Frikadeller i ovnen..
Fra : ThomasB

Dato : 21-04-05 13:39

Hej :)

Frikadeller i ovnen.. Nogle bud på hvor mange grader de skal steges på?

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 21-04-05 13:44

ThomasB (usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk) skrev :

> Frikadeller i ovnen.. Nogle bud på hvor mange grader de skal steges
> på?

175-200.

Henriette Døssing

Fra : Jakob

Dato : 21-04-05 17:57

> 175-200.

Bliver de ikke bedst på panden....? Har aldrig hørt om at man kan lave dem i
ovnen. Jo, varme dem.....

--
Hilsen Jakob

Fra : Michael Vittrup

Dato : 22-04-05 10:44

Fra : ThomasB

Dato : 22-04-05 11:08

"Jakob" <nejnej@nejnejnej.dk> skrev i en meddelelse

> Bliver de ikke bedst på panden....?

Nja, nu fik jeg lavet frikadellerne i ovnen i går, og jeg må sige at der
ikke er den store forskel - udover fedtindholdet.

Jeg rev et par gulerødder i farsen, så de blev ikke tørre.

> Har aldrig hørt om at man kan lave dem i ovnen. Jo, varme dem.....

Læg dem ud på et stykke bagepapir, 200 grader, 20-30 minutter.

Fra : Jakob

Dato : 22-04-05 11:56

> Læg dem ud på et stykke bagepapir, 200 grader, 20-30 minutter.

Det må jeg prøve en dag. Men jeg må hellere lave nogen på oanden ved siden
af for en sikkerheds skyld....
Lidt skeptisk må man vel have lov til at være...

--
Hilsen Jakob

Fra : ThomasB

Dato : 22-04-05 15:05

Ja, om ikke andet, så til at spise mens de andre bliver færdige :)

> Lidt skeptisk må man vel have lov til at være...

Ja ja.. Du kan evt. lave en blindtest. 1 fra ovnen og 1 fra panden.

Fra : Jakob

Dato : 22-04-05 18:14

> Ja ja.. Du kan evt. lave en blindtest. 1 fra ovnen og 1 fra panden.

Doh! Hvad nu hvis dem fra ovnen nu vinder?! Så vælter min verden jo...

--
Hilsen Jakob

Fra : PH

Dato : 21-04-05 13:45

ThomasB wrote:
> Hej :)
>
> Frikadeller i ovnen.. Nogle bud på hvor mange grader de skal steges
> på?

180 i varmluft - 200 i alm
PH

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-04-05 13:31

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> Frikadeller i ovnen..

Hvorfor stege dem i ovnen?
De bliver langt bedre på panden og du sparer næppe hverken tid eller
arbejdsindsats ved at ovnstege dem. Og bedre bliver de bestemt heller ikke.
Så hvad der formålet?

Mvh. Lisbeth

Fra : ThomasB

Dato : 22-04-05 15:19

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
meddelelse

> [...]
> De bliver langt bedre på panden og du sparer næppe hverken tid eller
> arbejdsindsats ved at ovnstege dem. Og bedre bliver de bestemt heller

Jeg plejer at lave 2 kg kalv/flæsk 7-10%.
6-8 hakkede løg
6-8 fed hakkede hvidløg
4 revede gulerødder
½ kop havregryn
½ kop mælk /eller halv danskvand halv mælk
2 æg
salt og peber (persille og andre krydderier hvis de skal smage udenlandsk)

Der bliver ca. 60 frikadeller.
De fryses så ned med 8 stk (á ca. 40 gram) i hver pose, og så kan jeg lave
mad i hverdagene på ca. 15 minutter.

Jeg har ikke prøvet at lave dem i ovnen før, men jeg må sige at resultatet
blev rigtigt godt - så godt, at jeg laver dem i ovnen fremover.

I en ovn kan du lave ca. 30 stk på én gang.
Så kan du lave andet imens de er i ovnen.
*Der er væsentligt mindre fedt i.*

Mvh ThomasB