Gamle kogebøger
Fra : Gert Hansen

Dato : 04-04-05 06:30

Hej alle

Jeg er inkarneret samler af gamle kogebøger og leder med lys og lygte efter
nyt til samlingen. Har du noget, så send mig en mail. Jo ældre jo bedre.

Gert Hansen
-----
www.mados.dk

Fra : Birgitte

Dato : 05-04-05 06:35

> Jeg er inkarneret samler af gamle kogebøger og leder med lys og lygte
> efter
> nyt til samlingen. Har du noget, så send mig en mail. Jo ældre jo bedre.
>

> Gert Hansen

Hejsa, jeg vil foreslå dig at kigge rundt på loppemarket og kræmmermarket,
der kan du sommetider være heldig at finde en gammel kogebog

Birgitte
www.ninaweb.dk/havedam

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 06-04-05 20:05

Gert Hansen skrev:

> Jeg er inkarneret samler af gamle kogebøger og leder med lys og lygte
> efter nyt til samlingen. Har du noget, så send mig en mail. Jo ældre
> jo bedre.

> www.mados.dk

Nåh ja, jeg kan se på jeres side at jeg nok ikke behøver at nævne:

Carla Meyer: Nutidsmad og Husførelse, (Gyldendal, 1934), eller
Dansk Husmoderleksikon, (red. Karen Braae, 1952).

Begge værker er underholdende læsning; men de vidner om en
tid, hvor alting i køkkenet - og hjemmet i det hele taget - var
umådelig omstændeligt og upraktisk.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt