Egen/Totalvægt
Fra : Henrik Andersen

Dato : 02-03-05 22:13

Har før spurgt om nypris i 1991 på min Bürstner 3905. Der var en der kunne
oplyse prisen via en årbog, Står der noget om egen/totalvægt i den årbog.
Jeg har nemlig en anelse om at den er vejet ned.På min reg.attest står der
700/900 kg, men kigger jeg på typepladen på vognen står der 1000 kg. Håber
der er nogen der kan hjælpe.

Med venlig hilsen

HEnrik Andersen

Fra : phk

Dato : 03-03-05 09:40

"Henrik Andersen" <famskads(fjern)@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 700/900 kg, men kigger jeg på typepladen på vognen står der 1000 kg. Håber

Du må ind under vognen og se på akslen. Et eller andet sted på den står der
garanteret hvor meget den må bære :)

--
Per, Esbjerg
Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 05-03-05 09:01

> Du må ind under vognen og se på akslen. Et eller andet sted på den står
der
> garanteret hvor meget den må bære :)

Er det ikke kun maks akselvægt du finder her ?? det siger jo ikke noget
om,
hvad vognen er godkendt til som helhed. Fabrikken kan jo godt bruge samme
aksel til flere vognstørrelser.

/Flemming U

Fra : phk

Dato : 05-03-05 09:46

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> om,
> hvad vognen er godkendt til som helhed. Fabrikken kan jo godt bruge samme

Maksimal akselvægt er campingvognens maksimale vægt. Den behøver ikke være
magen til den vægt der står på typepladen. Husk enhver justering af vægten
koster en formue til forhandler og importør, så derfor er det smart hvis man
har behov for at ændre på tallene - f.eks. ved at campingvognen bliver solgt
som værende maks total 1400 men med mulighed for at forhøje til 1500 kg.

Eller det er ikke det du mener?

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 04-03-05 00:37

"Henrik Andersen" <famskads(fjern)@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Har før spurgt om nypris i 1991 på min Bürstner 3905. Der var en der kunne
> oplyse prisen via en årbog, Står der noget om egen/totalvægt i den årbog.

Desværre.
Der står kun mærke, model, nyvognspris og teltmål (A-mål).

Men Intercamp A/S i Lunderskov, (Tlf. 76 84 08 20 - Fax. 75 58 68 99) der er
importør af Bürstner må kunne hjælpe dig.
Hjemmeside: www.caravanringen.dk E-mail: mail@intercamp.dk

mvh
JPR

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-05 20:31

> [...]
> 700/900 kg, men kigger jeg på typepladen på vognen står der 1000 kg. Håber

Prøv at tjekke hvad vognen er typegodkendt til på dette link, brug
typegodkendelsesnr fra regattest.
http://www.fstyr.dk/sw22275.asp

MVH
Jens