Rengøring af Tagluge
Fra : Jens

Dato : 04-05-05 22:15

Hej

Er der en nem måde at afmontere selve taglugen (en alm. 40x40) for at
rengøre den ordentlig. Jeg har ikke lyst til at fjerne den "så meget" at jeg
skal til at fuge en ny tætning i mellem ramme og tag.

Mvh

Jens

Fra : LS

Dato : 06-05-05 21:47

"Jens" <mugarbeFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rengøre den ordentlig. Jeg har ikke lyst til at fjerne den "så meget" at
> jeg skal til at fuge en ny tætning i mellem ramme og tag.

Hvis det er samme slags som jeg har, sidder der skruer i håndtagene til
taglugen. Skruer du dem ud står du med en løs tagluge du kan tage med ind og
gøre ren.

Fra : Jens

Dato : 07-05-05 20:30

"LS" <ar_gonospam.ls@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Hvis det er samme slags som jeg har, sidder der skruer i håndtagene til
> taglugen. Skruer du dem ud står du med en løs tagluge du kan tage med ind

Min er en Hobby af nyere dato (2001) og der er det en slags "nitter" der
sidder i håndtagene. Jeg har ikke studeret hvorledes de evt. kan fjernes.
Det må komme an på et forsøg.

Mvh

Jens

Fra : LS

Dato : 08-05-05 11:38

> [...]

> sidder i håndtagene. Jeg har ikke studeret hvorledes de evt. kan fjernes.

Halløj igen

Nu skal jeg ærligt indrømme at jeg ikke kender til Hobby ej heller til dine
evner til at se )
Jeg skal ikke benægte at det er nitter der sidder der men det kan også være
nogle blændpropper der kan lirkes ud med en lille skruetrækker men det er du
jo den første til at vurdere. Alt andet lige så bliver næsten alt jo nittet
sammen eller på anden måde gjort umuligt at skille ad i dag

Nå men held og lykke med projektet.