Lagkage - hvad mangler jeg?
Fra : Camilla

Dato : 03-05-05 12:03

Hej

Jeg har tænkt mig at lave en lagkage med flg:

banan
kiwi?
vaniliecreme?
mørk chokolade
appelsin?

Jeg har bagt bundene, de er lyse. Men det er som om jeg "mangler" noget,
eller ikke kan sætte den "rigtig" sammen. Ideer?

Jeg kan godt mærke det er et par år siden jeg har lavet lagkage....

Mvh Camilla

Fra : Camilla

Dato : 03-05-05 12:08

Camilla skrev:
> Hej
>
> Jeg har tænkt mig at lave en lagkage med flg:
>
> banan
> kiwi?
> vaniliecreme?
> mørk chokolade
> appelsin?

Glemte lige at skrive at flødeskum ikke står højt på ønskelisten, så
hvis det indgår, må det gerne camoufleres - evt. med chokolade eller?

Mvh Camilla

Fra : Inger Pedersen

Dato : 03-05-05 13:00

"Camilla" <mille@NOWHERE.INVALID> skrev i en meddelelse

> Glemte lige at skrive at flødeskum ikke står højt på ønskelisten, så hvis
> det indgår, må det gerne camoufleres - evt. med chokolade eller?

Jeg ville blande flødeskum i cremen og evt. smøre bundene med lidt
hindbærsyltetøj - og så ville jeg pynte med glasur og chokolade (når det nu
ikke skal være flødeskum).

Hilsen Inger

Fra : Peo

Dato : 03-05-05 12:58

"Camilla" <mille@NOWHERE.INVALID> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har bagt bundene, de er lyse. Men det er som om jeg "mangler" noget,
> eller ikke kan sætte den "rigtig" sammen. Ideer?

Rom og makroner

Fra : Jim

Dato : 03-05-05 14:02

> [...]
>
> Jeg har bagt bundene, de er lyse. Men det er som om jeg "mangler"
> noget, eller ikke kan sætte den "rigtig" sammen. Ideer?

Hej Camilla.

Har du prøvet at lave en kiwi/appelsin-gelé?
Den kan du enten lægge på toppen eller i mellem lagene.
I stedet for vanilla-creme, kan du lave en råcreme, som jo også
indeholder vanilla, så du får den smag med.
Som pynt på toppen lægger du banan eller lign. mousse af samme samt
chokolade, som er smeltet og hældt ud på et stykke bagepapir, kommes i
køleskab, hvorefter det kan knækkes i de stykker du finder interessante.

Held og lykke med projektet.

Mvh. Jim.

Fra : mcloud

Dato : 03-05-05 15:37

Hej Camilla
1 pose næsten optøede eller meget modne jordbær moses godt og blandes
med
flødeskum til en jordbærskum ,der efter hele jordbær og revet eller hakket
mørk chokolade mellem lagene .
mvh mcloud

Fra : Rikke & Per

Dato : 04-05-05 13:22

--

> [...]
> eller ikke kan sætte den "rigtig" sammen. Ideer?
>
> Jeg kan godt mærke det er et par år siden jeg har lavet lagkage....

Flødeskum blandet med nutella sat sammen med banan er faktisk også ret
godt!!

Mvh Rikke

Fra : Camilla

Dato : 06-05-05 19:21

Så fik jeg lavet en dejlig lagkage, der blev rost. Det blev med en
dejlig vaniliecreme iblandet flødeskum; bananer og kiwi, lidt i lagene,
og i
mønster foroven. Så fik jeg lavet en gele med æblejucie og appelsinsaft
og honning, og så revet chokolade på siden. GUF

Tak for inputtene, der er inspiration til et par lagkager mere *gg*

mvh

Camilla