Optøning af rejer
Fra : Falcon

Dato : 26-04-05 16:20

Jeg har lige købt 1kg dybfrosne rejer, od det jo er i overkanten at
servere hvis man får et par uventede gæster ti aftenkaffe, så vil jeg
lige høre hvordan man hurtigt og bedst muligt optør 2-3 portioner så
de "stadigvæk" smager som friske?
Microovn er vel en dårlig løsning?

mvh Jlund

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 26-04-05 16:51

"Falcon" <falcon1@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> servere hvis man får et par uventede gæster ti aftenkaffe, så vil jeg
> lige høre hvordan man hurtigt og bedst muligt optør 2-3 portioner så

Ja du skal i ikke bruge mikroovnen det bliver ikke godt... Læg dem i lidt
(ikke helt koldt) vand og hvis du lige løsner dem lidt fra hinanden
efterhånden som de tør mere op og så skifter nyt vand, da frost fra rejerne
får vandet til at blive for koldt...så går der kun 15 min. ca.

Mvh Heidi

Fra : Astrid Lund

Dato : 26-04-05 18:49

On Tue, 26 Apr 2005 17:20:26 +0200, Falcon <falcon1@email.dk> wrote:

> [...]
>servere hvis man får et par uventede gæster ti aftenkaffe, så vil jeg
>lige høre hvordan man hurtigt og bedst muligt optør 2-3 portioner så

Aldri mikro og reker, nei!

Hell rekene i en sil/dørslag og fyll på med varmt vann fra springen
til de får "slått" seg. La renne av på avispapir. Dette høres kanskje
merkelig ut, men test med noen reker først, så får du se! God
rekeaften

--
Astrid

Fra : Erling Hansen

Dato : 28-04-05 15:40

> [...]

> servere hvis man får et par uventede gæster ti aftenkaffe, så vil jeg
> lige høre hvordan man hurtigt og bedst muligt optør 2-3 portioner så

Jeg lægger den afmålte sjat rejer i en lille frysepose, slår knude på og
lægger den i håndvasken. Lad en tynd, lunken stråle lande på posen og
vend den nu og da. Stop når de er tøede men endnu er kolde.
Mvh
Erling