Opskrift søges: Tyrkiske frikadeller/Köfte
Fra : Per Madsen

Dato : 11-04-05 18:19

Fik forleden nogle umanérligt gode såkaldte köfte (tyrkiske
frikadeller). Jeg har derfor ledt lidt på nettet efter en opskrift og
har da også fundet en del,- de er dog alle forskellige, og jeg aner ikke
hvad der er "skidt eller kanel", så derfor vil jeg lige høre herinde, om
der er nogen der kan anbefale en god opskrift.

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.tk

Fra : mcloud

Dato : 11-04-05 21:38

Hej Per
Her er Tyrkiske LammeKofta:

400 gram hakket lammekød
1 spsk. hakket ,frisk bredbladet persille
1 tsk stødt spidskommen
2 spsk hakket ,frisk koriander
1 knsp cayennepeber
1-2 fed hakket hvidløg

Del farsen op i 15-20 dele og rul en kugle af dem alle .
Stik 2 kugler på et træspys der har ligget i vand i mindst 1 time og tryk
kuglerne til de er aflange 4-5 cm og steg dem over stærk varme på grillen.

Masser af friskpresset citronsaft over kødet og server saucen til.
mvh mcloud

server evt en sauce af 200 gram yougurt ,½ tsk tørret mynte og 1-2 fed
hvidløg,smag til med salt og peber

Fra : Per Madsen

Dato : 12-04-05 00:25

mcloud <kim@lechef.dk> wrote:

> [...]
> mcloud
>
> server evt en sauce af 200 gram yougurt ,tsk tørret mynte og 1-2 fed

Hej mcloud

Alletiders....Det skal prøves i morgen. Tusind tak for
ulejligheden...det var pænt af dig!!!

Forresten: du skriver grillen...jeg spørger sikkert dumt, men kan jeg
bare smide dem på en pande med en god olivenolie eller i ovnen ved 180 i
x antal minutter?!

Fra : mcloud

Dato : 12-04-05 07:21

Hej Per
Det kan du lige præsis også gøre ,velbekommen
mvh mcloud

Fra : Per Madsen

Dato : 13-04-05 00:29

mcloud <kim@lechef.dk> wrote:

> Hej Per
> Det kan du lige præsis også gøre ,velbekommen
> mvh mcloud

Takker
--
Mhv. Per Madsen