Tæt på at bliver internats kat igen
Fra : Bettenus

Dato : 19-04-05 11:51

Fik en hankat (indekat og kastareret) i november sidste år. Han er siden
begyndt at tisse diverse steder indenfor ja bortset lige fra kassen. I
sidste uge fik jeg så nok. Havde prøvet alle mulige midler til at fjerne
lugten og stoppe tisseriet de steder.

Rodalon til at fjerne lugten
staniol så han ikke ville tisse der mere
citron også
ja og vaske gulvet i lemon rengøring.

Ingen af tingene hjalp.

Så kontaktede jeg det internat hvor jeg havde fået ham fra og spurte om han
ikke kunne komme tilbage til dem så han evt kunne få sige et nyt hjem hvor
han havde mulighed for at komme ud. Jo jeg kunne bare komme med ham.

Nå men natten til igår tissede han så igen på staniolen, fik i farten lige
den ide at tage en urinprøve.

Igår morges tog vi lige op forbi dyrelægen inden vi skulle videre til
internatet.

PH værdien var meget høj så de ville foreslå at de beholde ham for at få en
frisk urinprøve.

Resultatet er en blærebetændelse.

Blev faktisk lidt overrasket over resultatet da der overhovedet ingen tegn
har været på at han har haft ondt.

Nå men det gode af det hele er nu at han kan blive hjemme og forhåbentligt
for altid da vores problem formodentligt er løst.

Har ikke fundet nogen tissepletter uden for kassen idag.

Jubiiiii c,")

Hilsen

Jette, Michaela, Mads og Misse

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 19-04-05 12:14

Hej Jette

Det var godt at du tænkte på at tage en prøve af urinen.

Katte er rigtig gode til at skjule ubehag og smerte, så "første bud" når en
kat bliver urenlig, er at checke for sygdom.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Helle

Dato : 19-04-05 14:40

"Marianne Hellemose" <dsl189745@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en
> kat bliver urenlig, er at checke for sygdom.

Ja,- og så sørge for at man lige tænker over om det er noget ok brugs man
bruger, om kassen står et forkert sted eller måske er for lille.

Mvh Helle

Fra : Bettenus

Dato : 19-04-05 14:55

Ja ingen af dele er et problem her har faktisk 2 kasser og noget godt
klumpende grus. Den ene af kasserne brufer de faktisk kun til det tunge
skyds og den anden til at tisse i. De står 2 forskellige steder i huset og
på uforstyrrede pladser. Har taget kattene i at ligge i det friske grus. De
første påar gange kunne vi ikke forstå hvor de var blevet af.

mvh