Gamle RagTime regneark
Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 13-04-05 17:28

Er der nogen mulighed for at konvertere disse regneark? Jeg har prøvet
Excel, AppleWorks og Maclink 11.Ingen af dem vil vide af filerne. Jeg
husker ikke hvilken version af RagTime, kun at det er den jeg fik med
vores Classic i 1990.

Bob- purge Plus

Fra : Zaphod B

Dato : 13-04-05 19:51

Robert J. Widenmann <mariPLUSbob@PLUSadsl.dk> wrote:

> [...]
> Excel, AppleWorks og Maclink 11.Ingen af dem vil vide af filerne. Jeg
> husker ikke hvilken version af RagTime, kun at det er den jeg fik med

RagTime finnes fortsatt:
<http://www.ragtime-online.com/>
Den har t.o.m. en gratisutgave, RagTime Solo. Har du forsøkt å laste den
ned og se om den klarer biffen?
--
/Z
Remove NOT...INVALID to email

Fra : Erik Richard

Dato : 13-04-05 21:03

Hej Robert

Prøv at hente RagTime Solo X 5.64, - den er gratis. Men hvis det er
RagTime 1-2-3, så tvivler jeg på, den kan. - Måske kan en RagTime 3.2
klare det, hvis du har mulighed for at køre i OS 8.x-9.x... Link til
RagTime Solo:
<http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/355781/RagTime_Solo_en_5.6.4.dmg>.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 14-04-05 02:49

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
> vil vide af filerne. Jeg > husker ikke hvilken version af RagTime, kun at
> det er den jeg fik med > vores Classic i 1990.

Hej igen,

Og tak (også til "Zaphod"). Jeg havde troet at RagTime ikke længere
eksisterede. De havde en gratis version for flere år siden og jeg gik ud
fra, at det var et sidste farvel. Jeg prøver, da deres 3.2 sikkert vil
kunne klare det.

Igen tak

Mhv

--
Bob- purge Plus

Fra : Erik Richard

Dato : 14-04-05 17:00

Hej Robert

Robert J. Widenmann wrote:

> Og tak (også til "Zaphod"). Jeg havde troet at RagTime ikke længere
> eksisterede. De havde en gratis version for flere år siden og jeg gik ud
> fra, at det var et sidste farvel.

Nej tværtimod. RagTime øger hele tiden markedsandel især i Mellemeuropa,
USA og Australien/New Zealand - ikke mindst på skoler og kontorer.
'Solo' pakkerne var i beg. et enkeltstående reklamefremstød, men er nu
blevet en fast del af deres politik.

> Jeg prøver, da deres 3.2 sikkert vil kunne klare det.

Ellers ligger der i både RagTime 5.65 (30-day trial) og Solo 5.64 en
AppleScript applet - 'RagTime 3 -> 5 Transporter', der kan konvertere
til RT v. 5 format. Så kan du åbne filerne i RT 5.x og evt. gemme
direkte som PDF, hvilket er en funktion, der er yderst nyttig.

Jeg bruger selv RagTime Solo en del, og vil gerne have den fulde ver.,
da der er en del ekstra ting med + adskillige særdeles gode ordbøger,
men jeg kvier mig lidt ved at give de ca. 2800kr., den koster.

mvh. Erik Richard