Champinonpostej fra Hjerteforeningen
Fra : Helle

Dato : 02-05-05 20:18

Hejsa.

Jeg har fundet en opskrift hos www.hjerteforeningen.dk på en
champignonpostej. Det synes jeg jo lød yderst spændende men hold da op hvor
det vidst bare er noget værre noget!?
Jeg synes overhovedet ikke at konsistensen blev stivere selvom den havde
været i ovnen i en time og kun skulle have 45 min. Jeg lød den køle helt af
og da jeg tog den ud af formen lignede det seriøst opkast og det flød ud af
sin form. Der står i opskriften at man kan spise sådan to skiver til to
skiver rugbrød men?? hvordan skal man skære en skive så det siver ud og
flyder ud?? Og det så absolut ikke tiltalende ud! Opkast med klumper - uuuhm

Er der nogen herinde der kan fortælle mig om de har oplevet med det med den
samme opskrift fra hjerteforeningen, hvad jeg evt kan gøre anderledes og om
den skal have MEGET længere i ovnen for at man kan skære en skive af den?
Smager den i øvrigt overhovedet godt?

Jeg smed hele lortet ud og overvejer at prøve igen, men vil gerne lige have
nogle råd først synes ellers jeg har fulgt opskriften til punkt og
prikke men lykkedes gjorde det absolut ikke!

Det er denne her opskrift jeg hentyder til:
http://www.hjerteforeningen.dk/sw8774.asp

Hjælp mig en eller anden!!

Mvh Helle

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-05-05 20:48

Helle skrev:

> Det er denne her opskrift jeg hentyder til:
> http://www.hjerteforeningen.dk/sw8774.asp

Huskede du at komme æg i?

Kan det passe at der skal tre finthakkede løg i to gange?

/me ville bruge havregryn i stedet for rasp.

Hvad skal letmælken i for? Hvis det er for vædens skyld, ville
jeg umiddelbart tro at bouillon var et bedre bud.

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Helle

Dato : 02-05-05 21:17

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvad skal letmælken i for? Hvis det er for vædens skyld, ville
> jeg umiddelbart tro at bouillon var et bedre bud.

Ja jeg huskede æg og nej det med æggene må være en fejl, jeg kom i hvert
fald kun 3 æg i EN gang og det er vidst rigeligt Ja letmælken skal jo
nok i for vædens skyld men jeg ved ikke hvor meget man skal gå hen og lave
om på opskriften mht at udskifte mælk med boullion og rasp med havregryn,
den skal jo helst være lige så "slank" som oprindeligt.

Mvh Helle

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-05-05 22:03

Helle skrev:

> [...]
> udskifte mælk med boullion og rasp med havregryn, den skal
> jo helst være lige så "slank" som oprindeligt.

Nu har jeg ganske vist ikke rasp i huset, men der kan umuligt
være den store forskel på rasp og havregryn, og heller ikke på
bouillon og letmælk. Til gengæld vil jeg tro at havregyn for-
klistrer bedre end rasp, og at bouillon giver en bedre smag end
letmælk.

Men hvis du har husket at lade væden fra champignonerne koge
væk, og osse at tilsætte æg, har jeg ikke nogen bud på hvorfor
din postej blev ved med at være flydende.

Fra : Helle

Dato : 02-05-05 22:32

> [...]
> væk, og osse at tilsætte æg, har jeg ikke nogen bud på hvorfor
> din postej blev ved med at være flydende.

Hm men så vil jeg prøve at komme havregryn i i stedet for, bare ligeså meget
havregryn som der står med rasp? hvordan boullion? skal jeg opløse en
terning i noget vand eller hvordan? Og hvor meget? Jeg har noget flydende
grøntsagsboullion i en lille flaske, men hvor meget af det skal jeg bruge
ift den ene dl der står mht letmælk?

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-05-05 22:46

Helle skrev:

> [...]
> meget? Jeg har noget flydende grøntsagsboullion i en lille flaske,
> men hvor meget af det skal jeg bruge ift den ene dl der står mht

Jeg vil mene at du kan erstatte rasp med havregryn deciliter for
deciliter, og det samme med bouillon for mælk.

Jeg kender ikke den bouillon du har. Er der ikke brugsanvisning
på? Måske er den koncentreret og skal fortyndes. Ellers brug en
suppeterning (eller kog en høne, hihihi).

Fra : Peter Westh

Dato : 03-05-05 10:31

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
> Det er denne her opskrift jeg hentyder til:
> http://www.hjerteforeningen.dk/sw8774.asp
>
> Hjælp mig en eller anden!!

Opskriften ser umiddelbart fornuftig ud, bortset fra det med løgene, og den
"burde" give et fast resultat.

Det eneste jeg kan forestille mig gå galt er:

"Riv champignonerne på den grove side af rivejernet. Varm olien op på en
pande og steg dem heri sammen med løgene, *indtil al væde er fordampet*"

Er du sikker på, at al væde var fordampet? På en stor pande vil jeg tro at
der skal steges op imod 20 minutter på jævn varme, og hvis panden er for
lille, så fordampningen ikke er så stor, skal der nok gå endnu længere.

Hvis du synes farsen virker for løs, kan du præve at øge mængden af rasp.

Jeg ville ikke selv bruge havregryn netop her, rasp har en anden evne til
suge vædske, og giver en god konsistens i grøntsagsfars.

Held og lykke,

Peter

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-05-05 13:25

Peter Westh skrev:

> Jeg ville ikke selv bruge havregryn netop her, rasp har en anden
> evne til suge vædske, og giver en god konsistens i grøntsagsfars.

En helt tredje mulighed er Granola. Det har jeg før brugt i grøntsags-
postejer.

Mvh,