Supperis
Fra : PH

Dato : 10-04-05 12:54

Min mor har lige ringet mig op for at høre, om jeg ikke kunne finde nogle
opskrifter på "Supperis". Jeg må indrømme jeg ikke aner hvad det er, men det
skulle være noget med ris og rosiner og så selvfølgelig suppe.

Er der nogen der kan hjælpe med en opskrift (evt. variationer) så vil min
mor blive glad...

PH

Fra : Villy Erichsen

Dato : 10-04-05 13:38

In article <425913e2$0$22687$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, PH
<Ingen_Spam@til_mig.dk> wrote:

> [...]
> skulle være noget med ris og rosiner og så selvfølgelig suppe.
>
> Er der nogen der kan hjælpe med en opskrift (evt. variationer) så vil min

Pr. person:

1/3 dl ris (langkornede til løse ris)
1/4 dl vand
10 gram rosiner
en lille klat smør
en anelse sukker og salt

Risene koges 15 min. tilsæt rosiner, smør, salt og sukker.
Kog videre til risen begynder at klistre lidt. (der tilsættes evt. mere
vand)
Blandingen presses ned i æggebægre og vendes ud på et serveringsfad.
Velbekomme

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : PH

Dato : 10-04-05 19:16

Villy Erichsen wrote:
> In article <425913e2$0$22687$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, PH
> <Ingen_Spam@til_mig.dk> wrote:
>
> Velbekomme

takker - den er straks sendt videre...

PH

Fra : Astrid Lund

Dato : 10-04-05 13:39

On Sun, 10 Apr 2005 13:54:08 +0200, "PH" <Ingen_Spam@til_mig.dk>
wrote:

> [...]
>skulle være noget med ris og rosiner og så selvfølgelig suppe.
>
>Er der nogen der kan hjælpe med en opskrift (evt. variationer) så vil min

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=19936&Supperis

Sjekk om denne kan være noe?

Astrid

Fra : PH

Dato : 10-04-05 19:16

Astrid Lund wrote:
> On Sun, 10 Apr 2005 13:54:08 +0200, "PH" <Ingen_Spam@til_mig.dk>
> wrote:
> http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=19936&Supperis
>
> Sjekk om denne kan være noe?

Den havde hun allerede, men takker for svaret.

PH