Navigation i autocamper.
Fra : Bent Olesen

Dato : 20-03-05 14:45

Hej gruppe.

Jeg ville lige høre om der skulle være nogen der har erfaring med navigation
i en autocamper med alkove.Har hørt at alkoven går ind og "skygger" for
antennen.

Bent.

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 20-03-05 21:57

Hej Bent.

Vi har denne her
http://www.mio-tech.be/products/gps/168/default.asp?From=168

og har ikke på noget tidspunkt haft problemer med at den ikke ville modtage
på grund af alkoven, første gang vi var ude med den havde vi noget ekstra
antenne med, da vi havde hørt om at folk havde problemer når der var alkove
på camperen, men vi har som sagt ikke oplevet problemer med vores, og er
rigtig glad for den.

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : phk

Dato : 20-03-05 22:19

"Bente Jørgensen" <bente.jorgensen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> ekstra antenne med, da vi havde hørt om at folk havde problemer når der
> var alkove på camperen, men vi har som sagt ikke oplevet problemer med

Alt jern og aluminium skjuler for GPS-signalet. Måske virker det fint ude
på landevejen, - men jeg tror helt sikkert I får problemer hvis I kommer ind
i en by, hvor man - alkove eller ej - hurtigt mister forbindelsen på en
intern antenne blot husene er 1-2 etager høje.

--
Per, Esbjerg

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 21-03-05 03:57

Det gør vi altså ikke Per. Den fungerer upåklageligt også i de smalle gader
på Østerbro i København med høje etageejendomme til 5. sal.- i autocamperen
med alkove, vi troede faktisk heller ikke det kunne lade sig gøre, men
Mio`en har bevist det modsatte. Vi har den i en holder på oversiden af
instrumentbrættet. Vi har brugt den flittig siden maj måned, og vi har endnu
ikke haft problemer, hvad enten du tror det eller ej.

MVH
Bente Jørgensen

Fra : phk

Dato : 21-03-05 08:59

> [...]

> oversiden af instrumentbrættet. Vi har brugt den flittig siden maj måned,
> og vi har endnu ikke haft problemer, hvad enten du tror det eller ej.

Jamen så tillykke med købet af en GPS der trodser enhver naturlov :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Trille

Dato : 21-03-05 09:37

Per, du har ikke selv en GPS kan jeg forstå, for ellers ville du ikke svare
sådan.

Trille

Fra : phk

Dato : 21-03-05 11:07

"Trille" <trille_03@99hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Per, du har ikke selv en GPS kan jeg forstå, for ellers ville du ikke
> svare sådan.

Netop derfor ville jeg svare sådan. Jeg har haft en i over 2½ år.

--
Per, Esbjerg

Fra : Trille

Dato : 21-03-05 11:51

Så er din GPS i rigtig monteret, for GPS virker som det Bente siger.
Jeg lavede min egen GPS i 1996 af en GPS modtager og en bærbar
computer, med et kort på en CD, men da var teknikken heller ikke
så god som i dag.
Så kom Garmin StreetPilot III, og det er noget der virker, jeg har
ikke nogen problemer i København eller andre byer selv oppe i de
Svendske skove virker den, og det er helt der ud, hvor der ikke er
forbindelse til mobiltelefonen.

Trille

Fra : phk

Dato : 21-03-05 12:32

> [...]
> ikke nogen problemer i København eller andre byer selv oppe i de
> Svendske skove virker den, og det er helt der ud, hvor der ikke er

En StreetPilot fortæller først efter 30 sekunder at den rent faktisk har
mistet forbindelsen til satelliten. Du kan altså godt køre rundt med mistet
forbindelse uden at opdage det hvis den fanger forbindelsen igen.

Du kan _ikke_ få forbindelse gennem et biltag. Du kan _ikke_ få forbindelse
gennem en forrude med indlagt varmetråde (Nogle biler har et lille kikhul
til GPS tæt ved spejlet, men det kræver at en extern antenne er anbragt
der). Du kan _ikke_ få forbindelse igennem høje bygninger. Det er fakta.

Og så må du til at bestemme dig for hvad du vil kalde dig selv - Trille,
Søren Hansen - eller Ernst Nielsen (Ernst115@mail.dk)!

--
Per, Esbjerg
Campingspejle sælges 100,- kr. plus forsendelse

Fra : Søren

Dato : 21-03-05 14:19

Det fordi der er flere på det trådløse net som skriver i Camping grupperne,
men
det eller er det vel også lige meget hvem der er der underskriver.

Søren
--
-giv os i dag det daglige brød, og fri os fra Carsten Stage "FUT" og alle
hans kumpaner, og netbetjente.

Fra : phk

Dato : 21-03-05 14:54

"Søren" <soren.hansen@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Det fordi der er flere på det trådløse net som skriver i Camping
> grupperne, men
> det eller er det vel også lige meget hvem der er der underskriver.

Du skriver ikke just fejlfri. Det er der så ingen på dit trådløse net der
gør. Så jeg tror på det er dig der står for alle indlæggene.

Søren Hansen Trille Ernst Nielsen!

--
Per, Esbjerg

Fra : verner

Dato : 21-03-05 15:27

> "Søren" <soren.hansen@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Du skriver ikke just fejlfri.

IGEN en skolepedel i funktion. Jeg kan godt forstå at folk flygter fra
disse individer.

Det er der så ingen på dit trådløse net der
> gør. Så jeg tror på det er dig der står for alle indlæggene.
>
> Søren Hansen Trille Ernst Nielsen!

> Per, Esbjerg

IGEN kalder pedellen folk øgenavne. Hans eneste formål er at svine folk
til og chikanere. Hans indlæg har INTET med camping at gør, det overskrider
igen gruppens regler.

Hilsen
verner

Fra : Bent Olesen

Dato : 21-03-05 18:44

Tak for et par seriøse svar.Jeg tror jeg vover pelsen,og mont en
navigationsanlæg.Det var godt at høre fra nogen som selv har et anlæg i
camperen,og dermed ved at det fungerer.Det der piner mig mest lige nu,er at
næsten uanset hvor man læser indlæg her på siden,så er der "fniderfnader"
igen og igen.STOP dog for fa.... det,og brug gruppen til CAMPING indlæg.

Fra : Arne Keller

Dato : 21-03-05 18:51

Bent Olesen wrote:
> Tak for et par seriøse svar.Jeg tror jeg vover pelsen,og mont en
> navigationsanlæg.Det var godt at høre fra nogen som selv har et anlæg i
> camperen,og dermed ved at det fungerer.

Hvis du vælger at købe en modtager med tilslutnings mulighed til ekstern
antenne kan du installere en sådan hvis du får behovet.

--
Arne Keller
Adria B502DK 1999, Volvo V70 D5 Automatic 2005

Fra : Bent Olesen

Dato : 21-03-05 19:14

Tak for det Arne.Det lyder rigtigt.
Bent.

Fra : phk

Dato : 21-03-05 19:58

> [...]

Det skulle jo ikke være nødvendigt - det garanterer Fru Jørgensen jo :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Tournesol

Dato : 22-03-05 10:00

Hejsa

> Jeg ville lige høre om der skulle være nogen der har erfaring med
> navigation i en autocamper med alkove.Har hørt at alkoven går ind og
> "skygger" for antennen.

Jeg er ikke klog på det emne men vil gerne dele den smule erfarign jeg har
med dig

Vi har ikke autocamper så der kan vi ikke være med

Men vi lånte sidste år til vores sommer ferie en garmin (?) gps en gamel
svend den kunne godt finde på at miste signalet når vi kørte hvor der var
høje trær eller høje huse.

Nu har vi selv købt en ipaq med tomtom nadvigation og der er antennen
placeret i forruden og vi har ikke endnu oplevet at vi mistede kontakten til
satelitterne.

Måske er det lidt forskeligt fra nadvigations udstyr noget er måske bedre
end andre det kan du måske finde ud af ved at spørge i navigations gruppen

Håber det kan bruges

Knus henriette.

Fra : Bent Olesen

Dato : 22-03-05 17:00

Tak for det Henriette.Jeg tror du har ret i at de nyere anlæg er bedre end
de ældre,sådan er udviklingen jo.

Bent.

Fra : phk

Dato : 22-03-05 17:48

> Tak for det Henriette.Jeg tror du har ret i at de nyere anlæg er bedre end
> de ældre,sådan er udviklingen jo.

Som du måske læste men ikke registrerede :) - Henriette har sat en extern
antenne på sin GPS. Selv om den ligger lige ved siden af hjælper den
gevaldig på de fleste GPS´er ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Bent Olesen

Dato : 22-03-05 17:59

Hej Per.

Jo,jeg har skam registreret at hun brugte extern antenne,og jeg har da også
besluttet at det bliver en med extern antenne jeg vil montere.

Bent.

Fra : phk

Dato : 22-03-05 19:15

> Jo,jeg har skam registreret at hun brugte extern antenne,og jeg har da
> også besluttet at det bliver en med extern antenne jeg vil montere.

Jeg kan anbefale en Garmin Quest. Findes til rimelige penge på
www.aspidshop.com. Og kan også bruges når du er på cykeltur mm.

--
Per, Esbjerg