Mint is
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 04-04-05 17:58

Jeg var for nogle år siden i USA/Canada og fik ved den lejlighed flere gang
mint is. Isen var grøn med stykker af mørk chokolade. Smagte fantastisk godt
og er alle tiders på en varm sommerdag, som vi forhåbentligt snart få flere
af her i landet

Er der nogen der kan sige mig hvor man kan købe denne is her hjemme?
Jeg har prøvet "normale" steder som Bilka, Føtex, Kvickly osv...desværre
uden held.

Mvh
Morten

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-04-05 18:05

"Morten Munk-Jensen" <munk_jensenTAGVÆK@yahoo.dk> writes:

> [...]
> og er alle tiders på en varm sommerdag, som vi forhåbentligt snart få flere

Åh ja, sådan nogle har jeg også fået, det er også et par år siden, men
i Japan. Hvis du finder sådan nogle, så sig endelig til. Mit mundvand
løber bare ved tanken.

Jeg har prøvet at lave noget selv med pebermynteessens, men det bliver
ikke så mintet i smagen som jeg gerne vil have det.

Mvh Trine
--
Fra 1. april tilbyder vi overnatning i seperat lejlighed med plads til
4 mennesker. Tæt på Blokhus, Aalborg, Fårup Sommerland og mange andre

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-05 20:50

> Er der nogen der kan sige mig hvor man kan købe denne is her hjemme?
> Jeg har prøvet "normale" steder som Bilka, Føtex, Kvickly osv...desværre
> uden held.

Det er godt nok ikke "her i landet" men alligevel tæt nok på
til at jeg vil nævne det. ICA supermarkederne i Malmø
har sådan en is som vi har købt ved en fejltagelse et par gange.

Mvh. Allan

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Henrik J. Nielsen

Dato : 04-04-05 21:28

Hej Morten,

Jeg er helt sikker på, at du tænker på Mint Chocolate Chip fra
http://www.baskinrobbins.com/IceCream/. Det har også været min favorit, de
gange jeg har været i USA.

Jeg mener, at der en gang har været Baskin Robbins i Danmark, men det er der
ikke vist ikke mere.

Man kunne jo prøve, at lave det selv

http://www.google.dk/search?hl=da&q=recipe+Mint+Chocolate+Chip+ice+cream&meta=

Måske er der andre der ved, om isen fås i Danmark.

mvh
Henrik

Fra : Max

Dato : 04-04-05 21:41

Hej Morten

> Jeg var for nogle år siden i USA/Canada og fik ved den lejlighed flere
gang
> mint is. Isen var grøn med stykker af mørk chokolade. Smagte fantastisk
godt

Syntes at erindre at jeg har set After Eight is, det må da være
en mint baseret is med det navn.

Mvh Max

Fra : Michael Sølvsten

Dato : 06-04-05 20:55

Nestlé/Premier Is har noget lignende i deres sortiment. After Eight i 5
liters spande. Hvis du ser en af deres chauffører vil han nok godt "tabe" en
spand hvis du taber lidt kontanter

Michael

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 07-04-05 00:40

> Nestlé/Premier Is har noget lignende i deres sortiment. After Eight i 5
> liters spande. Hvis du ser en af deres chauffører vil han nok godt "tabe"
> [...]

Tak for dit indlæg.
Findes der ikke mere "officielle" måder at få fat i det på?
Laver de ikke 1 eller 2 liters beholder til detailsalg?

Mvh
Morten

Fra : Max

Dato : 07-04-05 07:29

Hej Morten

> Findes der ikke mere "officielle" måder at få fat i det på?
> Laver de ikke 1 eller 2 liters beholder til detailsalg?

Ser ikke sådan ud

http://www.premieris.dk/Vores+Is/Scoopis/AfterEight.htm

du må nok hen i den lokale grillbar og bede om at købe en spand.

Mvh Max

Fra : Henrik J. Nielsen

Dato : 07-04-05 19:30

Hej igen,

Hvorfor har jeg slet ikke tænkt på Bravissimo:

http://www.polar-is.dk/produkter6.html

Et KÆMPE bæger Bravissimo med 5 kugler - uhmm. Fås ikke bedre. Og de har da
også en mint is med chokolade, der smager skønt (den er godt nok ikke grøn).

Bravissimo fås flere steder og bl.a. i Magasin.

Fra : Susanne

Dato : 07-04-05 20:29

"Henrik J. Nielsen" <news@hjn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
grøn).

> Bravissimo fås flere steder og bl.a. i Magasin.

Øhh, er det bare mig der ikke kan finde den mint-is blandt deres sortiment
på hjemmesiden, eller? Men den findes altså i butikkerne alligevel?

/Susanne.

Fra : Henrik J. Nielsen

Dato : 07-04-05 21:14

Hej Susanne,

Nej, det er ikke kun dig

Desværre skriver de ikke andet, end at der er 30 forskellige varianter.

Men den findes. Det var mest for telefonnummerets skyld, at jeg satte linket
ind

Mvh

Henrik

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 08-04-05 22:03

> [...]
> grøn).
>
> Bravissimo fås flere steder og bl.a. i Magasin.

Tak for henvisningen, jeg var dog primært på udkig efter en eller anden form
for "tag med hjem" bæger/spand/liter is

Fra : Henrik J. Nielsen

Dato : 08-04-05 23:07

Hej Morten,

Man kan skam købe Bravissimo med hjem. De har thermobokse på en og to
liter - og så vælger man blot hvad man vil have

Fra : Michael Sølvsten

Dato : 08-04-05 19:02

Hej Morten

Mit svar kom til at lyde lidt halvkriminelt De fleste chauffører kan
faktisk lave kontantsalg, de gør det bare ikke officielt til private. Derfor
skal du tale godt for din sag. Men det kan altså lade sig gøre, jeg har
prøvet det og ovenikøbet fået en kvittering (det var godt nok ikke Nestlé
men et andet isfirma).

Michael

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 08-04-05 22:06

"Michael Sølvsten" <junk@SLETTESsolvsten.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal du tale godt for din sag. Men det kan altså lade sig gøre, jeg har
> prøvet det og ovenikøbet fået en kvittering (det var godt nok ikke Nestlé

Hehe, jeg må jo prøve....så faktisk en Nestlé bil i dag ved en lokal isbar,
jeg havde bare ingen kontanter på mig, og så hjælper det jo nok ikke så
meget.

Morten