hvad fik I idag?
Fra : Ralph

Dato : 28-04-05 23:03

Her fik vi pirogger med hakket oksekød, karry, løg, flåede tomater - simre
en times tid, tilsæt revet ost, rasp, og lidt persille, tages af varmen,
vent et kvarters tid og tilsæt - under omrøring - et sammenpisket æg. Pakkes
ind i mørdej - rullet tyndt ud, og cirkler stukket ud med en 12 cm´s skål
(jeg bruger en risskål) en skefuld fyld lægges på den ene halvdel af dejen,
den anden halvdel foldes over (husk at pensle med lidt æg på kanten inden)
15-25 min i ovn 210 grader

god salat til.

ungerne var vilde med det - vi prøver en filodejsudgave en af dagene - det
er jo lidt for fedt med al den smør
--
venligst
Ralph

Fra : Michael Vittrup

Dato : 28-04-05 23:27

Fra : Helle

Dato : 28-04-05 23:52

> [...]
>
> god salat til.
>
> ungerne var vilde med det - vi prøver en filodejsudgave en af dagene - det

Jeg fik Daloon forårsruller, ris og salat

Mvh Helle

Fra : Camilla

Dato : 29-04-05 07:08

Her fik vi lasagne de luxe - en meget grønsagsholdig sag
Masser af gulerødder, tomater, løg, hvidløg, peberfrugt, champignon,
knoldselleri og en rest blegselleri, det hele revet eller hakket, nå ja,
også lidt kød )
Krydderier, bl.a. nellikke.

Vi kom vist til at spise for 4 voksne istedet for 2... Og børnene tog da
pænt fra!

Og det bedste af det hele - der er til en gang aftensmad mere! I aften
står den godt nok på risengrød...

Mvh Camilla

Fra : Nette

Dato : 29-04-05 09:00

> Her fik vi pirogger med hakket oksekød, karry, løg, flåede tomater

Kogt pasta i ovnen med flåede tomater og krydderier. En rest madpandekager
og græsk farsbrød fra i forgårs samt salat og tzatziki.

Nette

Fra : Erling Nielsen

Dato : 29-04-05 09:41

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message

Vi fik kyllingebryster i appelsinsovs med basmatiris til.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-04-05 10:13

Kotelleter i fad med ris og salat.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 29-04-05 10:24

Pitabrød med fyld: Salat, løg, majs, tomat, agurk, kebabkød, tun og skinke

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 30-04-05 00:35

Ralph <rwr@post6.tele.dk> skrev:

Har vi ikke snart haft nok indlæg af typen "Hvad fik I i dag"?

Fra : MigSelv

Dato : 30-04-05 13:21

"Jørn Ibsen (slet 9OR7T)" <j-ibsen@9OR7Tget2net.dk> skrev i en meddelelse
> Ralph <rwr@post6.tele.dk> skrev:
>
> Har vi ikke snart haft nok indlæg af typen "Hvad fik I i dag"?

- Du kan da bare lade være med at læse de indlæg....

Jeg er sikker på der er flere end mig, der synes det er sjovt at læse hvad
andre har fået, bare for at få lidt inspiration til aftensmaden. Jeg synes
let man kommer til at køre i det samme ....

Og nåe ja - Vi fik wok med kylling, gulerod, løg, bambusskud, champignon,
hvidkål og sukkerærter

Fra : Erling Hansen

Dato : 30-04-05 14:32

Ralph <rwr@post6.tele.dk> wrote:

Vi havde gæster, så jeg genopfriskede en solid, usund finsk ret fra
Karelen - men den smager mums.

1 kg kalvesmåkød
1 kg flæskesmåkød (magert)
1 kg hakkede løg
3 tsk salt og et drys peber

Koges i 2 1/2 time over sagte varme og med minimalt vand. Når de 2 1/2
time er gået skal alt vandet helst være fordampet.

Mens kødet koger laver du en grov rugbrødsdej, lader den hæve de to
gange, men til sidst ruller du den ud på bordet, det kogte kød hældes ud
på dejen (derfor skal vandet være væk!) og så pakkes kødet ind i
rugbrødsdejen. Det hele bages i en halv times tid ved 220 grader til
dejen er sprød og hård.

Serveres med koldt øl og en dram.

Mvh
Erling

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 01-05-05 22:21

[Ralph | Fri, 29 Apr 2005 00:02:35 +0200]

Rejecocktail - god klassiker med rigtigt gode rejer, en anelse salat, lidt
citron og en god dressing.

Stegt svinekam - også en god klassiker med sprød svær, grøn salat og
dressing.

Kokos/rabarberkage m/ flødeskum - sprød, blød og en god dansk smag af
syrlige rabarber.

(det hele lowcarb og sukkerfrit, naturligvis)

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Heidi

Dato : 04-06-05 17:13

Rene' Hjorth wrote:

> Kokos/rabarberkage m/ flødeskum - sprød, blød og en god dansk smag af
> syrlige rabarber.
>
> (det hele lowcarb og sukkerfrit, naturligvis)

Jeg ved godt denne tråd er gammel, men vil du mon dele opskriften på den
kage? Og gerne i både lowcarb og almindelig version, hvis du har begge?

--
Heidi

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 05-06-05 22:03

[Heidi | Sat, 4 Jun 2005 18:12:39 +0200]

>Jeg ved godt denne tråd er gammel, men vil du mon dele opskriften på den
>kage? Og gerne i både lowcarb og almindelig version, hvis du har begge?

Naturligvis:

Renés Kokos/Rabarber kage - LC

8 portioner

Ovnen tændes på 175 gr., traditionel varme. En springform spændes
forsigtigt over et stykke bagepapir og siderne pensles med lidt olie.

120 g. kokosmel, 140 g. Atwel (ELLER 190 g. sukker) og 200 g. smør kommes i
foodprocessor og køres sammen til det er blandet og ligner revet ost.

4 hele æg og 90 g. BakingMagic eller andet lowcarb melerstatning (ELLER 120
g. hvedemel) tilsættes og det køres sammen igen. 350 g. snittede rabarber
(evt., frosne let optøede) tilsættes og det blandes forsigtigt.

Dejen kommes over i springformen og sættes i ovnen, hvor kagen bages i ca. 1
time eller til den er færdig.

Den afkøles og serveres med kold flødeskum, evt. rørt op med lidt vanilje og
sødemiddel (ELLER sukker).

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Heidi

Dato : 07-06-05 17:47

Rene' Hjorth wrote:
> [Heidi | Sat, 4 Jun 2005 18:12:39 +0200]

> Naturligvis:
>

> Renés Kokos/Rabarber kage - LC

Mange tak

--
Heidi

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 09-06-05 08:03

[Heidi | Tue, 7 Jun 2005 18:47:10 +0200]

>Mange tak

Velbekomme - meld gerne tilbage med hvad du synes om resultatet.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Heidi

Dato : 09-06-05 17:24

Rene' Hjorth wrote:
> [Heidi | Tue, 7 Jun 2005 18:47:10 +0200]

> Velbekomme - meld gerne tilbage med hvad du synes om resultatet.

Det vil jeg gøre - når jeg engang får den afprøvet. Hvilket ikke
nødvendigvis bliver i år, da vores rabarberplanter er nyplantede, og så
er der vist et eller andet med at man først må bruge af dem året efter,
for at give dem ordentlig tid til at vokse...

--
Heidi