Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvad i alverden er www.kandu.dk?
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 30-05-01 16:46

Jeg har lige ved et tilfælde opdaget, af en af mine større
diskussioner om html og PageMaker her i nyhedsgruppen ligger på
websiden www.kandu.dk

Hvad i alverden er www.kandu.dk ? En side, der spejler vores
nyhedsgruppe? Hvad mener I om det? Skan man bare finde sig i det eller
holde sin kæft i fremtiden?
--
Venlig hilsen Kirsten

Fra : Aggy

Dato : 30-05-01 16:50

>Skal man bare finde sig i det eller holde sin kæft i fremtiden?

Kommer det ikke ud på et ? *G*

--

Med Venlig Hilsen / Best Regards

Anders aka Aggy
0017webdesign.dk
gfxartist.dk
digitalcreation.dk

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 30-05-01 18:25

On Wed, 30 May 2001 17:50:16 +0200, "Aggy" <dsl38495@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Kommer det ikke ud på et ? *G*

Umiddelbart kunne det godt se så'n ud, men det er fordi du ikke kender
mig personligt. Med at holde sin kæft mener jeg snarere at holde
snuden væk fra nyhedsgrupperne <g>
--
Venlig hilsen Kirsten

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 30-05-01 17:28

"Kirsten Bjorneboe" <kirstenb@image.dk> wrote in message
> Jeg har lige ved et tilfælde opdaget, af en af mine større
> diskussioner om html og PageMaker her i nyhedsgruppen ligger
> [...]

Ja, mange eller de fleste dk.-grupper.

> Hvad mener I om det? Skan man bare finde sig i det eller
> holde sin kæft i fremtiden?

Eftersom flere andre (deja.com, google.com/groups osv) har gjort det i
årevis, er der vel ingen grund til at hidse sig op over det. At kandu.dk
ikke respekterer headere, der fortæller at indlægget *ikke* må gemmes på
en sådan side/tjeneste er en anden sag.

news:dk.edb.grafik er offentligt tilgængelig fra alle ISP'ers newsservere,
så forskellen er ens. kandu.dk tilbyder blot hvad nogle måtte anse for en
lettere måde at læse newsgroups på - også hvor en firewall eller lignende
blokerer for NNTP-protokoller. Og nej, jeg bryder mig heller ikke om det,
men der er vist ikke noget at gøre ved det andet end at gemme sig under
dæknavne, skjule sin IP-adresse eller noget i den stil.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 30-05-01 18:25

On Wed, 30 May 2001 18:27:41 +0200, "Jesper Kollerup Jensen"
<jesper@kollerup.dk> wrote:

>Eftersom flere andre (deja.com, google.com/groups osv) har gjort det i
>årevis, er der vel ingen grund til at hidse sig op over det.

deja.com og nu google (der åbenbart har overtaget deja's funktion)
synes jeg er noget helt helt andet. Det betragter jeg som en slags
stort arkiv, hvor man kan søge i gamle usenet-indlæg plus de grupper,
man ikke abonnerer på.

> At kandu.dk
>ikke respekterer headere, der fortæller at indlægget *ikke* må gemmes på
>en sådan side/tjeneste er en anden sag.

Ulækkert!

> [...]
>men der er vist ikke noget at gøre ved det andet end at gemme sig under
>dæknavne, skjule sin IP-adresse eller noget i den stil.

Hmm - nå, men man må så i hvert fald holde sine mere personlige
ytringer tæt ind til kroppen og gå i dækning. Ærgerligt, for en del af
charmen ved at færdes i bestemte nyhedsgrupper, som fx denne her :),
er jo, at vi efterhånden kender hinanden.
--
Venlig hilsen Kirsten

Fra : Thomas

Dato : 01-06-01 22:23

> [...]
> charmen ved at færdes i bestemte nyhedsgrupper, som fx denne her :),
> er jo, at vi efterhånden kender hinanden.

Det gør vi vel stadigvæk, selvom de samme indlæg også findes andre
steder...?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Ninzen

Dato : 30-05-01 17:59

"Kirsten Bjorneboe" <kirstenb@image.dk> skrev

> Jeg har lige ved et tilfælde opdaget, af en af mine større
> diskussioner om html og PageMaker her i nyhedsgruppen ligger på
> websiden www.kandu.dk

Ja, det er jo ligefrem uhyggeligt når man lige troede man fik
sig en fortrolig snak blandt venner

> Hvad i alverden er www.kandu.dk ? En side, der spejler vores
> nyhedsgruppe? Hvad mener I om det? Skan man bare finde sig i det eller
> holde sin kæft i fremtiden?

Goggle gør det samme, de respekterer dog headertrickket.
Jeg er kommet frem til at det jo faktisk er nettets natur at alt
er offentligt (med mindre man bestræber sig på at det ikke
skal være det), så man må tage sine forholdsregler.
Jeg følte også nærmest brevhemmeligheden krænket ved at
se sådan en hel tråd smækket op i synet, men det er nok en
konsekvens af en lidt for udpræget naivitet!

Dog må jeg opportunistisk indrømme, at jeg har brugt den
hurtige måde at overskue spørgsmål/svar på via en browser
på arbejde, hvor jeg ikke har adgang til newsgroup.
--

Venlig hilsen Ninzen

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 30-05-01 18:25

On Wed, 30 May 2001 18:59:17 +0200, "Ninzen" <Ninzen@ofir.dk> wrote:

>Ja, det er jo ligefrem uhyggeligt når man lige troede man fik
>sig en fortrolig snak blandt venner

Ja, præcis sådan føler jeg det

> [...]
>er offentligt (med mindre man bestræber sig på at det ikke
>skal være det), så man må tage sine forholdsregler.

Jamen, det er nu alligevel noget med, at hvad man siger i venners lag,
det behøver jo ikke ligefrem at komme i avisen eller fjernsynet.

>Jeg følte også nærmest brevhemmeligheden krænket ved at
>se sådan en hel tråd smækket op i synet, men det er nok en
>konsekvens af en lidt for udpræget naivitet!

Så er vi da i det mindste to af slagsen

>Dog må jeg opportunistisk indrømme, at jeg har brugt den
>hurtige måde at overskue spørgsmål/svar på via en browser
>på arbejde, hvor jeg ikke har adgang til newsgroup.

Det kan der måske være noget om. Det kan vel også bruges af dem, der
ikke gider at finde ud af usenet. Jeg blev bare enormt forbløffet over
at rende på min egen post et sted, jeg ikke anede eksisterede. Jeg har
i øvrigt fået et pænt svar fra en servicemedarbejder hos kandu. Han
siger, det er helt lovligt. Det er det vel også. Men en ret billig
måde at få webmateriale, synes jeg.
--
Venlig hilsen Kirsten

Fra : Jørgen Rubæk

Dato : 30-05-01 22:12

> [...]

> i øvrigt fået et pænt svar fra en servicemedarbejder hos kandu. Han
> siger, det er helt lovligt. Det er det vel også. Men en ret billig

Emnet er nok ved at være OT her på stedet, men jeg vil da lige sige, at
hvis man har været med nogle år på nettet, så får man sig en *stor
overraskelse*, hvis man prøver at søge på sit eget navn for eks. i
Google, hvad enten man kan li' det -eller ej.

--
mvh Jørgen Rubæk
www.husker-du.dk

Fra : Madsen

Dato : 31-05-01 00:56

> [...]

> hos kandu. Han siger, det er helt lovligt. Det er det vel også.
> Men en ret billig måde at få webmateriale, synes jeg.

Jo lovligt måske, men irriterende at de ikke accepterer de regler
som man vel nærmest kan kalde standard inden for den slags
"spejlinger" af newsgroups:

Punkt 12

"I do not want you to archive my article(s)! How can I remove
articles that I've posted from Google's archive?

We are sympathetic to those who would like for their previous
Usenet postings to no longer show up on Google Groups. Google
supports the 'X-No-archive: yes' header, and we will not archive
any articles that contain this text either in the header or in
the first line of the message body."

Ovenstående har jeg også sendt af sted til Kandu.dk for nogle
måneder siden og fik svar tilbage at de ville tage muligheden op
på deres næste produktionsmøde. Jeg ved godt det bare var
øregas, men jeg synes helt ærligt godt de kunne acceptere folk
der ikke ønsker at have deres indlæg offentligjort over alt på
internettet. Man kan vel betragte 'X-No-archive: yes' som
"Reklamer, nej tak!" på postkassen.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)