OT: OSCommerce eller egen netbutik?
Fra : Philips

Dato : 09-05-05 12:06

Jeg overvejer at lave mit egen netbutik og sælge den på licensbasis, men så
stødte jeg på oscomemrce, som blev installeret på ca. 5 minutter, hvorefter
den var klar.

Giver det overhovedet mening at lave sin egen når deres (gratis) jo er
komplet klar osv?

Eller det er måske først når kunden vil have lavet specialtilretninger og
man har en sharet løsning at problemet opstår? (Altså, at modificeringer gør
opgradering svær)

Jeg så at nogen der kalder sig type-systems.dk sælger en installation med
konfiguration af farver og indsættelse af logo for 20.000 + moms, så OSC må
vel være godt?

Fra : Jacob Atzen

Dato : 09-05-05 13:50

On 2005-05-09, Philips <a@b.c> wrote:
> [...]
> den var klar.
>
> Giver det overhovedet mening at lave sin egen når deres (gratis) jo er

Så vidt jeg lige kan se, så er OS Commerce under GPL. Det betyder, at
hvis du har planer om at udvide den med egne tilrettelser skal disse
distribueres med, såfremt du distribuerer din kode. Hvorvidt dette er
et problem for dig kan du kun selv afgøre.

- Jacob Atzen