fritekstsøgning - program efterlyses?
Fra : TK

Dato : 12-04-05 15:41

1. Hvis man gerne på en mac vil søge frit og hurtigt i al tekst i alle
dokumenter på maskinen. Hvilket produkt kan så anbefales? Hvis der er af
mac'ens egne programmer, der er godt, er det jo perfekt. Ellers gerne
henvisninger til shareware - eller om nødvendigt kommercielle produkter.
2. Hvis man derudover også gerne vil holde styr på fx mange andre
research-emner - tekststumper fra nettet, link, pdf-dokumenter, billeder og
andre ting - er der så noget, I kan anbefale. På en pc ville jeg måske bruge
asksam eller lignende. Men på en Mac er jeg lidt mere i vildrede.
vh. Tommy

Fra : Karl Antz

Dato : 12-04-05 15:49

TK <nogen@noget.dk> wrote:

> [...]
> andre ting - er der så noget, I kan anbefale. På en pc ville jeg måske bruge
> asksam eller lignende. Men på en Mac er jeg lidt mere i vildrede.

Man køber Mac OS X Tiger, som kommer 29. april

Hvorfor, det kan du læse dig til her:

<http://www.apple.com/macosx/features/spotlight/>

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Terje Kleverud

Dato : 12-04-05 18:05

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Man køber Mac OS X Tiger, som kommer 29. april

I mellomtiden kan du jo prøve EasyFind:

<http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/11706>

--
Terje K

«Gjør det enklest mulig. Dog ikke enklere.» (A. Einstein)

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 14-04-05 06:44

TK wrote:

> [...]
> mac'ens egne programmer, der er godt, er det jo perfekt. Ellers gerne
> henvisninger til shareware - eller om nødvendigt kommercielle produkter.

Hvad forstår du ved dokumenter ?
I Terminal (Unix-delen) findes der muligheder, hvor programmerne er
fuldstændigt ligeglade med filtypen : grep og sed evt i forbindelse med
find og xargs

Hvis det er tekst-dokumenter er BBEdit helt glimrende og jeg mener også
at man kan få BBEdit til at kigge ind i andre dokumenter end rene
tekst-filer

> [...]
> andre ting - er der så noget, I kan anbefale. På en pc ville jeg måske bruge
> asksam eller lignende. Men på en Mac er jeg lidt mere i vildrede.

Der findes et par organiserings-programmer af den slags så hudt jeg
hvisker, men pt kan jeg ikke komme i tanke om deres navne
Prøv http://versiontracker.com/ og søg på 'organize' eller et par andre
nøgleord og se hvad der dukker op

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Jonas W

Dato : 15-04-05 11:15

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> [...]
>
> Der findes et par organiserings-programmer af den slags så hudt jeg
> hvisker, men pt kan jeg ikke komme i tanke om deres navne

Man kunne også indeksere sin brugerkonto (klik æbli+i på ikonet og vælg
indekser). Derefter skal man med find (æble+f) vælge at søge i
indekserede mapper.

Jonas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-04-05 12:51

> [...]

> I Terminal (Unix-delen) findes der muligheder, hvor programmerne er
> fuldstændigt ligeglade med filtypen : grep og sed evt i forbindelse med

grep er blot ikke skide effektiv til eks .doc og .pdf'ere.

> [...]
>
> Der findes et par organiserings-programmer af den slags så hudt jeg
> hvisker, men pt kan jeg ikke komme i tanke om deres navne

DevonThink er vist ret populært. (har ikke prøvet det)

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT