Bagte grøntsager!
Fra : MAG

Dato : 12-03-05 11:53

Hejsa!

Forleden lavede jeg nogle bagte grøntsager, synes bare ikke de smagte af
særligt meget; Det var en blanding af porre, gulerødder, rødløg og
kartofler, det hele var skåret i stykker på ca. 2.5 x 2.5 cm, en slat olie
og margarine på og lidt salt.

Men som sagt det var ikke det helt store hit...hvordan laver i bagte
grøntsager og med hvilke....

Med venlig hilsen og god weekend...

Maria

Fra : mcloud

Dato : 12-03-05 12:05

Hej MAG
Jeg bruger kartofler ,skalotteløg,hele hvidløgsfed 10 15 stk.
,gulerødder,selleri,persillerod,røde og grønne pebre og evt.hele
chilier,frisk timian og rosmarin og krydr med frisk kværnet peber og
havsalt.
Kim Rasmussen
WWW.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet.

Fra : lisenet

Dato : 12-03-05 16:29

MAG <Maria@fredslund.biz> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4232ca06$0$18459$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> særligt meget; Det var en blanding af porre, gulerødder, rødløg og
> kartofler, det hele var skåret i stykker på ca. 2.5 x 2.5 cm, en slat olie

Hej Maria - prøv med nogle krydderurter eller krydderurteblandinger.
Eksempelvis herbes de provence - der er også gode kryddersalt blandinger at
købe i handelen. Lidt hvidløg er også altid godt. Jeg ville droppe
margarinen og i stedet bruge lidt god olie. Putte olie, krydderier, hvidløg
og salt i en plastikpose sammen med grønsagerne i både. Knude på posen og
mosle godt rundt - så er de klar til en tur på bagepapiret i ovnen. God
fornøjelse. Vh Lisenet

Fra : Ole

Dato : 12-03-05 16:27

lisenet wrote:
> [...]
> og salt i en plastikpose sammen med grønsagerne i både. Knude på posen og
> mosle godt rundt - så er de klar til en tur på bagepapiret i ovnen. God

Husk lidt balsamico

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:

Fra : Torben Madsen

Dato : 12-03-05 19:24

Hej Maria

> [...]
> særligt meget;
> Men som sagt det var ikke det helt store hit...hvordan laver i bagte

Jeg gør det på følgende måde.
Gulerod, persillerod, pastinak, celeri, løg skåret i både evt. rosenkål.
Timian, salt, peber en sjat olivenolie.
Blandes sammen i et fad, med tæt sluttende stannieol om. Bages ved 160 gr. i
ca. 1.5 - 2 timer.
Grønsagerne skal være begyndt at karamellisere.
Det er guf.
Stanniolen gør at grønsagerne ikke udtørre når de bliver bagt.

mvh
torben

Fra : JHR

Dato : 13-03-05 04:46

"MAG" <Maria@fredslund.biz> skrev i en meddelelse
> [...]
> særligt meget; Det var en blanding af porre, gulerødder, rødløg og
> kartofler, det hele var skåret i stykker på ca. 2.5 x 2.5 cm, en slat olie

Hmmmm....
Er der ikke nogen der vil være med til skabelsen af "Foreningen til Total
Forbydelse af Margarine I Hele Eu"??
Det stads kan ødelægge al god mad.

Mvh
Jeppe.

Fra : Margrete Johansen

Dato : 13-03-05 09:54

> Hmmmm....
> Er der ikke nogen der vil være med til skabelsen af "Foreningen til Total
> Forbydelse af Margarine I Hele Eu"??
> Det stads kan ødelægge al god mad.

Og da en del af "margariniseringsprocessen" indebærer at olien køres igennem
med bittesmå nikkelpartikler, tåles det heller ikke af allergikere OG man
kan jo så også begynde at ha' en lille neurose over om det mon kan
fremprovokere en allergi at spise stadset? Det er vidst bedst at lade det
stå på hylderne i butikken og så bare bruge en god og lødig olie i sin
madlavning.

Smør er efter min opfattelse verdens bedste krydderi.

Margrete

Fra : -V-

Dato : 14-03-05 01:24

Margrete Johansen wrote:
> Smør er efter min opfattelse verdens bedste krydderi.

Hørt!
Og bacon.

-V-

Fra : Stefan Holm

Dato : 14-03-05 10:12

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> writes:

> Hørt!
> Og bacon.

Bacon er en frugt, da (med mindre du tænker på bacon i tern, for i så
fald har du helt ret).

--
Stefan Holm
"Dinsdale?"

Fra : Lars Kristensen

Dato : 14-03-05 10:30

Stefan Holm wrote:

> Bacon er en frugt, ...

Vil det sige at det hører til i midten af madpyramiden?

- Lars

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 14-03-05 15:56

[JHR | Sun, 13 Mar 2005 04:45:32 +0100]

>Er der ikke nogen der vil være med til skabelsen af "Foreningen til Total
>Forbydelse af Margarine I Hele Eu"??

Jeg tror at du kan finde indtil flere af os hér i gruppen, jeg tilmelder mig
i hvertfald gerne.

Men du kan nok også finde mindst én potentiel stifter af foreningen til
magarinens bevarelse - hvad med dig Hauge; var det ikke noget?

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk