Demokratiets veje i DCU !
Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 08-03-05 19:52

Det er nok en overdrivelse at kalde det veje! dyrestier vil nok være
et mere rammende ord.
DCUs landsformand har udtalt flere gange, at demokraties stier i DCU
går over Kredsmøderne (Hvor medlemmerne ikke har adgang
til),Kredsgeneralforsamlingerne (EEN aften hvert andet år),
Hovedbestyrelsesmøder (Hvor medlemmerne ikke har adgang til)og
Repræsentantskabsmøderne( EET møde hvert andet år, hvor medlemmerne
IKKE har adgang eller mulighed for at stille forslag til
dagsordenen!).

Så skal man også bemærke, at de folkevalgte Tillidsrepræsentanter IKKE
vil gå i dialog med medlemmerne, ENESTE mulighed er
Kredsgeneralforsamlingsmødet EEN aften hvert andet år,(RENT
FESTUDVALG, DISSE FORSAMLINGER HAR IKKE BESLUTNINGS- RET udover
festudvalget (f.eks. hvor skal vi spille BINGO næste gang!) TIL NOGET
SOM HELST ifølge DCUs Love og Vedtægter). HVIS du har et forslag til
Repræsentantskabsmødet (DCUs højeste myndighed) SKAL dit forslag gå
igennem een kredstillidsrepræsentant som ikke vil gå i dialog med dig!
Hvis du fremsætter et forslag på et Kredsgeneralforsamlingsmøde... GÅR
DER TO ÅR FØR FORSLAGET MÅSKE BLIVER BEHANDLET på et DCU
Repræsentantskabsmøde ! Demokrati i DCU i turpofart! Kan man
overhovedet kalde det demokrati?

Du kan ikke komme til orde på Kredsmøder! Hovedbestyrelsesmøder!
Repræsentantskabsmøder ! De tillidsrepræsentanter du har valgt vil
ikke tale mid dig!

SAMTIDIG skal du vide, at ALLE dagsordener i DCU er HEMMELIGE ! Herved
kan medlemmet ikke se om hans forslag overhovedet bliver behandlet
eller om det er havnet i skraldespanden?

SAMTIDIG skal du vide, at ALLE referater er HEMMELIGE i DCU ! Herved
kan du som medlem ikke se hvad der er besluttet i DIN forening og HVEM
som har besluttet det! DCU ER EN TOTALT LUKKET "FORENING" HVOR
BESTYRELSEN GØR PRÆCIS HVAD DER PASSER DEM UDEN AT MEDLEMMERNE VED
HVAD DER FOREGÅR OG HVAD DERES KONTIGENTPENGE GÅR TIL!

Nu her indenfor en måneds tid skal der være valg af
tillidsrepræsentanter til DCUs Bestyrelse ! Hvad grundlag har
medlemmerne overhovedet at vælge på?
INGEN ANER HVEM SOM OPSTILLER! Ingen aner hvad de "gamle"
bestyrelsesmedlemmer står for, fordi ALLE beslutninger er hemmelige !
ingen af dem vil gå i dialog med medlemmerne! Dagsordener og referater
er HEMMELIGE ! Hvad grundlag har DCUs medlemmer at vælge på? DET ER
RENT TIVOLI.

Jeg kan godt forstå at en Kredsbestyrelse skrider i utide og flere
medlemmer uden børn flygter fra DCU. Jeg har talt med flere som
skrider fra DCU. Flere siger at Bestyrelsen bilder dem ind, at de er
med til at støtte børnefamilier så børnene kan komme ud i naturen på
camping ! Bar løgn siger de, vi støtter med at financiere GØGL og
TIVOLI så forældrene har en barnepige når de er på camping, og DET
gider de ikke stå model til mere, så de flygter til BTN og DK-Camp som
har stor fremgang siges det.

DCUs bestyrelse fraråder medlemmerne at spare flere tusinde kroner ved
køb af campingvogn i Tyskland ! Er dette råd i medlemmernes interesse
eller er det i Brancheforeningens interesse?

VEL BEKOMME JER DCU MEDLEMMER.

Hilsen
verner

Fra : verner

Dato : 11-03-05 11:41

<ven_hj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> køb af campingvogn i Tyskland ! Er dette råd i medlemmernes interesse
> eller er det i Brancheforeningens interesse?

Oveni overstående skal tilføjes meningstyrani og knægtelse af
ytringsfriheden i foreningen
som er dagens menu.
Det gælder på DCUs hjemmeside "Debatforum" og det gælder i medlemsbladet
hvor
medlemmerne ikke kan komme til orde med saglig UCENSURERET kritik !
Kredsformand Tage Hvam
forsøgte sig engang med nogle visioner i EET indlæg , men han er faldet til
patten i den grad, ikke
et ord mere fra ham, mon han er bange for at udtale sig eller har han bare
fået mundkurv på?
Ja så er der jo INGEN tilbage i Bestyrelsen som har hår nok på bryste til
at stå frem og udtale sig
CENSURFRIT om deres personlige meninger vedr. DCU, og om hvad der foregår i
DCU.

Eksempel på hvordan det foregår i DCU !
Først råder Forretningsudvalget ALLE medlemmer i DCU til at boycotte Sverige
som campingland
fordi Sverige pålagde DANSKE campister en strafafgift hvis vi ikke havde det
Svenske BLÅ
campingpas ! (Alle kan tjekke denne oplysning i DCU-bladet under ledere).
Nu har det SAMME Forretningsudvalg faneme INDFØRT det SVENSKE blå campingpas
som IKKE dækker HELE Europa og KASSERET det MEGET bedre Internationale
campingpas som
dækker HELE Europa og som giver rabatter mange steder, UDEN AT DE 80
TILLIDSREPRÆSENTANTER ANEDE NOGET SOM HELST OM DET!!! de fik det at vide
ved at læse det udkomne medlemsblad som alle der køber bladet i en
forretning eller hos barberen?
Rent TIVOLI og FESTKOMMITE.

HVAD FÅR EN BESTYRELSE TIL AT KASSERE ET GODT CAMPINGPAS OG INDFØRE
ET DÅRLIGER CAMPINGPAS ! Hvor er logikken henne! Hvor er medlemmernes
interesse
henne? Og hvem varetager dem?

Interesseorganisation ! Forbrugerorganisation ! hahahahahahaaahah av min
mave....

ALT hvad der lugter af kritik
af DCU og Bestyrelsen i særdeleshed bliver STRAKS CENSURERET væk! men
ENHVER form for ros af Bestyrelsen (når der en sjældent gang kommer noget
som bare ligner
ros, ellers roser de bare sig selv!) OFFENTLIGGØRES STRAKS. DET er
forretningsudvalgets politik.

Det er i DCUs medlemsblad og "Debatforum" FORBUDT at debattere :

-DCUs Love og Vedtægter !
-Campingpas i DCU !
-Demokrati i DCU !
-Kritik af Bestyrelsen !
-Dagsordner i DCU ! (er HEMMELIGE !).
-Referater i DCU ! (er HEMMELIGE!).
-Regnskaber ! ( er HEMMELIGE !).

ALT BLIVER CENSURERET VÆK !

-Meningstyrani og knægtelse af ytringsfriheden ! (Tage Hvam forsøgte at
starte en debat om visioner
for fremtidens DCU, men også han er faldet til patten, og er nu tam som et
lam. Stå frem Tage Hvam
og fortæl os hvorfor du holder kæft ! eller tør du heller ikke fortælle det?
Alle tillidsfolk i DCU har fået mundkurv på, de tør ikke udtale sig om noget
som helst. Hvis du spørger
dem om noget, henviser de (hvis de overhovedet gider svare dig ) spørgsmål
til Forretningsudvalget !
HVAD KAN MAN KALDE DAGENS DCU ?

VEL BEKOMME JER DCU-MEDLEMMER!

Hilsen
verner

PS! Tillykke til Brancheforeningen som lige har indviet DCU-huset i Brøndby
! Medlemmer og deres
tillidsrepræsentanter kan bare læse om det. Er det Brancheforeningens hus
eller er det medlemmernes hus?
Jeg spørger bare!