Ibook skærmfejl
Fra : Martin

Dato : 01-05-05 20:06

På min nyligt indkøbte Ibook, har jeg for et par dage side,
konstanteret, at der er kommet et område på min skærm fremtræder hvidere
end den normale hvis baggrund ( lidt kryptisk forklaring, men dette kan
man specielt se i eks. word - det er endvidere endnu mere klart hvis man
ser på skærmen fra siden )

Er dette noget som en garanti eventuelt dækker, computeren er kun 14
dage gammel?

Hvad er det kommet af - Der er ikke blevet trykket direkte på skærmen
eller lignede.

/Martin

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 01-05-05 21:13

Martin <none@mac.com> writes:

> [...]
> dette kan man specielt se i eks. word - det er endvidere endnu mere
> klart hvis man ser på skærmen fra siden )

Er det samme form som et spejlvendt Apple-logo, ca. i midten af
skærmen?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 01-05-05 21:15

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> writes:

> Er det samme form som et spejlvendt Apple-logo, ca. i midten af
> skærmen?

Du antyder at han har fået en model med ekstra baggrundsbelysning?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 01-05-05 21:24

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Du antyder at han har fået en model med ekstra baggrundsbelysning?

Eller har en kraftig lampe/ solrigt vindue stående bag skærmen.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Martin

Dato : 01-05-05 21:20

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:
> [...]
Nej, dog ikke. Bare et mindre område som fremtræder anderledes end
resten af skærmen.

Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-05-05 21:53

In article <427539f3$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
Martin <none@mac.com> wrote:

> Nej, dog ikke. Bare et mindre område som fremtræder anderledes end
> resten af skærmen.

Jamen, hvor er det, og hvor stort er det?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 01-05-05 21:27

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> writes:

> Du antyder at han har fået en model med ekstra baggrundsbelysning?

Nu er jeg generelt ikke verdens hurtigst tænkende person, så måske er
det kun mig, det tog et par dage at gennemskue hvorfor jeg havde en
ekstra lys plet på skærmen på min fine iBook i solskin.

Er der egenligt samme "feature" på PowerBook'erne?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 01-05-05 23:06

> [...]
> ekstra lys plet på skærmen på min fine iBook i solskin.
>
> Er der egenligt samme "feature" på PowerBook'erne?

Jeg mindes det svagt. Man skal naturligvis sidde med en kasse over
hovedet for at få mindst mulige lys fra omgivelserne.

Leger med min lille trådløse router. Det er imponerende hvad sådan et
lille kræ kan :)

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 01-05-05 23:52

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Leger med min lille trådløse router. Det er imponerende hvad sådan et
> lille kræ kan :)

Linksys WRT54G? Har lige købt sådan en fætter nemlig?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-05-05 00:42

René Frej Nielsen<spam@rfn.dk> writes:

> Linksys WRT54G? Har lige købt sådan en fætter nemlig?

Nej. En ASUS WL-500G (ville gerne have printerporten, men i dag ville
jeg hellere have haft to USB-port).

Det kræver bare at man lægger en custom firmware på, og indtaster 7
linier, så kan man ssh'e til den. Det er lidt vildt :)

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-05-05 08:05

> [...]
>
> Det kræver bare at man lægger en custom firmware på, og indtaster 7
> linier, så kan man ssh'e til den. Det er lidt vildt :)

OK, jeg vidste ikke at der var flere med disse Linux-routere. Der
findes også et hav af firmwares til Linksys'en, så jeg skal til at
finde den helt rigtige til mit behov.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-05-05 09:42

René Frej Nielsen<spam@rfn.dk> writes:

> OK, jeg vidste ikke at der var flere med disse Linux-routere. Der
> findes også et hav af firmwares til Linksys'en, så jeg skal til at
> finde den helt rigtige til mit behov.

Jeg har konstateret mindst to spor - den ene er en justeret udgave af
den officielle Linux til dyret (med lidt ekstra i posen) og det andet
er en legoklodsudgave som er bygget fra bunden (openwrt).

Men 16 Mb RAM og 125 MHz CPU er stadig 4 gange så meget som den
maskine jeg udviklede på for 10 år siden. Det MÅ da kunne noget sjovt :)

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-05-05 12:51

> [...]
>
> Men 16 Mb RAM og 125 MHz CPU er stadig 4 gange så meget som den
> maskine jeg udviklede på for 10 år siden. Det MÅ da kunne noget sjovt :)

Ja, den fra Sveasoft er en mastodont med alt muligt i, men koster også
penge, hvilket har fået nogen til at se rødt, da koden er GPL. OpenWRT
er vist også den officielle blot med lidt ekstra her og der, men der
kan man selv vælge.

Jeg skal bare have noget der er nemt, og vil da godt betale $20 hvis
det sparer mig for nogle timers arbejde.

Faktisk har min model af Linksys'en 200 MHz processor... vildt!

Fra : Martin

Dato : 01-05-05 21:50

Tror at jeg har formuleret mig forkert. Jeg er klar over, at man kan se
æblet på skærmen, hvis man sidder i modlys om dagen. Det er dog ikke
dette der er problemet her.

Selve "pletten" er ikke samme sted som æblet.

Det er bare et område på skærmen som fremtræder mere lysintensivt når
man ser på skærmen, specielt fra siden. Problemet er der ikke kun når
der er hvid baggrund, men det er bare tydligere hvis baggrunden er hvid
på skærmbilledet.

/Martin

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 02-05-05 15:42

Martin <none@mac.com> wrote:

> [...]
> man ser på skærmen, specielt fra siden. Problemet er der ikke kun når
> der er hvid baggrund, men det er bare tydligere hvis baggrunden er hvid

Jeg har i en rum tid haft en lysende plet, der toner ud (flot gradient).
Ialt cirka 1 cm i diameter. Min findes udfor F5-tasten og cirka 3 cm op
på skærmen. Jeg har aldrig tænkt på den som en skærmfejl, men min iBook
er selvfølgelig også 3-4 år gammel. Og den generer ikke. Men var det en
spritny ville jeg have den tjekket.

--
Mvh. Poul