Campingvogn-bil igen
Fra : Gert Kristensen

Dato : 27-04-05 07:51

Hej igen

Det er kun glædelig at nogle interessere sig for andres måske problemer Med
hensyn til min cv og min påtænkte nyerhvervelse Honda CR-V
har jeg forstået det sådan at der ikke skulle være problemer med bredden
hvilket er glædelig da jeg har fået at vide at bil skulle være mindst 1,80m
i bredden.
Min LMC har en egenvægt på 1250kg total 1450kg nedvejet, der er kun konen og
mig og vi slæber ikke med til et hel års forbrug og kører med tom vandtank
Den Honda jeg påtænker at købe er en diesel. Forhandleren har talt med
synshallen som vil nedveje den til 2050kg uden problemer last 450kg konen og
mig vejer tilsammen 160kg har aldrig noget bagi. andet småterier i daglig
brug på ferie vores fortelt kan ved salg endgang blive opvejet til 2150kg
igen.

Honda 2050kg
campingvogn 1450kg
ialt 3500kg B kørekort

Ellers mange tak for den livlige debat
mvh
Gert

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-04-05 08:58

> Gert

Hej Gert, jeg nævnte også kun vægten, for at du skulle være opmærksom på
dette, og det er du jo tydeligvis, så kommer der ikke nogen overraskelser
senere

Held og lykke med jeres nye vogntog.

Hilsen Jørgen

Fra : Henry Sønderskov Mad~

Dato : 27-04-05 18:00

Gert Kristensen <gertk@mail.dk> skrev:
> [...]
>diesel. Forhandleren har talt med
>synshallen som vil nedveje den til
>2050kg uden problemer last 450kg konen og

Jeg da lige undersøge lidt om bredden først for så vidt jeg kan se
er det ikke helt efter loven

20. § 33, stk. 9, litra b, affattes således:

b. Campingvogns største bredde kan overstige det trækkende
køretøjs største bredde med mere end 10 cm på hver side, såfremt
campingvognens største bredde ikke overstiger 210 cm. Campingvogn,
hvis største bredde overstiger det trækkende køretøjs største
bredde med mere end 10 cm på hver side, skal være forsynet med
lygter i overensstemmelse med reglerne i § 23, stk. 4.

--
Mvh HSM

Fra : LS

Dato : 27-04-05 19:01

"Henry Sønderskov Madsen (slet RW069)" <Majsa@RW069madsen.tdcadsl.dk> skrev
i en meddelelse news:11146214020.0679335881654026@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> bredde med mere end 10 cm på hver side, skal være forsynet med
> lygter i overensstemmelse med reglerne i § 23, stk. 4.

Halløj Henry

Det var vist en halvgammel regel du der har fået fat De er lavet om
siden så vognen nu må rage 35 cm ud til hver side.

Fra : Henry Sønderskov Mad~

Dato : 02-05-05 17:19

LS <ar_gonospam.ls@get2net.dk> skrev:

>Halløj Henry
>
>Det var vist en halvgammel regel du
>der har fået fat De er lavet om
>siden så vognen nu må rage 35 cm ud
>til hver side.
>
>mvh

Det kan da godt være det er en halvgammel regel, men ville det så
ikke være pænt af dig, og vise den reglen der gælder idag istedet
for bare skrive det er 35 cm på hver side af bilen uanset hvor
bred den er.

--
Mvh HSM

Fra : LS

Dato : 02-05-05 22:59

"Henry Sønderskov Madsen (slet LMG8J)" <Majsa@LMG8Jmadsen.tdcadsl.dk> skrev
i en meddelelse news:11150509430.00812175170101881@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> ikke være pænt af dig, og vise den reglen der gælder idag istedet
> for bare skrive det er 35 cm på hver side af bilen uanset hvor

Jo Henry det vil jeg da give dig ret i, det ville være pænt af mig. Jeg
mener dog at informationen om de ændrede regler må være vigtigst. Hvis du så
selv vil kontrollere eller verificere lovteksten så må du nok selv i gang
ved fstyr.dk eller på diverse dabatsider hvor det har været debateret ofte.
Nu håber jeg ikke du så mener at mit svar er mindre pænt for det var ikke
tanken.

fortsat god jagt

Fra : Henry Sønderskov Mad~

Dato : 04-05-05 17:18

Hej LS

Nej det var ikke fordi jeg mente at det ikke var pænt det svar du
gav, men jeg kan se at reglen er ændret i 2002 fra at en cv der
var mere end 2.30 måtte ikke rage mere en 10 cm ud til hver side
og højst 30 cm under, det er så ændret til at cv må være højst
2.50 og rage 35 cm ud til hver side. De 2,50 ved heller ikke
rigtig for jeg kan ikke finde tallet men det står i camping.dk for
i fstyr står der at ingen køretøj må være mere end 2.55

Der skal være lygter hvis cv er mere end 20 cm bredere end bil.
--
Mvh HSM

Fra : Steen Larsen

Dato : 03-05-05 07:38

Henry Sønderskov Madsen (slet LMG8J) wrote:

> [...]
> ikke være pænt af dig, og vise den reglen der gælder idag istedet
> for bare skrive det er 35 cm på hver side af bilen uanset hvor

Hej Henry

Det står bla. her ca. midt på siden www.fstyr.dk/sw23181.asp .

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Ollie

Dato : 27-04-05 21:42

In article <11146214020.0679335881654026@dtext.news.tele.dk>, Henry
Sønderskov Madsen <Majsa@RW069madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> bredde med mere end 10 cm på hver side, skal være forsynet med
> lygter i overensstemmelse med reglerne i § 23, stk. 4.

Det vedrører kun lygterne på CV, der skal være nogle ekstra foran og
bagpå.

Ole