Hvilken slags kød?
Fra : SmaRTrxxv

Dato : 02-05-05 21:41

Hej NG

Jeg har idag smagt på noget kød - som jeg ikke kender oprindelsen af, og
jeg synes ikke at kunne genkende det! Måske kan nogen her hjælpe--

Udseende
Kødet er helt lyst i farven, som kylling, men fibrene var mindre og
kødet mindre fast.

Smag:
Det smagte nærmest som noget vildt, lidt henad fasan og vildand, men dog
knap så kraftigt i smagen. Desuden var det lidt tørt..

M.v.h.
Thore Jensen

Fra : Helle

Dato : 02-05-05 22:33

"SmaRTrxxv" <glemdet@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det smagte nærmest som noget vildt, lidt henad fasan og vildand, men dog
> knap så kraftigt i smagen. Desuden var det lidt tørt..

Hvor har du smagt det henne og i hvilken forbindelse?
Jeg tænker lidt på om det måske er kanin? det har jeg dog aldrig selv
smagt...

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 03-05-05 06:28

> Jeg tænker lidt på om det måske er kanin? det har jeg dog aldrig selv
> smagt...

Fra de gange jeg for længe siden har smagt kanin mindes jeg, at det er
forholdsvist saftigt.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Jonas Kofod

Dato : 02-05-05 22:39

> [...]
> Det smagte nærmest som noget vildt, lidt henad fasan og vildand, men dog
> knap så kraftigt i smagen. Desuden var det lidt tørt..

Due - vagtel?

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 02-05-05 23:47

"SmaRTrxxv" <glemdet@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> Det smagte nærmest som noget vildt, lidt henad fasan og vildand, men dog
> knap så kraftigt i smagen. Desuden var det lidt tørt..

Struds? (edderpivme' tørt! *G*)
kalkun? (ditto...)

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-05-05 07:17

Aragorn Elessar skrev:

> Struds? (edderpivme' tørt! *G*)

Det må vist komme an på både strudsen og tillavningen. Jeg har fået
den møreste, saftige strudsebøf i Zimbabwe for nogle år siden.

Og så er strudsekød ikke lyst som kylling, men rødt som oksefilet.

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-05-05 10:41

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> wrote in message

> Det må vist komme an på både strudsen og tillavningen. Jeg har fået
> den møreste, saftige strudsebøf i Zimbabwe for nogle år siden.

Jep klart - den struds jeg fik var drøntør.

> Og så er strudsekød ikke lyst som kylling, men rødt som oksefilet.
>
> --
> Klaus Alexander Seistrup

Jep, rødt allright - kan godt huske det nu du siger det.
Det smager pragtfuldt, men hvis tillavningen er forkert, er det edderpivme'
en tør oplever! *G*

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Louise

Dato : 03-05-05 12:21

> [...]
> Det smagte nærmest som noget vildt, lidt henad fasan og vildand, men dog
> knap så kraftigt i smagen. Desuden var det lidt tørt..

Mit gæt er kanin. Men om det er tørt eller ej afhæger meget af
tilberedningen...

Louise

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 04-05-05 14:17

Louise wrote:

> Mit gæt er kanin. Men om det er tørt eller ej afhæger meget af
> tilberedningen...
>
> Louise

Der er flere gæt på kanin, det var også umiddelbart mit eget bud..

Beklagevis er min oplevelse fra en sandwich, fra et pizzaria..Hvor det
angiveligvis skulle have været kyllingfyld.. og med tidligere sager om
"alternativt kød" f.eks den sag fra holstebro, så bliver man lidt
mistænksom

Thore

Fra : Peter Westh

Dato : 04-05-05 22:00

> [...]
> angiveligvis skulle have været kyllingfyld.. og med tidligere sager om
> "alternativt kød" f.eks den sag fra holstebro, så bliver man lidt

Jeg vil så tro det du har fået er en gammel sej suppehøne behandlet med
kødmørner af en slags.

/P