Autohof. i Tyskland
Fra : Bent Olsen

Dato : 28-02-05 16:47

Er der nogen der ved om det er gratis, at køre ind på et Autohof og
overnatte igennem Tyskland.
Hilsen Bent.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-02-05 17:06

Bent Olsen wrote:
> Er der nogen der ved om det er gratis, at køre ind på et Autohof og
> overnatte igennem Tyskland.

Det er der rigtig mange, der ved!
Og mange af dem har skrevet om det her:
http://www.google.dk/groups?as_q=autohof&as_ugroup=dk.fritid.camping&lr=&hl=da

vh
Jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : T. Hartung

Dato : 01-03-05 17:12

"Bent Olsen" <gunnabent@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved om det er gratis, at køre ind på et Autohof og
> overnatte igennem Tyskland.

Ja det er ganske gratis - og helt lovligt - der er dog nogle LKW's der mener
de alene er forbeholdt dem - men det har jeg kun oplevet éen gang - og alt
var optaget den aften.

Har kun på web-siden set én autohof der ikke er for CV'er men har ikke selv
været på den.

www.autohof-guide.de/start.htm

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 01-03-05 20:10

Hej Bent
Som andre skriver er det ganske gratis og så er du normalt ikke mere end 1
KM fra Motorvejen , men dog i behørig afstand til den værste trafikstøj.
Hvis du vælger overnatning på en Autohof , så er mit råd - bliv sammen med
andre campingvogne.Ellers hold så tæt på servicebygningerne som muligt (i
lys,eller tæt ved bemandet steder).
Vælg aldrig det fjerneste sted på Autohofèn.
Vi bruger selv denne overnatningsform og har det godt med det.

Kim

Fra : Bent Olsen

Dato : 03-03-05 08:09

Kim Bonnesen skrev i meddelelsen
<4224be47$0$666$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
>lys,eller tæt ved bemandet steder).
>Vælg aldrig det fjerneste sted på Autohofèn.
>Vi bruger selv denne overnatningsform og har det godt med det.

Tak for seriøse svar.
Venligst Bent.

Fra : K. H. Hansen

Dato : 01-03-05 18:39

Jeg ville vælge autohof fra, ganske enkelt fordi man får ikke sovet på grund
af støj.

Tag ind på en campingplads og betal det der koster, det er mere sikkert og
behageligere, set med mine øjne og med min erfaring af autohof.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-03-05 12:13

K. H. Hansen wrote:

> Tag ind på en campingplads og betal det der koster, det er mere
> sikkert og behageligere, set med mine øjne og med min erfaring af
> autohof.

Find lige en campingplads, der accepterer at man kommer dumpende ved 1-tiden
om natten!

vh
jan

Fra : K. H. Hansen

Dato : 02-03-05 00:55

Min kørsel går fra om morgenen til mellem 16 og 17 om eftermiddagen, det har
jeg det bedst med.

Den eneste gang jeg er kommet sent på en campingplads, var i Zentendre, vi
ankom klokken efter kl. 23, men var så heldig, at de havde døgnvagt på, og
der var ingen mukken i geleddene der, vi fik bare besked på, ikke at støje
for meget.
Zentendre ligger 25 km Nord for budapest i Ungarn.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-03-05 19:00

K. H. Hansen wrote:
> Min kørsel går fra om morgenen til mellem 16 og 17 om eftermiddagen,
> det har jeg det bedst med.

Ja, og det deler du nok med de andre 50 mio der fiser rundt på de tyske
motorvej på det tidspunkt.
Personligt kan sådan en dagstur smadre mig fuldstændigt, hvorimod en start
hjemme fra sidst på eftermiddagen og kørsel til en 2-3tiden om natten er
herligt. Stille og roligt og over spisetid så god plads at man kan sætte
fartpiloten til og sure rattet og tage sig en lur - alt imens man bevæger
sig en tusind km. sydpå.

> [...]
> bare besked på, ikke at støje for meget.
> Zentendre ligger 25 km Nord for budapest i Ungarn.

Så synes jeg godt nok det er noget af en omvej fra A7 for at finde en
overnatning

vh
jan

Fra : T. Hartung

Dato : 02-03-05 20:51

"K. H. Hansen" <kkarlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Min kørsel går fra om morgenen til mellem 16 og 17 om eftermiddagen, det
> har jeg det bedst med.

hehe så kræver det jo hele 3 ugers ferie for at nå til Harzen ))))

Autohof er fint - og bestemt meget mere roligt end at overnatte på "Die
Autobahn" - desuden burde Autohof være en hemmelighed - der kan man nemlig
endnu stadig rimelig nemt få en plads sent om natten )))

Øhhh hold Jer væk fra kølebilerne - selv om LKW en stoppet kører den
alligvel hele natten ))

Fra : K. H. Hansen

Dato : 02-03-05 06:27

Det er da noget eklatant sludder, i sommer nåede vi faktisk, ok vi startede
kl. 4.00 fra Aabenraa, til hintershermsdorph i Sachiske Sweitz inden kl.
17.00, og vi overholdt hastighedsgrænsen, dvs vi kørte 775 km på en dag.

Havde vi kørt 100km/h så havde vi såmænd ikke nået meget hurtigere frem.

Fra : T. Hartung

Dato : 02-03-05 22:30

"K. H. Hansen" <kkarlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>, ok vi startede kl. 4.00 fra Aabenraa,

<klip>

se det er ikke morgen .... det er sent aften !!

<klip>

> Havde vi kørt 100km/h så havde vi såmænd ikke nået meget hurtigere frem.

...... næææ kun ca. 2,5 timer før frem (eller sparet 20% tid )))

Fra : phk

Dato : 02-03-05 12:28

> Tag ind på en campingplads og betal det der koster, det er mere sikkert og
> behageligere, set med mine øjne og med min erfaring af autohof.

Hvad er dine erfaringer med Autohof?

--
Per, Esbjerg
Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500

Fra : Jens

Dato : 02-03-05 13:07

> [...]
>

> --
> Per, Esbjerg
> Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500

En Autohof er vel en melleting mellem en Rasteplads og en Campingplads.
Autohof tilbyder samme komme/gå tider som en rasteplads og tilbyder til dels
samme sikkerhed og ro som på en campingplads. På en Autohof kan men ved at
tænke sig (lidt) om være med til at minimere usikkerheden ved at placere sig
blandt andre campingvogne i den oplyste del af pladsen.

Risikoen for at blive gasset med narkose kan ingen vel sætte tal på - den
eksistere alle steder, nok mest på øde steder uden mennesker og trafik.

Man kan også glide i en bananskrald og brække halsen på vej fra toilettet på
en campingplads osv osv.

Med mindre børn har vi altid brugt campingpladser. De giver mulighed for leg
og boldspil og sikre ved deres åbningstider at chauføren kan få en god nats
søvn idet han ikke kan køre ud igen før f.eks. kl 0700.

Mvh

Jens