Chillisovs til kebab
Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 13-04-05 16:05

Hej Gruppe

Er der nogen herinde der kan en god opskrift på den chilisovs man får i
kebab i div. shawamarestauranter...Kunne godt tænke mig at prøve at lave det
selv.. Håber nogen har nogle gode opskrifter..

På forhånd tak for hjælpen

Mvh Heidi
Husk at fjerne "FJERNMIG" i mailadr...

Fra : Margrete Johansen

Dato : 13-04-05 19:13

"Heidi Bech Petersen" <hbFJERNMIG@petersen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> kebab i div. shawamarestauranter...Kunne godt tænke mig at prøve at lave
> det selv.. Håber nogen har nogle gode opskrifter..

Ja, hvis du er stædig nok, kan du jo prøve at lægge en hel masse
tørrede/semitørrede chilier i olie og lidt salt og vente til det har en
passende konsistens, så må du blende massen.

MEN du kan jo osse bare gå ned til den nærmeste velassorterede grønthandler
og købe det der. I mange supermarkeder kan man også købe stadset.

Hilsen Margrete

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 13-04-05 20:26

> MEN du kan jo osse bare gå ned til den nærmeste velassorterede
> grønthandler og købe det der. I mange supermarkeder kan man også købe
> stadset.

Ved du hvad det hedder/mærke... Det jeg så kan huske om det er at der er
meget olie der i...

Fra : JE

Dato : 14-04-05 17:03

"Heidi Bech Petersen" <hbFJERNMIG@petersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kebab i div. shawamarestauranter...Kunne godt tænke mig at prøve at lave
> det selv.. Håber nogen har nogle gode opskrifter..

Den simpleste mulighed er som en anden skriver tørrede chilier i olie; det
er ganske udmærket. En anden som jeg er ret glad for, består af ajvar
(paprika-aubergine-relish, som jeg tror kan købes hos alle
indvandrergrønthandlere), tørret chili og olie - blandingsforholdet kan
naturligvis varieres.

Jeg fik tippet af min lokale grønthandler og syntes det lød en anelse sært,
men det smager rigtig godt og kommer forholdsvis tæt på smagen i nogle af de
bedre chilisovse på Nørrebros kebabsteder.

Fra : Willi Rouainia

Dato : 15-04-05 05:37

min hjemmelave bliver lavet af

Tørret Chile