Office.??
Fra : Alex Henriksen / OZ2~

Dato : 05-04-05 23:40

Hejsa..

Hvad for en Office pakke skal man tage, OpenOffice eller NeoOffice.?
Til en Mini Mac, btw.

Regard Alex Henriksen / OZ2AFY
===========================
OZ2AFY Home Page - <http://oz2afy.zbox.dk>
Danlotto - <http://www.danlotto.com/?id=14582>
Rapmobil - <http://rapmobil.zbox.dk>

--- "I do not fear computers. I fear the lack of them." -Isaac Asimov.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-04-05 00:17

Alex Henriksen / OZ2AFY <alexie(delete)@zbox.dk> wrote:

> Hvad for en Office pakke skal man tage, OpenOffice eller NeoOffice.?
> Til en Mini Mac, btw.

Jeg ville lægge ud med NeoOffice, da den opfører sig mere som et OS X
program. Den er netop kommet i en næsten færdig version.

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk

Fra : Alex Henriksen / OZ2~

Dato : 06-04-05 14:49

On Wed, 6 Apr 2005 01:16:38 +0200, René Frej Nielsen<spam@rfn.dk>
wrote:

>Jeg ville lægge ud med NeoOffice, da den opfører sig mere som et OS X
>program. Den er netop kommet i en næsten færdig version.

Takker, den er prøvet og godkendt..

Fra : Erik Richard

Dato : 06-04-05 01:11

Hej Alex

Alex Henriksen / OZ2AFY wrote:
> Hvad for en Office pakke skal man tage,

Det er i princippet ligegyldigt. Men der kan være visse kompatibilitets
problemer mellem NeoOffice og OpenOffice. Jeg har haft lidt problemer
med valg af skrifttyper, hvis dokumenter har været skrevet i det ene
program og åbnet i det andet. Fontsubstitution virker helt klart bedst i
OpenOffice.

> OpenOffice eller NeoOffice.?
> Til en Mini Mac, btw.

NeoOfficeJ kører 'native' - altså uden ekstra installationer, hvorimod
OpenOffice kræver X11 og/eller XFree86 for at køre på Mac.

Fordelen ved OpenOffice vil helt klart være, at i og med de danske amter
og kommuner nu er ved at få øjnene op og skifte væk fra M$ software til
det langt billigere (gratis, 175kr. hvis du køber CD'en) software fra
OpenOffice, så er du garanteret kompatibiliteten 100%.

X11 ligger på OS X CD'erne, så hvis den ikke allerede er installeret,
skal du blot installere den for at køre OpenOffice. Du kan med fordel
også installere XFree86 oveni X11, hvorved du får lidt flere
indstillingsmuligheder, og det er min erfaring, at OpenOffice kører
væsentlig hurtigere med begge pakker på 10.3.8. Jeg har også fået adgang
til langt de fleste af mine skrifter nu, hvor både X11 og XFree86 er på
maskinen, - det havde jeg ikke med kun X11.

Husk blot, at du også bør downloade det lille hjælpeprogram 'Start
OpenOffice', da du ellers skal i terminalen hver gang, du vil åbne
OpenOffice. 'Start OpenOffice' åbner både X11/XFree86 samt OpenOffice,
når du klikker på 'Start OpenOffice' ikonet i dock'en.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-04-05 16:51

In article <42532914$0$5091$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>,
Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
> OpenOffice. 'Start OpenOffice' åbner både X11/XFree86 samt OpenOffice,
> når du klikker på 'Start OpenOffice' ikonet i dock'en.

Jeg ville lige prøve at hente den, men det kan ikke lade sig gøre. Den
har åbenbart ligget på en homepage.mac.com, men den side findes ikke
mere.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard

Dato : 07-04-05 00:23

Hej Henrik

Her er et par alternativer:
OpenOffice Launcher for Apple X11 2.0
<http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/303518/OpenOffice-Launcher.dmg.sit>
StarThor 0.5
<http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/248554/StarThor.dmg>
C000L 1.0.2
<http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/298272/CoooL.dmg.gz>
Start OpenOffice.org 1.0b9
- kan du få af mig, hvis du sender en brugbar adresse til
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>.

I øvrigt er den også væk fra download siden på www.openoffice.org,
mon ikke der er noget nyt på vej med den nye 2.0...

mvh. Erik Richard

Fra : Hansen

Dato : 07-04-05 01:05

"Erik Richard" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Det er altid en fornøjelse at høre fra hr. Richard. Man bliver altid lidt
klogere af at læse indlæggene.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 08-04-05 00:11

Hansen wrote:

> Det er altid en fornøjelse at høre fra hr. Richard. Man bliver altid lidt
> klogere af at læse indlæggene.

Ja, det er da dejligt at se at Erik får smidt nogle links ud i
nyhedsgruppen

Desværre så er de to første døde og hvis man sidder med hænderne i
skødet og venter på OOo2 til Mac så får man ikke skrevet noget i meget
lang tid, som man også kan læse her: http://porting.openoffice.org/mac/

Og det der med at installere xfree86 oven i Apple X11 er noget vrøvl
idet Apples X11 er xfree86 men med en kobling til Apples Quartz lag i OS
X. Med andre ord er Apples X11 den mest optimale X-windows-server man
kan bruge under OS X.

At skelne mellem NeoOffice og OOo som om de er to forskellige programmer
er ligledes noget vrøvl, idet NeoOffice _er_ OOo blot afviklet under
java i stedet for i X11...

Men jeg gentager mig selv... men det gør Erik jo også. (Se tidl. tråd
for mere uddybende forklaring omkring NeoOffice og OOo.)

--
Venlig hilsen/Best regards
Martin Bredthauer

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-04-05 01:35

Hansen <Hansen@lynge.g¯> wrote:

> Det er altid en fornøjelse at høre fra hr. Richard. Man bliver altid lidt
> klogere af at læse indlæggene.

i dette tilfælde burde du lade være... en væsentlig del af hans indlæg,
fejl. Fejl som andre i gruppen tidligere har forsøgt at korrigerer men
ERS bliver blo ved med a gentage disse fejl.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-04-05 22:37

In article <42546f44$0$300$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
> [...]

> Start OpenOffice.org 1.0b9
> - kan du få af mig, hvis du sender en brugbar adresse til

Tak, men nu har jeg hentet den selv. Som nævnt andetsteds har jeg været
i Portugal og har derfor ikke fået svaret. De andre, du nævner, fandt
jeg også på Versiontracker, men dem kunne jeg heller ikke finde et
download-sted til. Jeg må have haft en dårlig dag.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 08-04-05 00:15

Den er her: http://www.geocities.com/terry_teague/openoffice.html

--
Venlig hilsen/Best regards
Martin Bredthauer

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-04-05 22:31

In article <ba3a6$4255bee8$3e3d87b3$20388@nf4.news-service.com>,
Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Den er her: http://www.geocities.com/terry_teague/openoffice.html

Tusind tak. Jeg har lige været i Portugal en uge, så jeg har ikke fået
set nyhedsgrupper før nu.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-04-05 18:10

Erik Richard wrote:

> [...]
> OpenOffice. 'Start OpenOffice' åbner både X11/XFree86 samt OpenOffice,
> når du klikker på 'Start OpenOffice' ikonet i dock'en.

Hvad er der nu galt i, at dobbeltklikke på det fine icon til OOo der
bliver lagt i Applications ?

Jeg har set det skrevet mange steder at man skal i terminalen, men det
er noget fis for det passer ikke :)

MVH
Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-04-05 19:09

In article <425417dc$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Martin Johansen [6000]" <nonevalid@check_tuxxdk.invalid> wrote:

> Hvad er der nu galt i, at dobbeltklikke på det fine icon til OOo der
> bliver lagt i Applications ?

Sådan et har jeg i hvert fald ikke. Hvad hedder det, hvor ligger det
præcis, og hvordan ser det ud. I min mappe med programmer har jeg en
mappe med navn OpenOffice. Deri er adskillige mapper og filer. En mappe
hedder program, og i den er der ca. 800 mere eller mindre intetsigende
filer. Jeg har altså ikke noget ikon, der let og entydig angiver, at det
er programmet.

> Jeg har set det skrevet mange steder at man skal i terminalen, men det
> er noget fis for det passer ikke :)

Nej, man skal i X11. Og for almindelige mennesker som mig er det stort
set det samme.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-04-05 20:52

Henrik Münster wrote:

> Sådan et har jeg i hvert fald ikke.

Meget mystisk

> Hvad hedder det, hvor ligger det
> præcis, og hvordan ser det ud.

Det ligger i Applications som jeg skrev, ligner et ikon og har
påskriften OpenOffice. Jeg kan ikke huske om det er en enkelt fil eller
en mappe som du selv er inde på, men der er et ikon som tydeligt
angiver, som med alle andre programmer, at her starter man programmet.

> [...]
> hedder program, og i den er der ca. 800 mere eller mindre intetsigende
> filer. Jeg har altså ikke noget ikon, der let og entydig angiver, at det

Det har jeg, eller havde. Benytter NeoOffice nu.

> Nej, man skal i X11. Og for almindelige mennesker som mig er det stort
> set det samme.

Man skal ikke ind i X11.

Jeg har installeret X11 og derefter som ganske normalt installeret Mac
OS X udgaven af OOo.

Den ligger sig så ind i Applications med et fint ikon man kan klikke på.

Installerer I Linux udgaven af OOo? I så fald så tror da pokker alt det
bøvl I har :)

MVH

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-04-05 22:40

In article <42543dda$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Martin Johansen [6000]" <nonevalid@check_tuxxdk.invalid> wrote:

> Installerer I Linux udgaven af OOo? I så fald så tror da pokker alt det
> bøvl I har :)

Nååå, så kan jeg bedre forstå det
Så fjollede er vi vist trods alt ikke. Var det Linux-udgaven, kunne den
vel slet ikke åbne. Men det kan godt være, min udgave ikke er den nyeste
mere. Det er sikkert kun en 1.1.1. Jeg kan ikke engang finde ud af,
hvilken version det er. Nu prøver jeg at hente ver. 1.1.2. Jeg fandt i
øvrigt følgende citat om de valget mellem OpenOffice og NeoOffice:

"Both versions are completely functional and more than sufficient for
simple productivity tasks. If you are a power OpenOffice.org user,
OpenOffice.org Mac OS X (X11) is the ideal choice for you. If you are a
newbie to Mac OS X and Unix, NeoOffice/J may be the better solution for
you."

<http://porting.openoffice.org/mac/ooo-osx_downloads.html>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard

Dato : 07-04-05 00:54

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> [...]
> hedder program, og i den er der ca. 800 mere eller mindre intetsigende
> filer. Jeg har altså ikke noget ikon, der let og entydig angiver, at det

Det har jeg heller ikke.... - Men der er en fil, der hedder
OpenOffice.app. Dobbeltklikker du på den, sker der normalt intet, men
hvis du har sat X11 op til at åbne for Darwin baserede programmer, så
åbnes først X11 og derefter OpenOffice, og så skal du blot i X11 -> File
vælge 'New', så er den klar, men med 'Start OpenOffice' åbnes både X11
og OOo på én gang - klar til brug.

Så hvis Martin har en ikon i dock'en, har han selv placeret den dér. Det
er ikke noget installeren bare gør. Men hvis man har downloaded hele CD
image filen og ikke bare programpakken, indeholder den 'Start
OpenOffice', og man kan så i installeren (IANow) tilvælge 'Start
OpenOffice', som så automatisk placeres i dock'en.

> Nej, man skal i X11. Og for almindelige mennesker som mig er det stort
> set det samme.

Du kan starte den op fra terminalen, men så går det laaaangsom, da den
først skal have startet X11 helt op først...

Men som skrevet i det andet svar, så kan du få den af mig.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-04-05 13:00

Erik Richard wrote:

> Så hvis Martin har en ikon i dock'en, har han selv placeret den dér.

Det har han 100% ikke.

> Det
> er ikke noget installeren bare gør.

Det gør den altså her!

> Men hvis man har downloaded hele CD
> image filen og ikke bare programpakken, indeholder den 'Start
> OpenOffice', og man kan så i installeren (IANow) tilvælge 'Start
> OpenOffice', som så automatisk placeres i dock'en.

Jeg har bare hentet den tarball på OOo's hjemmeside til OS X.

MVH
Martin

Fra : Erik Richard

Dato : 08-04-05 19:11

Hej Martin

Martin Johansen [6000] wrote:

> Det har han 100% ikke.

> Det gør den altså her!

Hm, - har prøvet igen på en anden X partition, - stadig ingen OpenOffice
ikon i dock'en...

> Jeg har bare hentet den tarball på OOo's hjemmeside til OS X.

Samme har jeg. - Har prøvet både med den og med CD image. Og det er
stadig kun ved brug af image filen, at man får mulighed for at
installere 'Start OpenOffice', og der kommer stadig ingen ikon i dock'en.

Og jeg undrer mig stadig over, at det kun er nogle ganske få, der har
kunnet lave det, du åbenbart har gjort...

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 07-04-05 12:16

> [...]
> hedder program, og i den er der ca. 800 mere eller mindre intetsigende
> filer. Jeg har altså ikke noget ikon, der let og entydig angiver, at det

Jeg er (også) gået over til NeoOfficeJ, men da jeg rodede med X11
versionerne, var der i den engelske udgave et pænt ikon, mens der i den
danske udgave var et uoverskueligt rod af mapper og filer. Dengang havde
jeg ikke tid til at undersøge hvad fejlen/forskellen skyldtes. Kan det
ikke være det samme vi er ude i her?

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 07-04-05 23:45

Kaj Christiansen wrote:

> [...]
> danske udgave var et uoverskueligt rod af mapper og filer. Dengang havde
> jeg ikke tid til at undersøge hvad fejlen/forskellen skyldtes. Kan det

Det er fordi den engelske version har "start openoffice"
hjælpeapplikationen med i selve installationen, mens den danske version
ikke har det.

--
Venlig hilsen/Best regards
Martin Bredthauer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-04-05 13:01

Martin Bredthauer wrote:

> Det er fordi den engelske version har "start openoffice"
> hjælpeapplikationen med i selve installationen, mens den danske version
> ikke har det.

Så er det nok der hunden ligger begravet for jeg kører på et 100%
engelsk system.

MVH
Martin

Fra : Erik Richard

Dato : 08-04-05 19:15

Hej Martin

'Start OpenOffice' er godt nok med i den engelske udgave, men man skal
stadig tilvælge den i installeren. - Jeg bruger også den engelske
udgave. Og det har _INTET_ med styresystemet at gøre!

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-04-05 01:35

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> X11 ligger på OS X CD'erne, så hvis den ikke allerede er installeret,
> skal du blot installere den for at køre OpenOffice. Du kan med fordel
> også installere XFree86 oveni X11

Erik nu gør du det igen - Martin B /har/ (forsøgt) at forklare dig at
Apples X11 pakke /er/ xFree86.

>, hvorved du får lidt flere
> indstillingsmuligheder.

Hvilke?

> og det er min erfaring, at OpenOffice kører
> væsentlig hurtigere med begge pakker på 10.3.8.

vrøvl.

> Jeg har også fået adgang
> til langt de fleste af mine skrifter nu, hvor både X11 og XFree86 er på
> maskinen, - det havde jeg ikke med kun X11.

Denne del har jeg tidligere gjort mig umage for at forklare dig... (uden
held) det skyldes at installeren har kørt programmet fondu, ikke at du
har installeret en anden xFree86. kør den manuelt og du vil i OO få
adgang til dine OSX skrifter (eller brug neooffice)

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-04-05 21:02

Alex Henriksen / OZ2AFY <alexie(delete)@zbox.dk> wrote:

> Hejsa..
>
> Hvad for en Office pakke skal man tage, OpenOffice eller NeoOffice.?

Microsoft Office:mac 2004 selvfølgelig!

Du kan få en gratis 30 dages "test drive" ved at hente den her:

http://www.microsoft.com/mac/default.aspx?pid=office2004td

Fra : Alex Henriksen / OZ2~

Dato : 06-04-05 22:56

On Wed, 6 Apr 2005 22:02:24 +0200, hlexa@hotmail.com (Axel
Hammerschmidt) wrote:

>Microsoft Office:mac 2004 selvfølgelig!
>
>Du kan få en gratis 30 dages "test drive" ved at hente den her:
>
>http://www.microsoft.com/mac/default.aspx?pid=office2004td

Næææ, Nej Tak du..

Den var også install på mit system da jeg fik min Mini Mac, Den er
smidt ud..

Jeg har over 75 Doc jeg har skrevet i OpenOffice.