skærefast hvidskimlet økologisk ost fra No~
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 12-03-05 11:12

For nogle år siden forhandlede Brugsen en økologisk
skærefast hvidskimlet ost, som jeg ikke husker navnet
på. Den var ikke bare økologisk, men også biodynamisk.

Størrelsen (og prisen) var variabel, og ostene vejede
vist 400-500 gram. Modningsgraden var også variabel,
derfor var det altid spændende at komme hjem og smage.

Er der nogen som ved om den ost stadig produceres?

For tiden har min Superbrugs "kun" "Hvidklint" fra Thise,
og det er da også en dejlig ost i samme stil. Men jeg
savner den anden, som også var fra et mejeri i Nordjylland.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Q

Dato : 12-03-05 11:57

> [...]
> og det er da også en dejlig ost i samme stil. Men jeg
> savner den anden, som også var fra et mejeri i Nordjylland.

Den kan have været fra Grindsted mejeri, som såvidt jeg ved er det eneste
mejeri, der laver skimmeloste heroppe... http://www.grindsted-mejeri.dk

Thise = Nordjysk?... Arh... Thise mejeri ligger ude i nærheden af Skive,
såeh

God jagt!

/peter

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 12-03-05 12:19

Q skrev:

> Den kan have været fra Grindsted mejeri, som såvidt jeg ved er
> det eneste mejeri, der laver skimmeloste heroppe...
> http://www.grindsted-mejeri.dk

Tak. Det *er* jo Grindsted mejeri i Vendsyssel.
Osten har sikkert været "60+ Hvid Kornblomst".

> Thise = Nordjysk?... Arh... Thise mejeri ligger ude i nærheden
> af Skive, såeh

Jaeh, jeg finder nu Tise/Thise i Salling på mit gamle Geodætisk
Iinstitut-kort i bind I, som hedder "Det Nordlige Jylland".

--
'rluf :·)