-tu-tusindben, (en hva'-hva'-hvaffor en?)
Et tu-tu-tusindben, (...)
(Fæ-fæ-fænomen), en hva'-hva'-hvaffor en?
Et tu-tu-tusindben, (der blot blev ...)
Et tu-tu-tusindben, (var altid på en rønnegren)
Et tu-tu-tusindben, var ikke til at standse
Et tu-tu-tusindben, en væ-væ-værre en
Et tu-tu-tusindben, (... sjovt)

I en vindueskarm lige udenfor Tarm
Blev jeg købt, blev jeg solgt, blev jeg pluds'lig varm
På en edderkop, "undskyld edderkop!"
(...), how do you do? er du en frue? // ... = noget på fransk?
Jeg' en tusindben og jeg mangler en
Ligesom dig, vil du ik' være min øjesten?
Hvad tror du den sagde? (danser hip-hurra)
Og så var jeg bare en giftig (...)

Et tu-tu-tusindben, ...

Hvis du eller andre kan fylde resten ud her, så har vi hjulpet folk
der i fremtiden kunne finde på at søge efter den på nettet.

Fra : Holst

Dato : 08-03-05 14:34

Lars Stokholm wrote:

> Desværre nej, men herunder er hvad jeg sådan lige kan høre mig til.
> Det der står i parantes er jeg i tvivl om.

Ja, så måtte jeg jo lige høre, om jeg kunne høre bedre, men ikke møj.
Omkvædet kunne jeg vist rette lidt op på. Resten var jeg ikke til meget
hjælp til.

> Et tu-tu-tusindben, (en hva'-hva'-hvaffor en?)

Et tu-tu-tusindben, en hva'-hva'-hvaffor en?

> Et tu-tu-tusindben, (...)

Et tu-tu-tusindben, der godt ka' li' at danse

> (Fæ-fæ-fænomen), en hva'-hva'-hvaffor en?

(???), en hva'-hva'-hvaffor en?

> Et tu-tu-tusindben, (der blot blev ...)

Et tu-tu-tusindben, der blot ka' li' at ha' det sjovt

> Et tu-tu-tusindben, (var altid på en rønnegren)

Et tu-tu-tusindben, var altid på den grønne gren

> Et tu-tu-tusindben, var ikke til at standse

Et tu-tu-tusindben, var ikke til at standse

> Et tu-tu-tusindben, en væ-væ-værre en

Et tu-tu-tusindben, en væ-væ-værre en

> Et tu-tu-tusindben, (... sjovt)

Et tu-tu-tusindben, ka' li' at ha' det sjovt.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 08-03-05 15:33

Holst wrote:

> Ja, så måtte jeg jo lige høre, om jeg kunne høre bedre, men ikke møj.

Det går da meget godt. :) Her er en opsamling, så mangler vi 4 ting:

[...]

Der kommer ikke mere end et omkvæd herefter, vel? Det nummer jeg har,
slutter nemlig for tidligt.

Fra : Holst

Dato : 08-03-05 15:52

Lars Stokholm wrote:

> I en vindueskarm lige udenfor Tarm
> Blev jeg købt, blev jeg solgt, blev jeg pluds'lig varm
> På en edderkop, "undskyld edderkop!"
> (...), how do you do? er du en frue? // ... = noget på fransk?

Syges der ikke:

Som sagde: "Du, how do you do, er du en frue?"

Hvad mener du med "// ... = noget på fransk?" Det er der da slet ikke
noget af på den version, jeg har ...

> Jeg' en tusindben og jeg mangler en
> Ligesom dig, vil du ik' være min øjesten?
> Hvad tror du den sagde? (Danser hip-hurra)
> Og så var jeg bare en giftig (...)

En 'sommernød' måske )

I gamle dage, hvor jeg også skrev sangtekster ned ved at lytte, havde
jeg stor succes med at tage et par gode høretelefoner på og lytte på den
måde. Det fik mig indimellem igennem nogle svært forståelige dele af en
sang. Ja, nu ejer jeg ikke lige nogle ordentlige høretelefoner i disse
dage, så det kan jeg ikke gøre. Blot et forslag til andre.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 08-03-05 16:04

Holst wrote:

> Som sagde: "Du, how do you do, er du en frue?"
>
> Hvad mener du med "// ... = noget på fransk?" Det er der da slet ikke
> noget af på den version, jeg har ...

Heh, '//' er en kommentar (en vane fra programmering). Det franske
jeg syntes jeg hørte var nok "Som sagde: 'Du,". Det kan da godt lyde
lidt fransk stadig. :) Det var da meget tænkeligt at han sang noget
fransk (...), noget engelsk (how do you do?) og noget dansk (er du
en frue?).

> I gamle dage, hvor jeg også skrev sangtekster ned ved at lytte [...]

Nå så du er øvet - det er snyd. :P

> [...] havde jeg stor succes med at tage et par gode høretelefoner på
> og lytte på den måde.

Sennheiser HD 570, for hvad de er værd, og så et langsommere tempo.
Det hjalp mig dog ikke meget, kan jeg se nu. Dårlige ører måske? :)

Fra : Holst

Dato : 08-03-05 16:28

Lars Stokholm wrote:

> Heh, '//' er en kommentar (en vane fra programmering).

Selvfølgelig. Det er ved at være mange år siden jeg hver nat sad
begravet bag skærmen med min C-compiler

> [...]
> lidt fransk stadig. :) Det var da meget tænkeligt at han sang noget
> fransk (...), noget engelsk (how do you do?) og noget dansk (er du

Ja, det engelske og den sidste danske del i den linje er god nok. Jeg er
ikke helt sikker på "Som sagde: 'Du,", men jeg har ikke et bedre forslag.

> Nå så du er øvet - det er snyd. :P

Ja, for 20 år som teenager på teenageværelset med mine B&O-muffer på
ørerne og så ellers skrive sangtekster ned for nogle af mine
favoritsange, som jeg havde indspillet på et bånd fra Hej P3 - med
Christian Flagstad selvfølgelig

> Sennheiser HD 570, for hvad de er værd, og så et langsommere tempo.
> Det hjalp mig dog ikke meget, kan jeg se nu. Dårlige ører måske? :)

Ja, det kan jo tænkes, at det et ørerne, det er galt med. Mine er såmænd
nok heller ikke hvad de var for 20 år siden.

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 08-03-05 20:48

Holst wrote:
> Syges der ikke:
>
> Som sagde: "Du, how do you do, er du en frue?"

I den version af teksten vi har liggende siger den

.......blev jeg pludslig varm
på min ædle krop, undskyld edderkop
som sagde Uhh how do you do - er du en flue ?

Jeg en tusindben og jeg mangler een
ligesom dig - vil du ik´ vær min øjesten ?
Hva´ tror du den sagde, den sagde: Hip Hurra !
Og så var jeg bare gift i samme Nu

Skynder os lige at fralægge os ethvert ansvar for rigtighed - vi har ikke
planket den selv

/ Flying Hotdogs

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 08-03-05 23:09

"Lars Stokholm" <stokholm@despammed.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og så var jeg bare en giftig (...)

> Der kommer ikke mere end et omkvæd herefter, vel? Det nummer jeg har,

Den første gang, der står edderkop, skal der laves en lille stavefejl,
derfor kommer undskyldningen.... Der skal synges edderkrop...

M.V.H.....Benny..

Fra : Gismo

Dato : 08-03-05 15:45

Holst wrote:

> Ja, så måtte jeg jo lige høre, om jeg kunne høre bedre, men ikke møj.
> Omkvædet kunne jeg vist rette lidt op på. Resten var jeg ikke til
> meget hjælp til.

Efter lang tid søgen fandt jeg selv teksten, og den ser ud til at være
rigtig ;)
Tak for hjælpen.

1.vers
I en rendesten syd for nord Athen blev jeg født, uden at vide
hvad jeg var for en, det var ikke så sjovt, det var meget flovt.
men bedre end at gå med numsen bar. Men en skønne dag var der en der sa'
hør nu her; hvad er det at du har masser af? Og så talte jeg.
kan du tænke dig at resultatet gav mig svaret på hvem jeg var.

omk.
Et tu-tu-tusindben (en hva hva hva'for en)
et tu-tu-tusindben der godt ku' li at danse
en va va fa for en (en hva hva hva'for en)
et tu-tu-tusindben der blot ku li at ha' det sjovt
(tu-tu-tusindben) var altid på den grønne gren
(tu-tu-tusindben) var ikke til at standse
et tu-tu-tusindben (en va-va-værre en)
et tu-tu-tusindben ka' li at ha' det sjovt

2.vers
I en vindueskarm lidt uden for Tarm
blev jeg købt blev, jeg solgt blev jeg pluds'li varm
og en edel "frau" undskyld "edelkop"
uh how do you do? er du en flue?
jeg en tusindben og jeg mangler en lig'som dig
vil du ikke være min øjesten hva tror du den sa'
den sa' hip hurra og så var jeg bare gift i cermoni

omk.
Et tu-tu-tusindben (en hva hva hva'for en)
et tu-tu-tusindben der godt ku' li at danse
en va fa fa for en (en hva hva hva'for en)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 08-03-05 15:55

Gismo wrote:

> og en edel "frau" undskyld "edelkop"
> uh how do you do? er du en flue?

Wow, nu fik jeg godt nok smidt sangen ud, men jeg synes ikke det
lød sådan. :) Men okay...

Fra : Holst

Dato : 08-03-05 16:29

Lars Stokholm wrote:

> [...]

Tjah ...

Fra : Lars Stokholm

Dato : 08-03-05 16:38

Nå, nu fik jeg anskaffet den påny...

Gismo wrote:

> en va va fa for en (en hva hva hva'for en)

Jeg synes nu stadig det lyder som "fæ-fæ-fænomen". :)

> og en edel "frau" undskyld "edelkop"

Passer det nu også? Jeg synes mere det lyder som "på en edderkop",
måske ligefrem "på en ædel krop". :)

> uh how do you do? er du en flue?

"Som sagde: Du, how do you do? Er du en flue" må være mit endelige
bud her, med Holsts hjælp. Indrømmet at "frue" var forkert.

> den sa' hip hurra og så var jeg bare gift i cermoni

Det skal nok passe.

Fra : Holst

Dato : 08-03-05 16:56

Lars Stokholm wrote:

> Jeg synes nu stadig det lyder som "fæ-fæ-fænomen". :)

Jeg er nu ikke sikker på dette fænomen, men det andet er næppe godt nok.
Det er jo lidt ligesom spørgsmål/svar i omkvædet, og så vil det slet
ikke passe med "en va va fa for en (en hva hva hva'for en)"

> "Som sagde: Du, how do you do? Er du en flue" må være mit endelige
> bud her, med Holsts hjælp. Indrømmet at "frue" var forkert.

Ja, fluen vil jeg også godt sluge. Gider ikke lige genhøre det endnu engang.

> Det skal nok passe.

Hmmm...

Fra : Johnny Bonde

Dato : 08-03-05 23:23

1000 Ben - Dr. Phil

I en rendesten syd for nordathen
blev jeg født uden at vide hva´ jeg var for een
det var ik´ så sjovt det var meget flovt
det var værre end at gå med numsen bar.

Men en skønne dag var der een der sagde
Hør nu her hva´ er det at du har masser af?
og så talte jeg og vil du tænke dig
resultatet gav mig svar på hvem jeg var!

Tu Tu Tusindben (Hva´ Hva´ Hvarforeen?)
Tu Tu Tusindben Der godt ku´ li at danse
Fæ Fæ Fænomen (Hva´ Hva´ Hvarforeen?)
Tu Tu Tusindben der blot ku´ li at ha´ det sjovt.
Tu Tu Tusindben kan danse på den grønne gren
Tu Tu Tusindben er ikke til at standse
Tu Tu Tusindben (Han er een værre een)
Tu Tu Tusindben Kan li´ at ha´ det sjovt.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 08-03-05 23:28

Johnny Bonde wrote:

> Fæ Fæ Fænomen (Hva´ Hva´ Hvarforeen?)

Woohoo!

Fra : Holst

Dato : 09-03-05 00:09

Lars Stokholm wrote:

> Woohoo!

Så fik du alligevel ret i det :)

Fra : Gismo

Dato : 09-03-05 15:03

"Lars Stokholm" <stokholm@despammed.com> wrote in message

> Woohoo!

Nu kan jeg se dine post når jeg bruger news.dtu.dk ;) Tror det er min
computer som sutter max fortiden

--
Gismo

Fra : Lars Stokholm

Dato : 09-03-05 15:49

Gismo wrote:

> Nu kan jeg se dine post når jeg bruger news.dtu.dk ;) Tror det er min
> computer som sutter max fortiden

Oki. :)

Fra : Gismo

Dato : 10-03-05 00:53

Johnny Bonde wrote:

> Tu Tu Tusindben (Hva´ Hva´ Hvarforeen?)

Skal det ikke være Et Tu Tu Tusindben (En Hva´ Hva´ Hvarforeen?) ??

--
Gismo