dæk og fælge
Fra : Jimmy Larsen

Dato : 06-03-05 10:01

Er der nogen der kan fortælle mig hvilke fælge der passer sammen med
hobby,da jeg ikke vil give dobbelt op hos forhandler vil jeg købe dem et
andet sted og hvilke dæk skal jeg købe
mvh Jimmy
hobby prestige 460
passat 1.9 tdi

Fra : Jens

Dato : 06-03-05 22:55

"Jimmy Larsen" <jiti_slet_@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan fortælle mig hvilke fælge der passer sammen med
> hobby,da jeg ikke vil give dobbelt op hos forhandler vil jeg købe dem et
> [...]
Jeg har spurgt en Hobby forhandler samme spørgsmål uden at få et brugbart
svar.

Afmonter et hjul og tage det med til en dæk/fælg forhandler - så kan de på
få sekunder fortælle dig hvilken fælg der passer (indpresningsdybde og
hul-mønster)

Mvh

Jens

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 07-03-05 17:22

Hej Jimmy
De fleste store Dækfirmaer har en Tabel hvor de kan se hvad der passer til
hvad , dog skal du være opmærksom på at de fleste fælge+dæk til CV skal være
beregnet til at kunne bære en højere vægt end til bil.
Bilen har jo 4 "fødder" , hvor de fleste CVér kun har 2.
Desuden kunne du jo lige checke en Campingvognsforhandler med Hobby vogne og
måle hvor mange millimeter der er mellem hullerne til boltene + om der er 4
eller 5 bolte,desuden kunne du jo også se hvad dækket hedder ? f.eks.
175/60 15"

Held og lykke.

Kim

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-03-05 23:18

> "Jimmy Larsen" <jiti_slet_@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Jeg havde samme problem engang. Skruede så et hjul af og kørte ud til en
hugger, hvor jeg fik love til at rode i en kæmpebunke med fælge og dæk.
Fandt et magen til, som jeg fik for 75 kr. Du kan evt. nøjes med at måle
hullerne nøjagtigt op, eller nok endnu bedre tegne dem af på en skabelon,
som du kan holde over de hjul, som du får lov til at rode i.

Kurt

Fra : Jimmy Larsen

Dato : 09-03-05 17:29

Jeg er godt med på at jeg skal vide dæk størelse,og jeg er også med på at
det skal være et lastvogns dæk hvis det skal være godt,men der er noget der
hedder indpresning,og så havde jeg en ide om at der måske var en der vidste
hvad jeg kunne bruge
mvh Jimmy