CVS klient
Fra : Søren

Dato : 04-04-05 20:01

Jeg skal i forbindelse med mit universitetsarbejde til at arbejde med
CVS. Jeg vil gerne kunne tilgå CVS fra min mac - er der nogle erfaringer
med software der kan anbefales. Jeg vil helst undgå brugen af terminalen.

Søren

Fra : Michael Banzon

Dato : 04-04-05 20:04

Søren wrote:
> Jeg skal i forbindelse med mit universitetsarbejde til at arbejde med
> CVS. Jeg vil gerne kunne tilgå CVS fra min mac - er der nogle erfaringer
> med software der kan anbefales. Jeg vil helst undgå brugen af terminalen.

Hvilket IDE bruger du? De jeg har stødt på understøtter CVS, og så er
det vel nemmest bare at bruge det... ;)

Hvad er der i øvrigt galt med terminalen :P

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Søren

Dato : 04-04-05 20:29

Michael Banzon wrote:
> Hvilket IDE bruger du? De jeg har stødt på understøtter CVS, og så er
> det vel nemmest bare at bruge det... ;)

Jeg ved ikke hvad IDE dækker over så det må jeg have fundet ud af først.

> Hvad er der i øvrigt galt med terminalen :P

Jeg kom aldrig i gang med at anvende linux fordi jeg ikke blev dus med
terminalen. Der er altså ikke noget i vejen med den jeg forstår bare
ikke at bruge den.

Søren

Fra : Michael Banzon

Dato : 05-04-05 08:51

Søren wrote:

> Jeg ved ikke hvad IDE dækker over så det må jeg have fundet ud af først.

Det er dit "udviklingsmiljø", jeg ved ikke hvilket du anvender, men jeg
vil tro at XCode kan CVS (dog uden at være sikker) og det er gratis at
hente ;)

Til dagligt anvender jeg selv Eclipse til Java-udvikling, og den kan
også CVS...

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Søren

Dato : 05-04-05 12:21

Michael Banzon wrote:

> [...]
> hente ;)
>
> Til dagligt anvender jeg selv Eclipse til Java-udvikling, og den kan

Tak for dit råd ... det vil jeg se på.

Søren

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 05-04-05 10:48

Michael Banzon wrote:

> Hvilket IDE bruger du? De jeg har stødt på understøtter CVS, og så er
> det vel nemmest bare at bruge det... ;)
>
> Hvad er der i øvrigt galt med terminalen :P

Den er ikke så intuitiv. Og først brugervenlig efter at man har arbejdet
meget med den. Det er måske det der er galt med den.

--Martin

Fra : Michael Banzon

Dato : 05-04-05 18:00

Martin Agersted Jarl wrote:

> Den er ikke så intuitiv. Og først brugervenlig efter at man har arbejdet
> meget med den. Det er måske det der er galt med den.

Hehe, ja - det kan da godt være at jeg har arbejdet med terminalen for
længe til at kunne se at den er svær i starten

Men - mange opgaver lettes en del, ved anvendelse af terminalen ;-D

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 04-04-05 22:07

Søren wrote:
> Jeg skal i forbindelse med mit universitetsarbejde til at arbejde med
> CVS.

10 sekunders google'ing giver (blandt andet):
http://www.magicpubs.com/mac/macosx.html

og kik under "GUI front ends for CVS"

> Jeg vil gerne kunne tilgå CVS fra min mac - er der nogle erfaringer
> med software der kan anbefales.

tja, jeg bruger cvs fra kommandolinien og jeg er meget tilfreds.

> Jeg vil helst undgå brugen af terminalen.

synd for dig, du afskærer dig fra nogle nogle hurtegie og nemme
løsninger ...

Fra : Søren

Dato : 05-04-05 12:20

Ole Guldberg Jensen wrote:
> 10 sekunders google'ing giver (blandt andet):
> http://www.magicpubs.com/mac/macosx.html

De fleste af os er sikkert hjemme i brugen af google. Min hensigt var
også at høre om andres positive erfaring med et program til opgaven som
så kunne få indflydelse på mit valg.

> tja, jeg bruger cvs fra kommandolinien og jeg er meget tilfreds.

> synd for dig, du afskærer dig fra nogle nogle hurtegie og nemme
> løsninger ...

Du har helt sikkert ret i, at terminalen er nemmere og bedre til mange
ting. Det er også et spørgsmål om, at jeg går i gang med at få det lært.

Søren