Margaritas!
Fra : Aksel.pe

Dato : 14-04-05 16:37

Vores sundowner er for tiden en Margarita - i mexicansk udgave. Den har
kun en ulempe: Den er ret dyr, men den er frisk og god. Her er den (Til
2 personer):
   1 del ca 75 ml orangelikør(f.eks Cointreau el. Grand
Marnier)
   2 dele ca 150 ml Tequila (helst hvid)
   Saft af Lime. Hvor mange afhænger af størrelsen - 2-4 stk.
   4-6 isklumper.
Det nemmeste er at komme det hele i en blender, og give det en god
omgang umiddelbart inden ophældning.
   Glassets kant fugtes i forvejen med lidt limesaft, og
den trykkes ned i groft salt evt. på et stykke papir.
   Denne saltbehandling er meget vigtig for smagen.

Prøv den på søndag!

Venlig hilsen
Aksel

Fra : Bo Warming

Dato : 15-04-05 04:02

" Aksel.pe" <" Aksel.pe"@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> den trykkes ned i groft salt evt. på et stykke papir.
> Denne saltbehandling er meget vigtig for smagen.

iKKE FOR AT VÆRE LYSESLUKKER MEN

1. just nu, natten mellem torsdag og fredag, smager mixturen også
overdådeigt
2. der findes mig bekendt ikke andre opskrifter på Margarita end den du gir
3. Jeg har den sidte måned haft både en billig Sierra og en Jose Cuervas
Especial tekila i huset og har nippet til hver især lunken og søgt at
analysere om det er andet end brun egetræsfadfarve der gør den dyre lækrere.
det er det. Men tilsætter man en anelse af orangelikør eller lime kan ingen
djævel smage om dyr tekila benyttes
4. Solbærlikør er også godt - meksikaner-kir eller sierra-sunrise
5. Livet er for kort til groft køkkensalt på damebrystet ved body tekila -
fint bordsalt giver mere forudsigelig dosering. Også når os usexede bruger
glassets kant eller venstre håndryg som saltdepot
6. Shaken not stirred - who cares - lige efter at mixer har pisket bobler i
driken så er der måske en snob-fordel , men ellers - livet er forkort til
snobberi. Som Nietzsche og Bailey Whiskylikør reklamefilmene siger LET YOUR
SENSES GUIDE YOU
7- Cointreau er lidt bedre end Grand Marnier der er lidt bedre end
sukkervand - og hvis meget lime så NO DIFFERENCE

Modsigere udfordres til duel med bind for øjnene i min have, Bjelkes Alle
46, Nørrebro og væddemål-indsats stablet op i ædru sekundatns varetægt
fjernt fra grillens flammer

Fra : Bo Warming

Dato : 15-04-05 04:19

" Aksel.pe" <" Aksel.pe"@hotmail.com> wrote in message

> Saft af Lime. Hvor mange afhænger af størrelsen - 2-4 stk.

Hvad byder du uventede gæster, der forlanger margarita og døgnkiosken har
ikke lime?

Konserveret citronsaft og Rose Lime sirup er OK

Og forlanger de vanskelige nattegæster "white russian" og du har ikke mælk
i køleskabet (eller pulverfløde til at gøre cocktailen mælket med) så er den
dovne bartenders genistreg at have gemt en sjat Bailey Whisky Likør ( eller
de mange langt billigere og fuldt så gode efterligninger)