Apple vrider armen rundt for at man skal k~
Fra : jens winding

Dato : 05-05-05 10:21

Med Quicktime 7 kan man Så vidt jeg kan se kke længere lagre en filmstump man
har streamet fra nettet. Æble + S lagrer kun en tom skal. Ved at klikke Ctrl
kan man se at Save kræver proversion...mvh jens

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 05-05-05 12:49

jens winding wrote:
> Med Quicktime 7 kan man Så vidt jeg kan se kke længere lagre en filmstump man
> har streamet fra nettet. Æble + S lagrer kun en tom skal. Ved at klikke Ctrl
> kan man se at Save kræver proversion...mvh jens

Quicktime 6.x kunne kun gemme film hvis den var registreret som pro.
Quicktime 7.x skal ligeledes registreres for at du kan gemme film. Så
den er god nok, du må til lommerne !!

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 05-05-05 19:07

Nu synes jeg de strammer den!
Har jo allerede købt Pro i v.6, og den (QT7) kommer jo frem via
SW-update, så kan må da forvente ikke at 'miste' en licens. Har
pludselig fået en del mindre lyst til at betale for Tiger.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 05-05-05 20:10

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Nu synes jeg de strammer den!
> Har jo allerede købt Pro i v.6, og den (QT7) kommer jo frem via
> SW-update, så kan må da forvente ikke at 'miste' en licens.

Opdateringen via Softwareopdatering indeholdt denne tekst:

"Vigtige oplysninger til QuickTime Pro-brugere
Installering af QuickTime 7 slår QuickTime Pro-funktionerne fra i
tidligere versioner af QuickTime. Hvis du fortsætter med installeringen,
skal du købe en ny QuickTime 7 Pro-nøgle for at beholde QuickTime
Pro-funktionerne. Når du er færdig med at installere, kan du besøge
www.apple.com/dk/quicktime og købe en QuickTime 7 Pro-nøgle."

Du har ikke mistet din licens til QT Pro 6, den virker endnu.
Derimod har du sagt ja tak til QT 7 med ovenstående vilkår.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 06-05-05 00:04

> Du har ikke mistet din licens til QT Pro 6, den virker endnu.
OK, spændende uddybning, havde ikke læst det med småt

Men min QT Player (6) er jo afinstalleret, ikke?

Fra : Erik Richard

Dato : 06-05-05 00:47

Hej Jens

Jens Rasmussen wrote:

> OK, spændende uddybning, havde ikke læst det med småt

Jeg synes også, det er lidt for meget at skulle betale igen så kort tid
efter en QT 6,5.x....

> Men min QT Player (6) er jo afinstalleret, ikke?

Jo, det er den, men Apple har også frigivet en QT 6.52 Reinstaller for
Mac, der vil genetablere din tidl. ver. 6.52 fra 10.3.x
<http://wsidecar.apple.com/cgi-bin/nph-reg3rdpty1.pl/product=05841&platform=osx&method=sa/QuickTime_6.5.2_ReInstaller.dmg>.

Og så genindtaster du blot dit QT 6.x reg.nr.. - Jeg overvejer stadig at
downgrade til 6.52...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 06-05-05 21:40

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Jeg synes også, det er lidt for meget at skulle betale igen så kort tid
> efter en QT 6,5.x....

Jeg synes i hele taget det er tyndt, at man skal betale ekstra for at få
alle funktioner i QuickTime. Man bliver oven i købet jævnligt mindet om
det, når man åbner programmet. Det er det, som kaldes "NagWare".

Jeg tror Apple begår en kæmpe brøler ved ikke at frigive programmet. (Og
det mener jeg, selv om jeg også har købt aktier i Apple.) QuickTime
bliver simpelthen så irriterende at bruge, at folk vælger det fra - og
alternativet bliver i langt de fleste tilfælde WMP. Hvis Apple virkeligt
vil sætte sig på markedet for systemer til produktion af levende
billeder, så skal de gøre afspilleren helt fri.

Bare min ord.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 07-05-05 09:37

Thorkil Olesen <slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk> wrote:

> [...]
> vil sætte sig på markedet for systemer til produktion af levende
> billeder, så skal de gøre afspilleren helt fri.

Et udemærket synspunkt. Jag har også altid være irriteret over at
almindelige funktioner som fuldskærmsvisning kun er tilstede hvis man
køber pro versionen.... Men det er nu ikke noget nyt at QTPro er et
tilkøb, hvad der er nyt er at man nu kan se alle de funktioner man går
glip af. Og det er da for alvor træls.

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-05-05 09:03

> [...]

> SW-update, så kan må da forvente ikke at 'miste' en licens. Har
> pludselig fået en del mindre lyst til at betale for Tiger.

forventer du også at Ford giver dig en ny model bare fordi du købte den
gamle 2 uger før den nye kom på gaden ?

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-05-05 10:40

> forventer du også at Ford giver dig en ny model bare fordi du købte den
> gamle 2 uger før den nye kom på gaden ?

I modsaetning til biler, er der jo ikke noget fysisk involveret i det
her.

Det ville vaere en fin service fra Apple at sige at man kunne
opgradere for en billigere penge jo taettere paa releasedagen man
havde koebt.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-05-05 14:07

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> I modsaetning til biler, er der jo ikke noget fysisk involveret i det
> her.

nej, men princippet er det samme ... det er stadig en "vare"

> Det ville vaere en fin service fra Apple at sige at man kunne
> opgradere for en billigere penge jo taettere paa releasedagen man
> havde koebt.

og totalt uoverskueligt for både kunder og apple at styre. Der er nok
problemer når f.eks. adobe udsender en ny version og giver gratis
upgrades til dem der køber den gamle version efter announce datoen.

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Jesper

Dato : 05-05-05 14:43

jens winding <vasevej60@beskedboks.dk> wrote:

> Med Quicktime 7 kan man Så vidt jeg kan se kke længere lagre en filmstump man
> har streamet fra nettet. Æble + S lagrer kun en tom skal. Ved at klikke Ctrl
> kan man se at Save kræver proversion...mvh jens

Du fisker da bare filmstumpen fra cachen, søg på .mov eller .mp4
(afhængig af hvad du har downloaded) og vælg synlige og usynlige filer.

Fra : jens winding

Dato : 05-05-05 21:31

On Thu, 5 May 2005 15:43:19 +0200, Jesper wrote
(in message <1gw3cs6.qoc2c45hlhcN%spambuster@users.toughguy.net>):

> Du fisker da bare filmstumpen fra cachen, søg på .mov eller .mp4
> (afhængig af hvad du har downloaded) og vælg synlige og usynlige filer.

Nu har jeg rodet rundt i quicktimecachen uden resultat, men det er også
ligemeget idet det er meget nemmere at bruge Firefox som stadig lagrer
streamede filmstumper uden problemer, ligesom quicktime 6
basisversionen...mvh jens

Fra : Michael Holm

Dato : 06-05-05 22:52

> [...]

> ligemeget idet det er meget nemmere at bruge Firefox som stadig lagrer
> streamede filmstumper uden problemer, ligesom quicktime 6

det kan man ikke mere de har lavet om på det så filmen bliver ikke gemt
på samme måde mere - men læs mere på macosxhints.com i dette link:
http://tinyurl.com/dsmsl
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk