Import tips.!!
Fra : Alex Henriksen / OZ2~

Dato : 15-03-05 13:20

Hejsa..

Som ny Mac bruger, 'Når posten kommer med den nye Mini Mac', vil jeg
godt vide om det er let at importe mail/adresser/links over til
Mac'en.

Hvordan kører FireFox under Os X, kører den nu på Windows nu og vil
gerne blive ved med det.!

Regard Alex Henriksen / OZ2AFY
===========================
OZ2AFY Home Page - <http://oz2afy.zbox.dk>
Danlotto - <http://www.danlotto.com/?id=14582>
Rapmobil - <http://rapmobil.zbox.dk>

--- Blue Screen? What Blue Screen? I use OS X!

Fra : Jonas Voss

Dato : 15-03-05 17:40

In dk.edb.mac, Alex Henriksen / OZ2AFY <alexie(delete)@zbox.dk> wrote:

> Som ny Mac bruger, 'Når posten kommer med den nye Mini Mac', vil jeg
> godt vide om det er let at importe mail/adresser/links over til
> Mac'en.

Det kommer lidt an på hvilket emailprogram/adresseprogram/browser du
bruger på PCen.

> Hvordan kører FireFox under Os X, kører den nu på Windows nu og vil
> gerne blive ved med det.!

Den kører fint, om end en smule langsommere end på PC (personlige
erfaring).

Og da du bruger Firefox er det vist ikke noget problem med bookmarks,
men lad os høre hvad du ellers bruger af programmer, så kan det være
svaret bliver lidt mere anvendeligt.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

Five exclamation marks, the sure sign of an insane mind.

Fra : Alex Henriksen / OZ2~

Dato : 15-03-05 22:55

On Tue, 15 Mar 2005 17:40:22 +0100, voss@null.dk (Jonas Voss) wrote:

Hejsa..

>Det kommer lidt an på hvilket emailprogram/adresseprogram/browser du
>bruger på PCen.

Lige nu bruger jeg bare Outlook Express som mail client.
Måske smider jeg Thunderbird ind, ved det ikke helt endnu.
Jeg kender jo ikke de mail clienter som er i OS X.

>Og da du bruger Firefox er det vist ikke noget problem med bookmarks,
>men lad os høre hvad du ellers bruger af programmer, så kan det være
>svaret bliver lidt mere anvendeligt.

Bruger FireFox som browser og som du selv siger, det er nok let nok
med bookmarks filen..!!

Regard Alex Henriksen / OZ2AFY
===========================
OZ2AFY Home Page - <http://oz2afy.zbox.dk>
Danlotto - <http://www.danlotto.com/?id=14582>
Rapmobil - <http://rapmobil.zbox.dk>

--- "I do not fear computers. I fear the lack of them." -Isaac Asimov.

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 15-03-05 20:36

Hej Alex,

Jeg kan se at du også underskriver dig som OZ2AFY. Så kan jeg jo ikke lade
være med at fortælle dig, at du som kommende macintosh indehaver skulle tage
og kigge lidt på denne side:
www.blackcatsystems.com
Der er nok et eller andet som kunne have din interesse.

Jeg har selv "leget" lidt med programmet MultiMode, og det var da ganske
spændende.

Hilsen Henrik

-----------------

Fra : Alex Henriksen / OZ2~

Dato : 15-03-05 22:52

On Tue, 15 Mar 2005 20:35:56 +0100, "Henrik G. Jacobsen"
<nospam@brakmark.dk> wrote:

Hej Henrik.

> [...]
>og kigge lidt på denne side:
>www.blackcatsystems.com
>Der er nok et eller andet som kunne have din interesse.

Yeps, det har det helt sikkert..
Jeg er vild med Digital mode på VHF/HF.

>Jeg har selv "leget" lidt med programmet MultiMode, og det var da ganske
>spændende.
Ok, på en Mini Mac..!!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-03-05 23:52

> [...]

> Som ny Mac bruger, 'Når posten kommer med den nye Mini Mac', vil jeg
> godt vide om det er let at importe mail/adresser/links over til

det kommer an på hvilke programmer du kommer fra! Hvis du kommer fra
outlook er det (som altid) ret besværligt. MS har dog i sidste uge
frigivet et værktøj der kan importere .pst til Entourage (fra entourage
kan du eksportere videre til andre programmer. Har du ikke Entourage er
det ikke meget bevendt

> Hvordan kører FireFox under Os X, kører den nu på Windows nu og vil
> gerne blive ved med det.!

glimragende - safari er dog nogenlunde lige så hurtig og i mange
tilfælde nemmere at arbejde med samt bedre integreret med Apples øvrige
programmel.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Alex Henriksen / OZ2~

Dato : 19-03-05 02:26

On Fri, 18 Mar 2005 23:52:01 +0100, nospam@reippuert.dk (Morten
Reippuert Knudsen) wrote:

> [...]
>frigivet et værktøj der kan importere .pst til Entourage (fra entourage
>kan du eksportere videre til andre programmer. Har du ikke Entourage er

Er det den som er med i OSX, Husk jeg er helt ny på OSX..

>glimragende - safari er dog nogenlunde lige så hurtig og i mange
>tilfælde nemmere at arbejde med samt bedre integreret med Apples øvrige
>programmel.

Ok, men dur den med online bank's. FireFox dur med min Bank, derfor
FF.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 19-03-05 09:41

Alex Henriksen / OZ2AFY wrote:

> Er det den som er med i OSX, Husk jeg er helt ny på OSX..

Nej det er ikke den som er med når du får din Mac. Den nævnte er en del
af hele Office 2004 til Mac.

Fortvivl dog ikke, du kan allerede nu gøre en backup klar på en CD,
USB-flash-dims eller på en anden lagringsenhed. Denne backup har du så
klar når Posten kommer med din Mac !
Apple har lavet en udemærket guide som hjælper dig med at oprette denne
backup.
http://www.apple.com/dk/switch/howto/

Guiden går ud fra at du bruger Internet Explorer. Du nævner at du bruger
Firefox, så skal du gå ind i Bogmærker > Arranger Bogmærker i din
Firefox. Du har nu en "Bogmærke-administration's rude" åben og på den
vælger du Filer > Exporter, husk at gemme som Favoritter.html !!

> Ok, men dur den med online bank's. FireFox dur med min Bank, derfor
> FF.

Firefox virker ganske sikkert med din netbank. Men det er mere afgørende
om din bank understøtter OS X. Hvad er det for en bank du har ???

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 19-03-05 10:27

Henry Lerche Madsen wrote:

> [...]
> Firefox. Du har nu en "Bogmærke-administration's rude" åben og på den
> vælger du Filer > Exporter, husk at gemme som Favoritter.html !!

Vrøvl, filen skal naturligvis hedde Favorites.html !!!

Guiden er ok men jeg har opdaget at den nu er så gammel at der er lidt
ting du skal være opmærksom på.
Den viste guide vises i system (OS X) 10.2.x og derfor er "Finder" en
del anderledes på din nye Mac som har system 10.3.x !!

Guiden er samtidig fra en tid hvor Internet Explorer stadig var standard
i OS X. I dag har Apple deres egen browser som hedder Safari. Dette kan
give nogle problemer med import af "foretrukne" som du bør bemærke.
Hvis du foretager en import af dine "foretrukne" til "Explorer" som vist
i guiden, er det vigtigt at du IKKE har haft åbnet browseren Safari først.
Første gang du starter Safari, importerer den automatisk dine bogmærker
fra Microsoft Internet Explorer, Netscape Navigator og Mozilla.

Så derfor importer dine bookmarks "foretrukne" til Explorer som vist i
guiden. Åben Internet Explorer så du kan se at de nu også er importeret!
Nu kan du så åbne Safari og dine bookmarks vil blive importeret.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=151246

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-03-05 23:27

> Er det den som er med i OSX, Husk jeg er helt ny på OSX..

Etourage er outlook express på anabolske steroider. Den er med i MS's
Office pakke til Mac OS X. dvs. entourage koster klejner.

Mail.app er Apples mailprogram. Mail kommer som en del af Mac OS X og er
derfor som sådan gratis.

> Ok, men dur den med online bank's. FireFox dur med min Bank, derfor
> FF.

Den duer i al fald med Nordea. Firefox duer bare "lidt" bedre med
Nordea.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-03-05 20:17

In article <1gtqwrm.8thhur8com2oN%nospam@reippuert.dk>,
nospam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Den duer i al fald med Nordea. Firefox duer bare "lidt" bedre med
> Nordea.

Og med Jyske Bank.
--
Venlig hilsen