Bryllupskage
Fra : Karina Lund Andersen

Dato : 18-04-05 19:10

Hej alle sammen.

Min kæreste og jeg skal giftes til juni og vi er ved at prøve at få styr på
alle detaljerne.

Jeg vil gerne selv bage en bryllupskage og havde tænkt mig at bage en/flere
bradepanderkager. Er der nogen der har forslag til en god opskrift ? Den må
gerne være lidt ekstra lækker - dvs. ikke Drømmekage fra provst, den dag!

Samtidig skal den kunne indtages efter en menu der lyder som følgende:

Tunmousse m/ flütes
Oksesteg med fadkartofler, grøntsager og sauce
Jordbærisbombe m/frisk frugt

Så måske skal den ikke være for tung!?

Håber der en nogen, der har nogle gode forslag og/eller opskrifter.

Mvh. Karina Andersen

Fra : Helle Petersen

Dato : 18-04-05 22:31

Hej Karina

Tillykke med det kommende bryllup jeg håber det bliver en god dag.

Jeg ville foreslå at du bager en lagkagebund i bradepande - opskriften er
som til roulade eller du kan normalt også nemt finde lagkageopskrifter -
Gang op til det passer med rumindholdet (ifølge mine erfaringer ca en 3½
gang fra springform til bradepande)
Skær lagkagen over i to eller tre lag og lave en creme af vaniliecreme,
flødeskum, revet nougat og knust makron. Ind med cremen imellem
lagkagebundene og pynt med tyndt-udrullet marcipan og chokladekrøller,evt.
bogstaver eller hvad med hjerter? De er ret nemme at lave: En god chokolade
smeltes og puttes i en sprøjtepose modellen har du tegnet på et stykke papir
og over det har du lagt en plastlomme og så er det ellers bare at tegne løs.
Jeg lavde selv noget lignene til min mands eksamensfest. Jeg havde bare
tegnet et billede at de molekyler han havde arbejdet med - Det var en stor
succes.
Åhh og cremen....I vores familie hedder det "engleguf"

I må have et godt bryllup!

Helle

Fra : Karina Lund Andersen

Dato : 19-04-05 10:07

> Tillykke med det kommende bryllup jeg håber det bliver en god dag.

Mange tak Og tak for dine svar.

> [...]
> som til roulade eller du kan normalt også nemt finde lagkageopskrifter -
> Gang op til det passer med rumindholdet (ifølge mine erfaringer ca en 3½

Hvor mange mennesker rækker det til?

> Skær lagkagen over i to eller tre lag og lave en creme af vaniliecreme,
> flødeskum, revet nougat og knust makron.

Er det ikke svært at håndtere en så stor kage - går den ikke i stykker, når
man løfter lagene?

Mvh. Karina Andersen

Fra : Jørgen Hess

Dato : 20-04-05 17:30

"Karina Lund Andersen" <xxx@xxx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvor mange mennesker rækker det til?

> Er det ikke svært at håndtere en så stor kage - går den ikke i stykker, når

Du må enten bruge bradepanden til den færdige kage eller en stor bakke eller
andet - ellers kan den naturligvis ikke flyttes.
Om kagelagene går lidt i stykker under fremstillingen betyder ikke så meget. Der
bliver jo alligevel lagt pynt ovenpå.
mvh
Jørgen

Fra : Helle Petersen

Dato : 21-04-05 09:37

Hej Karina

Undskyld jeg først svarer nu, men der har været knas med min netforbindelse.

Jo det kan være lidt svært at håndtere, men jeg brugte en flad bageplade som
jeg gled de enkelte stykker kage over på så gik det nogenlunde.
Hvad angår rækkeviden så brugte jeg min til en fødseldag og vi var en 15-20
stykker (det var på den lokale pub hvor vi har en tradition for at mødes og
folk gik fra og til)
Men det kommer jo også an på hvor meget folk ellers har fået at spise. Men
jeg tror ikke du behøver at regne med mere end et stykke til hver ovenpå en
bryllupsmiddag. Så kan du jo tage din bradepande og tælle efter hvor mange
stykker der er plads til.
Mvh
Helle

Fra : Gunnar007

Dato : 19-04-05 10:23

> Hej alle sammen.
>
> Min kæreste og jeg skal giftes til juni og vi er ved at prøve at få styr
> på alle detaljerne.

Vi købte vores i den lokale Bilka.. 30 kr kuverten.

Der var en kondidtor med til festen, han skød kagen til at koste 70-90 kr
kuverten

Lækker kage bund, med hindbærskum, overtrukket med meget tyndt marcipan.

Hilsen G