tilbehør til pb12''
Fra : Allan

Dato : 09-04-05 13:07

så er min powerbook 12 tommer endelig ankommet fra USA(efter tre uger
hvor den sad fast i tolden), og jeg må sige at den indfriede mine
(høje) forventninger til fulde. Men der skal jo også købes ekstra
udstyr, og følgende ting er på min list

1. kompatibel Fladskærm (15-19 tommer)
2. Ekstern trådløst keyboard
3. Ekstern trådløs mus
4. Beskyttende case
5. Rygsæk m indbygget holder

problemet er naturligvis at jeg er på et stramt budget, og at det skal
være mac-kompatibelt. Nogle foreslag?

mvh
Allan

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-04-05 15:12

Allan <minkonto@gmail.com> wrote:

> [...]
> 4. Beskyttende case
> 5. Rygsæk m indbygget holder
>
> problemet er naturligvis at jeg er på et stramt budget, og at det skal

1. Hvilken som helst DVI- eller VGA-fladskærm vil virke, så køb den
billigste, hvis du har et stramt budget (det er dog ikke altid det
bedste sted at spare).

2. Alle burde virke helt fint, men hvis du har bestilt din PowerBook
med Bluetooth skal det "selvfølgelig" være et Bluetooth-tastatur.
Apple's er ikke specielt pebret i pris, men det fås nok billigere et
eller andet sted.

Logitechs skulle vist virke fint, men jeg har ikke
personligt testet deres Bluetooth-tastaturer. Deres tastaturer med
enten ledning eller trådløse via anden teknologi virker fint på Mac OS
X. Microsofts virker også. Fordelen ved disse to fabrikanter er, at
der findes drivere til Mac OS X og man kan derfor udnytte de ekstra
knapper, som der tit sidder på tastaturerne.

Hvis du ikke har drivere - eller vælger ikke installere dem - skal du
være opmærksom på, at du nok skal installere uControl
<http://gnufoo.org/ucontrol/ucontrol.html> for at bytte rundt på
Æble- og Alt-tasten. De sidder nemlig "forkert" på et
Windows-tastatur, i forhold til et Mac-tastatur.

3. Enhver USB-mus vil virke på Mac OS X, og både højre museknap og
scroll-hjul virker med det samme. Jeg er ikke helt sikker på, om evt.
ekstra knapper kræver ekstra software, men hvis du vælger Logitech
eller Microsoft er der drivere til Mac OS X. Hvis den skal være
trådløs, skal det være Bluetooth (hvis din PowerBook altså har det),
og så er jeg igen ude i noget jeg ikke har afprøvet. Jeg mener dog at
Logitechs mus virker med Apple's egen Bluetooth (der medfølger ellers
en base-station til dem, som også er Bluetooth-sender når man bruger
dem på en Windows-maskine.

4. Apple sælger mange forskellige tasker, og jeg købte selv min taske
til min iBook 12" hos Apple. Få evt. lidt inspiration der og se om du
kan finde dem billigere andre steder.

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk

Fra : Allan

Dato : 09-04-05 17:25

Den har bluetooth, så hvis folk har erfaringer, så øs løs. :)

Fra : Henrik Enslev

Dato : 11-04-05 08:46

Allan <minkonto@gmail.com> wrote:

> 5. Rygsæk m indbygget holder
>

> problemet er naturligvis at jeg er på et stramt budget, og at det skal
> være mac-kompatibelt. Nogle foreslag?

En brugt second skin 12" er på mediamac.dk marked for 60 kr. Nypris 170
- 270 Eller kontakt mig for mailadresse på nedenstående mail

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk