Kattesprog
Fra : Carina Kristensen

Dato : 15-03-05 06:46

Hvad betyder det egentligt sådan ca når katte slikker hinanden, eller for
den sags skyld slikker mennesker på hænder osv?

Fra : Carina Kristensen

Dato : 15-03-05 07:53

og hvor kan man ligge billeder ind henne? man skulle kune på dk.binaer
Men den melder fejl hver gang...

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 15-03-05 08:52

> Carina Kristensen skrev:
> og hvor kan man ligge billeder ind henne? man skulle kune på dk.binaer
> Men den melder fejl hver gang...
Hej Carina.

Har du ikke et album her på siden ? Ellers kan du oprette et og lægge
dine billeder ind der....du skal være oprettet som bruger på siden og så
går du ind i ''vælg brugerfunktioner'' og opretter et album med så mange
mapper du har lyst til.

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Carina Kristensen

Dato : 15-03-05 10:18

Tak for tippet..

Okay, jeg er glad for at mine katte har accepteret hinanden... de er også
begyndt at sove sammen... Men det går nu ud over min pude - den jeg fik
først Bonnie har nemlig altid sovet oppe hos mig ved mit hoved, og nu gør de
begge det

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 09:17

"Carina Kristensen" <carina_kristensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad betyder det egentligt sådan ca når katte slikker hinanden, eller for
> den sags skyld slikker mennesker på hænder osv?

Selvom katte ikke er et flokdyr som sådan, så er de på nogle punkter meget
sociale.

At slikke hinanden og deres mennesker (og i nogle tilfælde også andre dyr),
styrker sammenholdet imellem dem. Det beyder "vi holder sammen". Og så kan
de passende samtidig lige vaske hinanden på steder, det er svært at nå selv
;)

Tina

Fra : Carina Kristensen

Dato : 15-03-05 10:24

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_index.php?selected_folder=1130

Her er der så lidt billeder af mine små katte, de er henholdsvis 15 og 19
uger..

Meget rart at vide hvem de små folk er som man nu snakker så meget om
herinde

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 15-03-05 10:46

> Carina Kristensen skrev:
> Her er der så lidt billeder af mine små katte, de er henholdsvis 15 og 19
> uger..

Nåå, hvor er de bare dejlige!
Bonnie har nogle rigtig frække tegninger i ansigtet

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Carina Kristensen

Dato : 15-03-05 10:47

ja det er altså også bare en rigtig dejlig lille mis... en rigtig
ballademager og en rigtig kælepotte...
Og den sorte plet på næsen er da sød.

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 15-03-05 19:56

> Carina Kristensen skrev:
> ja det er altså også bare en rigtig dejlig lille mis... en rigtig
> ballademager og en rigtig kælepotte...
> Og den sorte plet på næsen er da sød.

Ja det er den ihvertfald ......søde katte begge to....

Fra : Michael Brock

Dato : 16-03-05 09:18

> [...]
> styrker sammenholdet imellem dem. Det beyder "vi holder sammen". Og så kan
> de passende samtidig lige vaske hinanden på steder, det er svært at nå

Hej..

Hvis det er rigtigt, så holder mig og mis Jonsy rigtigt meget sammen, og det
er da dejligt og hører
jeg vågner hver morgen af jonsy`s ru tunge på min næse, hun slikker altid
når jeg nusser
med hende, meeen lige frem og begynde og slikke jonsy der er et stykke vej
endnu

Michael

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 16-03-05 09:30

"Michael Brock" <fzr1000(nospam)@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> når jeg nusser
> med hende, meeen lige frem og begynde og slikke jonsy der er et stykke vej

Åhrrr.....hold da op med at være så sart ;oD!

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 16-03-05 10:01

Michael Brock wrote:

> [...]
> når jeg nusser
> med hende, meeen lige frem og begynde og slikke jonsy der er et stykke vej

Et spørgsmål om tilvænning. Og så måske lidt kattemalt i ny og næ mod
hårboller.
Du kan jo prøve, og hvis hun ikke bliver overvældende lykkelig over det,
så drop det.

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 17:02

> [...]

> når jeg nusser
> med hende, meeen lige frem og begynde og slikke jonsy der er et stykke vej

Kattene er ganske godt tilfredse med, at vi aer dem i ansigtet, oven på
hovedet og andre steder det er svært at nå selv. Fra kattens synspunkt er en
blid hånd/fingre de steder, en stor, dejlig tunge der "vasker" den. (Som
altid er der alle undtagelserne med katte, der ikke bryder sig om at blive
nusset af menneskehånd.)

Husk hårbollefoder eller kattemalt, hvis du alligevel gør forsøget ;-D

Tina