Omelet
Fra : Elvis

Dato : 11-05-05 17:02

Hej i gruppen...

Tænkte på om der mon findes en speciel omeletpande? Skulle lave en her til
mors dag og den blev ikke så lys som man ellers får dem...Eller skal man
bruge meget fedtstof?

Mvh. Elvis

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 11-05-05 19:35

Elvis wrote:

> Tænkte på om der mon findes en speciel omeletpande? Skulle lave en
> her til mors dag og den blev ikke så lys som man ellers får
> dem...Eller skal man bruge meget fedtstof?

Slet ikke, det handler om to ting. Dels (naturligvis) om panden er beskidt.
Endnu vigtigere er det dog at stege omeletten ved lav temperatur. Er varmen
for kraftig, brankes den. Hvis du desuden bruger et låg, får du efter min
mening det lækreste (og hurtigste) resultat. Løft forsigtigt på låget nu og
da, så dampen kan få lidt plads. Pas på, det er varmt!

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Elvis

Dato : 14-05-05 12:49

Hej Kevin,
Tak for svaret, det jeg har gjort forkert var nok at bruge for høj
varme...Men det syntes jeg bare de gjorde på hotelet i thailand...