ati problem...!!!
Fra : mps

Dato : 30-05-01 11:44

jeg har lige købt et ati radeon 32 sdr og jeg har et lille problem...
Det er umuligt for mig at sætte opløsningen til 640 x 480 og 800 x 600...
når jeg gør dette får jeg bare den besked at

screen out of range
H: 31-70 KHz
V: 50-99 KHz
Pc display settings correct ?

intet jeg gør kan få denne besked væk...
p.s. jeg har opdateret driverne til de nyeste og dette var ikke et problem
med mit gamle riva tnt2 m64 kort eller med mit diamond viper 330...

hvis der er nogen, som kan hjælpe mig må i venligts gerne skrive det...
på forhånd tak, Martin

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 30-05-01 11:42

On Onsdag 30. Maj 2001 12:44 mps decided to write:

> [...]
> med mit gamle riva tnt2 m64 kort eller med mit diamond viper 330...
>
> hvis der er nogen, som kan hjælpe mig må i venligts gerne skrive det...

Hvilken skærm har du, og hvilke drivere benyttes til skærm og grafikkort
under windows ?

Du kan evt. prøve at finde en tweaker der kan sætte refresh direkte i
registreringsdatabasen (f.eks. Raid-On Tweaker), og så sætte den til 75 Hz
for de to opløsninger. Så kan det være at du får det til at køre på den
måde.

MVH

Thomas A. Frederiksen
--
<Geekcode> Version: 3.12
GED/IT d-- s:- a-- c++++ UL++ P+ L++ E---- W++ N++ o K- w--- O M+ V?

Fra : Felis

Dato : 30-05-01 16:33

Der er en anden mulighed, hvis du tjekker "attributes"-fanebladet i
advanced burde du have muligehden for at slå DDC information fra. Hvis
du gør dette, ignorere Windows de oplysninger den har fra skærmen.

-
Felis