Frisk pasta med flødesovs (som fra Pizzari~
Fra : Morten

Dato : 14-04-05 08:46

Hej

Jeg bestiller af og til noget frisk pasta fra pizzariaet, med en flødesovs
og kød-stykker i ... er der nogen der ved hvordan man kunne lave noget
lignende selv - det må jo nok være lidt billigere i længden ... ?

/Morten

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : .Kody

Dato : 14-04-05 10:22

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og kød-stykker i ... er der nogen der ved hvordan man kunne lave noget
> lignende selv - det må jo nok være lidt billigere i længden ... ?

Hejsa

Der findes masser af opskrifter på netter
f.eks :
http://www.arla.dk/C1256F0A0041AB8A/O/2F9239FA6D6FE6CDC1256F24003562E9

eller søg lidt på carbonada

..Kody

Fra : ThomasB

Dato : 14-04-05 10:29

".Kody" <mgs_fjern_@email.dk> skrev i en meddelelse

> Der findes masser af opskrifter på netter
> f.eks :
> http://www.arla.dk/C1256F0A0041AB8A/O/2F9239FA6D6FE6CDC1256F24003562E9
>
> eller søg lidt på carbonada

Der bør ikke være fløde i en carbonara.

Fra : Morten

Dato : 14-04-05 11:20

> Der findes masser af opskrifter på netter
> f.eks :
> http://www.arla.dk/C1256F0A0041AB8A/O/2F9239FA6D6FE6CDC1256F24003562E9
>
> eller søg lidt på carbonada

Hej

Jeg synes bare at de carbonada opskrifter jeg har set var uden fløde, så jeg
regnede ikke med at det var det jeg havde fået ... og så ligner det heller
ikke rigtig det på billedet (bl.a. bruger de Spaghetti og ikke frisk pasta)

/Morten

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 14-04-05 11:30

Morten wrote:

> [...]
> så jeg regnede ikke med at det var det jeg havde fået ... og så
> ligner det heller ikke rigtig det på billedet (bl.a. bruger de

Rigtig carbonara er med meget lidt eller (helst) ingen fløde. Spaghetti kan
også være frisk, men er som oftest tørret. Du taler muligvis om fettucine.
Thomas har et andet sted i tråden givet dig en god fremgangsmåde: Kog pasta
et minut eller så (hvis det er frisk fettucin), kog fløde i en pande med
salt og peber. Efter et par minutter tilsætter du pasta og hvad du ellers
har lyst til. En klassiker er laks. En anden klassiker tern af kogt skinke
og ærter. Det hele koges ind til fløden er tyknet. Men det er vel i
princippet kun fantasien, der sætter grænser. Medmindre det er
laksevarianten, skal der naturligvis også et læs friskrevet parmesan i, hvis
det skal være rigtig lækkert. I Italien bruger man i øvrigt mange steder en
fæl, langtidsholdbar, fortyknet fløde til ovenstående. Så slipper man helt
for at bruge tid på retten. Har dog aldrig set den slags fløde i dk.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : ThomasB

Dato : 14-04-05 13:18

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> I Italien bruger man i øvrigt mange steder en fæl, langtidsholdbar,
> fortyknet fløde til ovenstående. Så slipper man helt for at bruge tid på
> retten. Har dog aldrig set den slags fløde i dk.

Hvad hedder den fløde, og er det noget man kan lave selv?

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 15-04-05 01:20

ThomasB wrote:

> Hvad hedder den fløde, og er det noget man kan lave selv?

Jeg vil ikke anbefale det. Og efter min mening smager det bedre med god,
frisk fløde. Det hedder vist bare "fløde", men er givetvis tilsat en masse
stivelse og konserveringsmidler. Det er meget tykt og står ikke på køl.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : ThomasB

Dato : 14-04-05 10:28

> [...]

> og kød-stykker i ... er der nogen der ved hvordan man kunne lave noget
> lignende selv - det må jo nok være lidt billigere i længden ... ?

Pasta
Fløde (piskefløde, evt. halv mælk og halv piskefløde)
Kylling
Citron (eller lime)
Hvidløg
Ærter
Salt og Peber

Kog noget pasta i ca. 2 minut kortere tid end anført på posen. (generelt for
posepaste at man skal trække et minut fra)

Tag vandet fra pastaen, og tilsæt fløde og salt mens gryden stadig er varm.
Rør forsigtigt rundt, til fløden har den rette konsistens.

Tilsæt kød, ost, grøntsager eller hvad du har lyst til.

Jeg kan anbefale kyllingestrimler vendt i salt, peber og nogle fed (3 fed)
finthakket hvidløg. Stegt på panden med saften fra en halv citron og en
lille smule olivenolie. Steg i ca. 15-20 minutter, så citronsaften glasserer
kyllingen.
Kyllingestykkerne vendes i pastaen.

Den lidt syrlige kylling, passer rigtig godt sammen den kraftige flødesovs.

Tilsæt et par gode håndfulde ærter, så du også får noget grønt

Mvh ThomasB

Fra : Morten

Dato : 14-04-05 13:04

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> Den lidt syrlige kylling, passer rigtig godt sammen den kraftige
flødesovs.

Så er der købt ind til at prøve den i aften! ... jeg har dog droppet
ærterne, og skiftet kyllingen ud med oksekød strimler .. Jeg skal nok melde
tilbage med resultatet ...

/Morten

Fra : Morten

Dato : 15-04-05 08:57

> Jeg skal nok melde tilbage med resultatet ...

Jeg prøvede opskrften fra Thomas - jeg kan ikke helt huske hvordan det fra
pizzariaet smager og kan derfor ikke helt sammenligne men det var i vært
fald en stor sucess - både kæresten og jeg selv var sikre på at det skulle
laves igen - og så tager det jo ikke mange minutter at lave...

Jeg takker alle for hjælpen...