Er der ikke nogen mic indgang på en mac m
Fra : Isak Lyberth

Dato : 02-04-05 19:25

Har lige kikket på galariet på en mac mini, og synes ikke at jeg kan se
en mikrofon indgang. Er jeg blind eller er det rigtigt?
Hvis det er rigtigt, er det så ikke lidt flovt?, lidt ligesom der ikke
var noget snabela tegn på den originale iMac, den som blev lanceret som
den nye internet computer. :)

Hilsen Isak

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 02-04-05 19:52

Isak Lyberth wrote:
> Har lige kikket på galariet på en mac mini, og synes ikke at jeg kan se
> en mikrofon indgang. Er jeg blind eller er det rigtigt?

Det er rigtigt nok, der er heller ikke lydindgang på f.eks. en iBook.

> Hvis det er rigtigt, er det så ikke lidt flovt?,

Jeg ved ikke om man kan kalde det flovt, for der er jo et og andet som
skal retfærdiggøre at det er den billige ende af Apple's produktserie.
Har man behov for virkelig at arbejde med lyd, så vil man jo sikkert
alligevel tilslutte noget ekstra gear til sin USB eller firewire.

Der var skam @ på de engelske tastaturer og sikkert også andre.

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-04-05 21:26

In article <424ee9b2$0$73722$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Der var skam @ på de engelske tastaturer og sikkert også andre.

Det blev da sjovere, da iMac G4 kom med det hvide tastatur. Der fik de
anbragt "@" på en forkert tast på den første serie.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Banzon

Dato : 03-04-05 12:25

Henrik Münster wrote:

> Det blev da sjovere, da iMac G4 kom med det hvide tastatur. Der fik de
> anbragt "@" på en forkert tast på den første serie.

Tjae, jeg bruger nu ikke ligefrem blindskrift, men jeg vil påstå at
der ville gå et stykke tid før end at jeg opdagede at skriften på
tasterne var forkert. Hvis tasterne derimod ikke producerede det
normale "resultat", så ville det straks være en anden sag

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 03-04-05 13:40

> Det blev da sjovere, da iMac G4 kom med det hvide tastatur. Der fik de
> anbragt "@" på en forkert tast på den første serie.

Det var et norsk tastatur.

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-04-05 00:13

In article <1gug5g3.m9fgk17n6ez7N%nospam@ab-katrinedal.dk>,
nospam@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen Kruse) wrote:

> Det var et norsk tastatur.

Norsk? Tegnet "@" var trykt på en forkert tast på den første serie
danske tastaturer, da det hvide Pro-tastatur kom til de første G4 iMac.
Jeg har selv set det hos Fredgaard i Esbjerg. Jeg mener, det var på
"+"-tasten. Problemet var omtalt på Mediamac (så vidt jeg husker. Måske
var det Macnyt) og folk kunne få ombyttet tastaturet gratis.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 04-04-05 08:34

> [...]
> "+"-tasten. Problemet var omtalt på Mediamac (så vidt jeg husker. Måske
> var det Macnyt) og folk kunne få ombyttet tastaturet gratis.

Jeg husker nok forkert så. Norsk tastatur har @ uden modifier, men på
samme tast som dansk. (Jeg kontrollerede lige med tastaturfremviser.)

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 04-04-05 09:08

> Det var et norsk tastatur.

Også et dansk - Jeg sidder selv med et.