motionere
Fra : ls

Dato : 23-04-05 02:57

hej folkens.

jeg har lige kigget igennem næsten alle de topics der er i den her
sektion og alt om at tabe sig snakker i kun om forskellige kure med at
spise sundt etc og hvad man skal spise.

er den bedste / en god måde og tabe sig på ik og motionere, løbe
f.eks, cykle, tennis, alle former for sport hvor man rør sig? og så
bare ved siden af ik spise særlig hvis ik intet meget fedt mad?

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 23-04-05 08:58

LasseSandberg@gmail.com (ls) wrote in news:cb029f9d.0504221756.68d1eab2
@posting.google.com:

> er den bedste / en god måde og tabe sig på ik og motionere, løbe
> f.eks, cykle, tennis, alle former for sport hvor man rør sig? og så
> bare ved siden af ik spise særlig hvis ik intet meget fedt mad?

Jo, den bedste metode for alle der kan bevæge sig er en kombination af:

1. Konditionstræning
2. Styrketræning
3. Fornuftig kost

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : bb

Dato : 23-04-05 10:07

>Jo, den bedste metode for alle der kan bevæge sig er en kombination af:
>
>1. Konditionstræning
>2. Styrketræning
>3. Fornuftig kost

Ja, mange vil dog sige at kosten er det afgørende, det er nok derfor
det fylder mest i denne gruppe.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-04-05 10:49

bb wrote:

> Ja, mange vil dog sige at kosten er det afgørende, det er nok derfor
> det fylder mest i denne gruppe.

Det mener jeg ikke, det er dog den faktor det er nemmest at ændre. De fleste
herinde er enige om at for at tabe sig skal man blot bruge mere energi end
hvad man indtager - simple as that.

Hvis man så ændrer kosten er det for at indtage mindre energi, hvis man
begydner at motionere mere forbruger man blot mere. Ingen af de to metoder er
mere afgørrende end den anden.

Hvis det er svært at ændre spisevaner, er det endnu sværrere at afsætte en
time dagligt til at motionere.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : bb

Dato : 23-04-05 12:24

> [...]
>mere afgørrende end den anden.
>
>Hvis det er svært at ændre spisevaner, er det endnu sværrere at afsætte en

Min pointe var egentlig bare at det er meget nemmere/hurtigere at
indtage 1000 kalorier end at forbrænde dem, ved at ikke være
kostbevidst.

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 23-04-05 21:51

LasseSandberg@gmail.com (ls) skrev:
> [...]
>alle de topics der er i den her
>sektion og alt om at tabe sig
>snakker i kun om forskellige kure med at

Hvis det var så let, så var der vel ikke nogen overvægtige
personer.
Hvis du virkelig vil tabe dig, er det vigtigere at lægge
din livsstil helt om, primært ændre dine kostvaner. Prøv at
låne en af Atkins bøger på biblioteket.
Mvh.
Hans

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-04-05 00:50

Hans Mikkelsen (slet MCAV3) skrev den 23-04-2005 22:50:

> Prøv at
> låne en af Atkins bøger på biblioteket.

Hvis det var så let, så var der vel ikke nogen overvægtige personer.
(Lyder det bekendt? )

Af nysgerrighed:
Hvis det er livsstils-ændringer du lægger ud med at fortælle om, hvorfor
så læse om en speciel person som har lagt navn til et meget stramt koncept?
Hvorfor så ikke nævne en person som har en mere hollistisk tilgang til
slankeriet?

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Jan Hansen

Dato : 24-04-05 23:08

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Hvorfor så ikke nævne en person som har en mere hollistisk tilgang til
> slankeriet?

Hva betyder hollistisk ?

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-04-05 23:16

Jan Hansen skrev den 25-04-2005 00:08:
> "Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Hva betyder hollistisk ?

At man er helhedsorienteret.
Man fokuserer ikke på detaljerne i sig selv. Sålænge de virker i "in
the big picture", så er det ligemeget hvad enkeltdelene er.

Der hvor jeg blev overrasket var, at Hans fortalte om at man skulle
lægge livsstilen om, men kun henviste til en kostændrings-profet.
Livsstil er også motion og øvrige vaner.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 24-04-05 08:07

"Hans Mikkelsen (slet MCAV3)" <bkfoto3@MCAV3mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det var så let, så var der vel ikke nogen overvægtige
> personer.

Lasse påstod da vist ikke, at det var let. Han spurgte derimid, om ikke
kombinationen motion og sund mad er den bedste løsning. (Frem for kun at
fokusere på maden.)

> Hvis du virkelig vil tabe dig, er det vigtigere at lægge
> din livsstil helt om, primært ændre dine kostvaner.

Man kan også gøre det ved primært at ændre motionsvaner *S*

Men som Lasse skriver, så er kombinationen absolut det bedste.

Mvh. Lisbeth

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-04-05 08:41

> Hvis du virkelig vil tabe dig, er det vigtigere at lægge
> din livsstil helt om, primært ændre dine kostvaner.

Den holder ikke helt. Hele vores verden bliver federe og federe, og det
skyldes i højere grad at ungerne køres i skole, de spiller computer i stedet
for fodbold og er i det hele taget meget lidt fysisk akitve. Det samme
gælder voksne. Næsten alle job er i dag meget lidt fysik krævende, de fleste
familer har både en og to biler, så motion er blevet noget, der skal
"planlægges" i stedet for at være en naturlig del af hverdagen.
Konsekvensen er, at vi måske har behov for 2000 - 2500 kcal om dagen, og det
er faktisk så lidt mad, at det - også - skal planlægges. Skulle man kunne
spise "frit" og uden for mange tanker på både kalorier og fedtprocenter, så
skal man op på et forbrug på mindst 3500 kcal og helst over 4000.

Og vi snakker her almindelige overvægtige (hvad det så end er for en
størrelse), og ikke folk, der har psykiske eller fysiske årsager til deres
overvægt.

Mvh Maria

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 24-04-05 08:49

> [...]
> spise "frit" og uden for mange tanker på både kalorier og fedtprocenter,

> skal man op på et forbrug på mindst 3500 kcal og helst over 4000.

Du har jo helt ret! Og forklarer det godt or præcist og flot!

Og noget af det bedste vi kan gøre for os selv er faktisk - ikke at skrue
ned for indtaget af kalorier, men skrue voldsomt op for forbruget.

Min erfaring er, at hvis jeg øger det ugentlig kalorieforbrug med cirka 7000
kcal (via ekstra motion) så kan jeg stort set spise, som jeg vil. Altså af
sunde ting... for uanset mit kalorieforbrug, begrænser jeg til enhver tid
indtaget af slik, chips, sodavand og E-numre diverse.

Men så er det med vægten heller ikke noget problem.

Mvh. Lisbeth

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 24-04-05 08:51

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> wrote in

> [...]
>
> Og noget af det bedste vi kan gøre for os selv er faktisk - ikke at
> skrue ned for indtaget af kalorier, men skrue voldsomt op for

Korrekt, for med en ca. 2000-2500kcal-kost, så får de færreste
tilstrækkeligt med vitaminer og mineraler medmindre kosten tilrettelægges
rigtig godt.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Brian Olesen

Dato : 24-04-05 22:57

Hej

> Og noget af det bedste vi kan gøre for os selv er faktisk - ikke at skrue
> ned for indtaget af kalorier, men skrue voldsomt op for forbruget.

Nyeste forskning snakker jo også om, at øget stofskifte altså forbrænding /
aktivitet er klart livsforlængende. Blot endnu en god grund til at gøre
noget ved tingene på alle planer.

Mvh. Brian