saltkringler/kælderværtshus i Hamborg
Fra : Paw Jensen

Dato : 07-03-05 14:01

Hej Alle.

Lige 2 af de hurtige spørgsmål.

Var for et par år siden i Hamborg.
Her endte vi på et værtshus, i en kælder.
De bryggede selv øllet, og serverede dem i hele træfade, hvor sponsen blev
banket ud ved bordet. Øllen smagte perfekt
Nogen der kender adressen på dette sted, da jeg gerne ville besøge det igen,
i den kommende weekend ?

Samme sted serverede de friskbagte saltkringler (store)

Nogen der kender opskriften på disse ??

På forhånd tak for al hjælp.

Paw

Fra : Ole Stigaard

Dato : 07-03-05 14:30

Mon, 7 Mar 2005 14:01:10 +0100, Paw Jensen <Nospam@nomail.dk> skrev:

> Samme sted serverede de friskbagte saltkringler (store)
>
> Nogen der kender opskriften på disse ??

Du skal søge på Brezel, jeg mener Christina har postet en opskrift engang
i gruppen.

Ole S.

Fra : Christina S

Dato : 07-03-05 14:32

"Paw Jensen" <Nospam@nomail.dk> wrote in message

> Samme sted serverede de friskbagte saltkringler (store)
>
> Nogen der kender opskriften på disse ??

For ikke så lang tid siden dukkede spørgsmålet op i gruppen, prøv at find
tråden eller søg på google efter "Laugenbrezel", det er det tyske navn for
saltkringler.

God tur til Hamburg,
Christina

Fra : Paw Jensen

Dato : 07-03-05 14:58

> For ikke så lang tid siden dukkede spørgsmålet op i gruppen, prøv at find
> tråden eller søg på google efter "Laugenbrezel", det er det tyske navn for
> saltkringler.

Det gav så følgende resultat :

1 Kilo hvetemelmel
5 dl vann
40 Gramm gjaer
20 Gramm Salt
30 Gramm Malz-bakepulver eller Malzmel (ikke bruk bakepulver)

Lag en gjaerdeig og kna inn 30 g margarin tilslutt. Heves.

Rull ut til ca. 30-40 cm lange "pölser" som er tynnere i enden og slyng dem
til Brezeln.

Dyppes i 3,5%-ig natronlut rett för steking. NB: bruk hansker - det etser!)
Dryss med grovsalt og stek paa 250 grader i ca 10 min.

Nogen der har prøvet ?

Er lidt skræmt af det natronlud

> God tur til Hamburg,

Tak