Hotspot på campingpladser ???
Fra : Piraten

Dato : 07-05-05 16:54

Nu har jeg været på en del campingpladser, allerede i år og jeg går
specifikt efter de pladser der har hotsopt, desvæære kan man på forhånd
ikke
se hvordan dækningen er på pladsen, nogle steder er der dækning i
tv/opholdsstuen og lige et par meter rundt om, andre steder er det meste
af
pladsen dækket, det kunne jeg godt tænke mig en fortegnelse over.
Nu har jeg både TDC hotspot, samt Yesihotspot (se www.yesihotspot.com) og
der ikke nogen tvivl, der er bedst dækning på de steder hvor der er
Yesihotspot, det er da også langt det billigste, en md. fri opkobling
koster
99 kr hos yesihotspot og du kan være på alt det du vil, de har også langt
flest accespunkter og de har roaming aftaler med mere end 5000 hotspot's
verden over.
TDC vil have 250 kr. for en tilsvarende ydelse, men de har langt mindre
hotspot's i danmark og så vidt jeg ved, har de ikke nogen roaming aftaler
med selskaber i udlandet.
Så er det jeg ikke kan forstå, hvorfor der aligevel er nogle
campingpladser
der vælger at indgå aftaler med TDC det er jo ikke lige gyldigt, om
campisten skal betale 250 kr. pr. md eller 99 kr. for en forbindelse.

vh og god sommer
Piraten

Fra : phk

Dato : 08-05-05 07:13

"Piraten" <sharan@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af
> pladsen dækket, det kunne jeg godt tænke mig en fortegnelse over.

Hvilke oplysninger skal man bruge for at koble sig på et hotspot?

Din test længere nede virker fint i den forkerte newsgruppe ...
--
Per, Esbjerg

Fra : Gamle

Dato : 08-05-05 15:28

> Hvilke oplysninger skal man bruge for at koble sig på et hotspot?

Hej.

Prøv at kigge på yesihotspot.com og vælg dansk sideMan tilmelder sig f.eks.
et årsabonnement til kr. 99,00 pr. måned. Efterfølgende trækkes beløbet
automatisk.
Opretter sig med brugernavn og password.
På siden kan du se hvilke hotspots der er oprettet.
Forbindelsen er max. 2 Mbit og min. 256 Kbit.
Det er også muligt at få IP-telefoni vha. et AP.

Mvh.
Torben

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 08-05-05 16:19

> [...]
> der vælger at indgå aftaler med TDC det er jo ikke lige gyldigt, om
> campisten skal betale 250 kr. pr. md eller 99 kr. for en forbindelse.

Jeg er ikke helt uenig med dig - det er uheldigt, at der er så stor
forskel,
både på dækning og pris.

Men til alle nye, der tænker på at være på HotSpot, er det vigtigt at
huske
på, at det er et enten eller! Nogle campingpladser har valgt TDC - og så
duer Yesihotspot ikke - og omvendt. Det er noget rod !!

Om dækning på selve pladsen er der kun at sige; Kontakt lejrchefen, hvis
der
ikke er dækning på hele pladsen. Det er det der er meningen med HotSpot -
og
det, som vi skal holde (ihvertfald) TDC op på. Jeg er p.t. i dialog med
dem
om dårlig dækning på en plads - og de er enige i, at der skal væte dækning
på hele pladsen. Det vi p.t. er uenig om er, om der så er dækning, når
forbindelsen hele tiden har "Meget lav" signalstyrke og ofte falder helt
ud.

/Flemming U

Fra : Campingstuff

Dato : 09-05-05 07:47

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ikke helt uenig med dig - det er uheldigt, at der er så stor
> forskel,
> både på dækning og pris.

Er det ikke sådan at man kan købe tidsbegrænset adgang på pladsen? de to
steder jeg foreløbig har prøvet var det ene sted gratis og det andet sted
150 for en uge eller var det 14 dage.
Jeg har ikke tegnet abb hos nogen udbyder, så meget bruger jeg ikke trådløs,
og for 99 + pr måned kan jeg sagtens leve med at betale for en feries
forbrug. Man får et login af pladsen og logger så bare på.

> [...]
> på, at det er et enten eller! Nogle campingpladser har valgt TDC - og så
> duer Yesihotspot ikke - og omvendt. Det er noget rod !!

Jaae både og ik? det kunne måske laves på samme måde som diverse
mobiludbydere gør det, altså at det koster mere når man kobler sig på en
anden ellers - og det uanset man sympatiserer med tdc`s priser eller ej
ville alle jo tilmelde sig den billige og rask væk benytte eksempelvis tdc`s
net.

> Om dækning på selve pladsen er der kun at sige; Kontakt lejrchefen, hvis
> der ikke er dækning på hele pladsen. Det er det der er meningen med
HotSpot -...............klip.........

Dækning på pladsen er jeg enig i, men samtidig kan et træ være nok til at
spærre for signalet, jeg lærte på mit første forsøg at et pci wifi kort ikke
var godt nok (og kan derfor forestille mig at et indbygget er det samme),
men derimod et usb wifi stick der med en ledning kunne hænges op i telttaget
eller ud af tagluge pludselig gav god forbindelse.
Men naturligvis er det skuffende/irriterende når man gør opmærksom på at man
ønsker at benytte internettet når man checker ind og så alligevel placeres
på et sted hvor forbindelsen ikke rækker.

vh
hans Jørgen

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 11-05-05 21:24

"Campingstuff" <hjh@campingstuff.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke sådan at man kan købe tidsbegrænset adgang på pladsen? de to
> steder jeg foreløbig har prøvet var det ene sted gratis og det andet
sted
> 150 for en uge eller var det 14 dage.

Når campingpladsen har installeret et TDC HotSpot, så kan du kun købe
adgang
via TDC - og her kan du købe et abonnemant, der koster 250,- kr. pr.
måned -
og mindst for 3 måneder - eller du kan købe "skrabekort" med tidsbegrænset
dæknig:

30 minutter 24 kr.
2 timer 40 kr.
24 time 120 kr.
3 dage 240 kr.

- og tiden løber fra din første opkobling.

> [...]
> og for 99 + pr måned kan jeg sagtens leve med at betale for en feries
> forbrug. Man får et login af pladsen og logger så bare på.

Virker som en god løsning - men sådan er det bare ikke når det er TDC
HotSpot.

> [...]
> ønsker at benytte internettet når man checker ind og så alligevel
placeres
> på et sted hvor forbindelsen ikke rækker.

Ganske enig - men jeg blev faktisk vred over svaret fra TDC, der siger,
at:

"Tak for din henvendelse vedr. hotspot. Det er rigtigt, at du vil få svagt
signal ca. 80 meter fra den bygning, hvor udstyret er sat op. Det ligger i
konceptet, der går ud på, at vi laver ét hotspot pr. campingplads - i
forbindelse med reception eller opholdsrum. For at få dækning vil man ofte
være nødt til at sætte sig i dette lokale - altså opsøge dækningen i stil
med "gamle" dage, hvor man gik op til en mønttelefon for at gennemføre en
telefonsamtale."

Og mine 80 meter svarer til 6-7 pladser væk, når der også indregnes lidt
kørevej.

TDC forventer altså, at vi skal gå rundt på campingpladsen med vores
bærbare
computere, for at finde dækning - elelr sætte os ind i tv-stuen, hvor
HotSpot er installeret, og hvor der vil være bdst dækning. Det er jo lidt
til grin - for i tv-stuen står også den stationære computer, som hører til
løsningen. Hvad skal jeg så med en trådløs dækning ??

/Flemming U

Fra : Campingstuff

Dato : 12-05-05 17:31

Hej, ja så er situationen sandelig anderledes og meget beklagelig

> [...]
> til grin - for i tv-stuen står også den stationære computer, som hører til
> løsningen. Hvad skal jeg så med en trådløs dækning ??

Ringe, meget ringe det er ikke hvad man kan forvente af trådløs opkobling på
en campingplads.
Måske skulle pladserne tænke lidt før de vælger udbyder.

Hans Jørgen

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 12-05-05 17:43

> Hej, ja så er situationen sandelig anderledes og meget beklagelig

Ja - og det er da vist mildt sagt.

> Ringe, meget ringe det er ikke hvad man kan forvente af trådløs
opkobling

> en campingplads.
> Måske skulle pladserne tænke lidt før de vælger udbyder.

Ja - og vi må som brugere, gøre ejerne af campingpladserne opmærksomme på,
at den type løsning som TDC leverer via HotSpot ikke er tilfredsstillende.

/Flemming U

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-05-05 17:55

Flemming Udbjørg wrote:

> Ja - og vi må som brugere, gøre ejerne af campingpladserne
> opmærksomme på, at den type løsning som TDC leverer via HotSpot ikke
> er tilfredsstillende.

Det skulle ikke være så svært for et firma at finde en løsning, der både
kunne bære forretningsmæssigt og give kunderne et ordentligt tilbud. Jeg
oplevede i USA campingpladser, der nærmest var af back-to-nature-typen, hvor
man tilbød en rigtig god dækning for mellem $5 og $10 i døgnet.
Men jeg kunne frygte at der ville ske det, at /når/ en konkurrent til TDC
havde opdyrket markedet, ja så knuser TDC vedkommende ved at dumpe priserne
når markedet eksisterer.
Det er surt, men der er nok ikke så meget håb foreløbeligt, med mindre
campingpladsejerne selv står bag.

vh
Jan

Jan Bøgh
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN,
the second mistake was called WO-MAN,
and the third mistake was the invention of THE POODLE."

Fra : Piraten

Dato : 12-05-05 18:20

Hejsa
Det er rigtigt, vi må gøre campingplads ejerne opmærksomme på, hvilken
opkobling der er bedst, problemet er bare at TDC ofte har det bedste
tilbud
til ejeren af campingpladsen og det ringeste og dyreste til brugeren, i
øjeblikket bliver der solgt flere bærbare pc'er en stationere pc'er og
flere
vil tage deres pc med på camping og ønsker da også at kunne bruge den på
campingpladsen, så det eneste vi kan gøre, er at opfordre campingplads
ejerne at bruge den bedste/billigste løsning og vi kan vise campingplads
ejerne at vi kommer der, hvor der er en god hotspot forbindelse,
personligt
er det noget jeg selv tjekker op, inden jeg vælger plads på min tur.
vh Jan

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 09-05-05 09:12

> [...]
> på hele pladsen. Det vi p.t. er uenig om er, om der så er dækning, når
> forbindelsen hele tiden har "Meget lav" signalstyrke og ofte falder helt

Jeg har fået dette svar fra TDC - og det er jo helt vanvittigt! TDC vil
ikke give dækning på hele pladsen - så drop TDC HotSpot:

[...]

Der er p.t. ikke økonomi i at dække hele campingpladser med signal, da det
vil mangedoble investeringen - og dermed også slutbrugerpriserne. Der er
dog
ingen tvivl om, at i takt med øget brug, vil vi også udbygge dækningen."

Bemærk denne "Der er dog ingen tvivl om, at i takt med øget brug, vil vi
også udbygge dækningen." - jamen på denne måde kommer der ikke noget
forbrug !

/Flemming U

/F

Fra : Piraten

Dato : 11-05-05 20:44

Er du forbavset over det svar fra TDC ? jeg kan slet ikke forstå at
Campingpladser vælger TDC hotspot, det er absolut de dyreste og mindst
service mindede. Jeg var i påsken på FDM campingplads på Djursland og som
alle FDM campingpladser er der TDC hotspot og jeg fandt da også omg min
bærbar pc frem, vi lå ganske få meter fra opholdsstuen og der var så at
sige
ingen dækning, nu er jeg ikke typen der "skilter" med, at jeg har en
bærbar
pc og da slet ikke på en campingplads, så jeg gik ikke i opholdsstuen, men
slukkede min pc og det var så det.
Da jeg kom hjem, kontaktede jeg TDC og stillede dem det spørgsmål, hvad
kan
vi egentlig bruge jeres hotspots til, for langt de fleste steder hvor TDC
har hotspot's er der meget begrænset dækning og det er bestemt ikke bedre
når vi snakker tankstationer eller lign. og jeg er altså ikke den der
gider
stå i en butik og arbejde på min bærbar.............. men der er måske en
en
skjult mening med den dårlige dækning, at lokke os ind i butikken og se
alle
de lækre varer de har på hylderne ?
Jeg har også snakket med FDM om, hvorfor de har valgt at bruge TDC
hotspot's, når nu andre udbydere er LANGT billigere, det svar jeg har
fået,
fra FDM hører ikke hjemme i dette forum og jeg er meget rystet over, at
FDM
ikke går deres medlemmers ærende, men nu må vi jo passe på DCU ikke går
samme vej, eller er det måske for sent, vi har jo lige fået et "fint"
tilbud
fra TDC i vores nye camping blad.
vh Piraten