Harddisk-ikoner
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-03-05 22:48

Hej,

Det er sikkert meget simpelt, men ikonet på min eksterne Lacie-
disk har efter en sletning af disken ændret sig fra at være et
ikon, som ligner en opretstående Lacie-disk til at være en
liggende orange harddisk med et hvidt Firewire-mærke på toppen,
men hvordan hulen får jeg den tilbage til det Lacie-ikon, for
det kunne jeg bedre lide?

Har søgt i hjælpen og på Google, men det er ikke lykkedes mig at
finde svaret, så nu prøver jeg her.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lone Schmidt

Dato : 11-03-05 06:58

> [...]
> det kunne jeg bedre lide?
>
> Har søgt i hjælpen og på Google, men det er ikke lykkedes mig at

Hej

Her er fremgangsmåden hvis det er nogle få ikoner man vil skifte, ellers
er der 3. parts software, f.eks. Candybar.

1.Find det ikon du vil bruge istedet for original ikon.
2. Marker det, og klik på info i værktøjslinie eller tast æble-i.
3.I infovinduet markerer du det "nye" ikon, og tast æble-c (copy)
4. Markér nu det program/mappe som du vil ændre ikon på.
5. klik på "Info" eller tast æble-i
6. Markér det originale ikon i infovinduet, og tast æble-v (paste)
7.Luk infovinduet, og træk det nye ikon til docken.

Jeg linker et par gode OSX ikon sites, nogle har søgefunktion, så kan du
prøve dig frem

<http://www.interfacelift.com/icons-mac/>
<http://www.iconyard.com/index.php?screen=2>

Held og lykke
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 11-03-05 08:08

Lone Schmidt wrote:

> [...]
> 7.Luk infovinduet, og træk det nye ikon til docken.
>
> Jeg linker et par gode OSX ikon sites, nogle har søgefunktion, så kan du

Det plejer at være mere enkelt. Gå ind i "Finder->Indstillinger". Klik
på "Indholdsoversigt". Afkryds (fjerne kryds) fra "Harddiske" og sæt et
kryds igen. Det plejer at virke på mine eksterne drev der normalt vises
med standard firewire-ikonet, men som sommetider forvandliger sig til et
normalt harddisk-ikon.

--Martin

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-03-05 16:28

Lone Schmidt skrev:

> Her er fremgangsmåden hvis det er nogle få ikoner man vil
> skifte, ellers er der 3. parts software, f.eks. Candybar.

Tak for hjælpen. :)
Jeg har prøvet Martins råd, men det virker ikke i mit tilfælde.

Det viser sig at der på den CD, som fulgte med til Lacie-disken,
ligger en dmg-fil med ikoner(*). Disse specielle ikoner ryger
så altså åbenbart bare en tur, når man sletter disken med disk-
værktøjet i OS X, men rart er de trods alt er så nemme at få
klasket på igen.

(*) <http://home18.inet.tele.dk/madsen/mac/lacie_icons.png>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Erik Richard

Dato : 12-03-05 01:20

Hej Thomas

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> så altså åbenbart bare en tur, når man sletter disken med disk-
> værktøjet i OS X, men rart er de trods alt er så nemme at få

Det er netop det, der er problemet. Hvis du bruger Diskværktøj,
'resetter' du til 'default' OS X ikoner, hvorimod hvis du bruger LaCies
eget formatteringsværktøj - SilverLining, vil du få mulighed for at
vælge forskellige LaCie ikoner.

Jeg kan så tilføje, at det ikke kun er i OS X, dette sker. Det samme gør
sig også gældende, hvis du formatterer vha. Diskværktøj/DriveSetup i OS 9.x.

> (*) <http://home18.inet.tele.dk/madsen/mac/lacie_icons.png>.

Hvis du gider, må du meget gerne sende den .dmg fil til mig. - Hvis den
er under 7mb, så brug bare den stofa adresse i signaturen, - ellers skal
du bruge netscapeadressen, hvis den er over de 7mb. - Husk blot at
fjerne 'spamkilleren'....

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>